اهمیت تحلیل داده های گوگل آنالیتیکس Google Analytics

تحلیل داده های گوگل آنالیتیکستحلیل داده های گوگل آنالیتیکس را می توان مهمترین بخش کارکردن با آن عنوان کرد. راه اندازی گوگل آنالیتیکس برای سایت بسیار ساده است، اما آنچه که سبب ایجاد تمایز میان شما و رقبا در این زمینه خواهد شد، توانایی تحلیل داده ها و گزارشات گوگل آنالیتیکس است.

بهترین راه برای مدیریت پیشرفت وب سایت شما افزودن گوگل آنالیتیکس به وب سایت می باشد . این ابزار قدرتمند تجزیه و تحلیل داده ها ، در بیش از 10 میلیون وب سایت در سراسر جهان نصب شده است.

پس از ایجاد وب سایت و صرف هزینه و زمان بر روی آن ، چگونه ROI (بازگشت سرمایه گذاری) را بررسی می کنید؟ چگونه مشتریان بیشتری را جذب می کنید؟

به گفته گوگل ، گوگل آنالیتیکس “تجزیه و تحلیل دیجیتال قدرتمندی را برای هر فردی که دارای وب سایت بزرگ یا کوچک است فراهم می کند.”

در Mashable گوگل آنالیتیکس به عنوان سیستمی توصیف شده است که “برای هر فردی  مدیریت سایت و تجزیه و تحلیل داده های آن را  آسان می کند. گوگل آنالیتیکس  یک ابزار قدرتمند و رایگان است که می تواند به سؤالات مختلفی برای طیف وسیعی از کاربران پاسخ دهد.”

در اینجا 5 دلیل برای اهمیت استفاده و تحلیل داده های گوگل آنالیتیکس ارائه شده است :

1. گوگل آنالیتیکس نحوه ی ورود کاربران به وب سایت شما را نشان می دهد

گوگل آنالیتیکس  به شما می گوید که بازدید کنندگان شما از (جستجوی گوگل، تبلیغات ، فیس بوک، بازدید از پروفایل Yelp ، لینکی در وب سایت ) و یا صفحاتی در سایت شما (صفحه اصلی،تماس با ما ، درباره ما و غیره ) وارد سایت شده اند . این اطلاعات به شما در بهینه سازی صفحاتی پر بازدید وب سایت شما کمک می کند. به عنوان مثال، شما می توانید اثربخشی یک کمپین تبلیغاتی و یا رسانه های اجتماعی را بر اساس تعداد ورود و خرید انجام شده تحلیل و اندازه گیری کنید.

 2. گوگل آنالیتیکس محل مورد نیاز برای ارتقای وب سایت شما را نشان می دهد

هر صفحه ای در وب سایت به هدف نهایی شما (ایجاد مشتری های جدید) کمک می کند. با استفاده از گوگل آنالیتیکس متوجه می شوید که چگونه هر صفحه به تجارت شما کمک می کند و چه صفحاتی به بهینه سازی نیاز دارند.

3. گوگل آنالیتیکس به شما کمک می کند تا با تغییرات موتور جستجوی گوگل همراه باشید

گوگل به عنوان یک نهاد جستجو از زمان تأسیس آن تغییرات زیادی کرده است. در سال های اخیر، الگوریتم موتورهای جستجو خود را با هدف به ارائه بهترین نتایج ممکن برای کاربران به روز رسانی کرده است. به روز رسانی الگوریتم های گوگل با نام های متنوعی ثبت می شود ، به عنوان مثال : پاندا، پنگوئن و مرغ مگس خوار. این الگوریتم ها وب سایت هایی را که سعی می کنند با استفاده از ترفندهای سئو کلاه سیاه به جای سئو کلاه سفید و  ارائه محتوای مفید ، رتبه بندی بالا کسب کنند را شناسایی می کند .

4. گوگل آنالیتیکس به شما تعداد ورودی ها از تلفن های هوشمند را نیز نشان می دهد

کاربران ترجیح می دهند برای مشاهده وب سایت ها از دستگاه های تلفن همراه خود استفاده کنند . طبق گزارشات سیسکو از ترافیک تلفن همراه، ترافیک تلفن همراه در سال 2013 ، 81 درصد افزایش یافته است  در سال 2013 تنها 406 میلیون گوشی هوشمند جدید به اینترنت متصل شدند .

این افزایش چشم گیر ترافیک تلفن همراه دلیل محکمی برای بهینه سازی وب سایت برای نمایش صحیح در گوشی های هوشمند می باشد . با استفاده از گوگل آنالیتیکس متوجه تعداد دقیق ورودی های گوشی های هوشمند به وب سایت شما می شوید .

یکی از مشتریان ما تقریبا یک سوم از ترافیک خود را از تلفن همراه دریافت می کند ! ما به آن فرد پیشنهاد دادیم تا وبسایت را با یک طراحی , واکنش گرا (responsive) به روز رسانی کنیم تا وبسایت در دسکتاپ و تلفن های همراه نمایش صحیح و کاملی داشته باشد. پس از انجام آن ، تعداد مشتریان و در نتیجه تعداد تماس های ورودی افزایش چشمگیری یافت .

5. گوگل آنالیتیکس رایگان است

گوگل برای این ابزار تحلیلی شگفت انگیز هزینه ای دریافت نمی کند.

گوگل آنالیتیکس برای مدیریت و بهینه سازی وب سایت شما ضروری است . با استفاده صحیح از این ابزار  رایگان و تحلیل داده های گوگل آنالیتیکس می توانید وب سایت خود را ارتقا داده و سرمایه ی بیشتری کسب کنید .

نوشته های مشابه