ایمیل مارکتینگ چیست؟

email marketing

ایمیل مارکتینگ در واقع ارسال پیام تجاری برای گروهی از افراد با استفاده از سرویس ایمیل است. هر یک ایمیل ارسال شده به یک مشتری بالقوه یا فعلی می تواند بازاریابی ایمیلی باشد و اساسا برای اطلاع یک پروموشن محصول یا خدمات استفاده می شود. تعریف کلی آن نیز؛ ایجاد روابط با مشتریان از طریق ایمیل است. این پیام های ایمیلی شامل ارسال آگهی، درخواست برای کسب و کار، و یا درخواست برای فروش محصول، کمک های مالی، ارائه خدمات و تبلیغات می شوند.

ایمیل مارکتینگ یک بخشی از بازاریابی آنلاین و اینترنتی است. بازاریابی آنلاین از طریق وبسایت ها، رسانه های اجتماعی، وبلاگ ها و غیره انجام می شود و هدف اصلی ایمیل مارکتینگ ایجاد وفاداری، اعتماد و آگاهی از یک نام تجاریست. ایمیل های مارکتینگی به سر لیست خریداری شده یا دیتابیس موجود مشتریان فعلی ایجاد کرد. این عمل معمولا برای افزایش رابطه صاحبان کسب و کارها با مشتریان فعلی یا قبلی انجام می شود.

برای چندین دلیل ایمیل مارکتینگ برای شرکت ها محبوب است:

  • بازگشت دقیق یک سرمایه گذاری قابل ردیابیست. این امری ثابت شده است و در صورتی که به درستی و با دقت بالا انجام شود.
  • بازاریابی ایملیی به عنوان دومین تاکتیک موثر در زمینه بازاریابی آنلاین به شمار می رود
  • ایمیل مارکتینگ به صورت قابل توجهی ارزان تر و به صرفه تر از روش سنتی ایمیل است.
  • به طور معمول شرکت ها و کسب و کارهایی که حجم و مقدار زیادی از ایمیل ارسال می کنند می توانند در زمینه رفتار و عملکرد گیرندگان برای جمع آوری اطلاعات در این مورد، از ESP (ارائه دهنده خدمات ایمیل) استفاده کنند. با درک بهتر رفتار گیرندگان ایمیل بازار هدف تحلیل شده ای از سوی سازمان ها مدنظر گرفته می شود.
  • تبلیغ کنندگان مقدار قابل توجهی ایمیل را می توانند از مشترکین دریافت کنند. این ایمیل های دریافتی از پیش توسط همان سازمان تایید شده اند.
  • در مقایسه با ایمیل استاندارد، ایمیل مارکتینگ دارای نرخ پاسخ بالاتر، و میزان سفارش بالاتری است مخصوصا برای کسب و کارهای تجارت الکترونیک.

در صورتی که تمایل دارید سرویس ایمیل مارکتینگ برای شرکت خود راه اندازی کنید آفاق هاستینگ در کنار شما است.

نوشته های مشابه