Content Marketing یا بازاریابی محتوا و تاثیر آن در کسب و کار آنلاین شما

بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا موضوعی است که اخیرأ در میان کسب و کارهای آنلاین به یک موضوع و حیطه کاری جدید برای جذب مشتری در فضای پررقابت تبدیل شده است، اما بازاریابی محتوا دقیقأ بیانگر چه فعالیتی است؟

بازاری که در حال حاضر در آن مشغول به کار هستیم ، کاملا متفاوت از آن چیزی است که در گذشته موجود بوده است. در گذشته کارفرمایان و کارکنان از تخصص خود برای جذب مشتری و از طریق رضایت مشتری به برندسازی خود می پرداختند امروزه مشتریان خود متخصص هستند و به صورت مداوم به دنبال برندها و تجارت هایی هستند که به آن ها کمک کند . به طور مثال :

  • 60 الی 90 درصد از مشتریان ابتدا از دانش خود برای خرید محصولی استفاده میکنند قبل از اینکه حتی با فروشنده تماس بگیرند.
  • 81 درصد از مشتریان قبل از اینکه به فروشگاهی بروند در ارتباط با آن به صورت آنلاین جستجومی کنند.
  • مشتریان قبل از خرید محصول به صورت میانگین 79 روز صرف تحقیقات آنلاین می کنند که این مورد با توجه به هر محصول متفاوت می باشد.

یک پاسخ و راه حل در رابطه با جذب مشتری در این فضای خریدار محور وجود دارد : بازاریابی محتوا .

بازاریابی محتوا فرایند ایجاد محتوای با کیفیت بالا و ارزشمند برای اطلاع رسانی و جذب مخاطب می باشد، در عین حال سبب ترویج برند یا نام تجاری نیز می شود . خریداران و مصرف کنندگان در حال حاضر در به صورت آنلاین در جستجوی پاسخ هایی هستند که نام تجاری شما را به طور منحصر به فرد به آن ها  پیشنهاد می کند . مزایای آن سه برابر حالت عادی می باشد :

1. افزایش آگاهی از برند یا نام تجاری : خریداران برای پاسخ به سوالات خود و یا حل مشکلات خود جستجو می کنند و در تمام مدت برند و نام تجاری شما برای آن ها به نمایش در می آید

2. افزایش برتری برند یا نام تجاری : بازاریابی محتوا کمک می کند تا نام تجاری خود را به عنوان یک رهبر در صنعت خود ثبت کنید ، کهاین امر به خودی خود سبب تقویت  ارتباط  با خریداران می شود

3. رسیدن به سطح بالاتر با هزینه کمتر : تولید محتوا  یک استراتژی کوتاه مدت نیست ، با گذشت زمان ، یک وب سایت با  محتوای عالی بهترین راه برای جذب بالقوه ی مشتریان می باشد. بازاریابی محتوا بهترین پاسخ به مشتریان جدید و بازار مشتری محور دیجیتال می باشد.

ایجاد استراتژی بازاریابی محتوا

استراتژی بازاریابی محتوای موثر بر دو بخش است که امیدوارم در حال حاضر داشته باشید :

1. مجموعه ای با نیروهای خلاق و قوی

2. درک صحیح از اهداف و نیازمندی های مشتریان برای الهام بیشتر در ایجاد استراتژی بازاریابی محتوا ، از برنامه تاکتیکی بازاریابی محتوا استفاده کنید.

چگونه محتوایی مفید طراحی کنیم؟

طراحی محتوا ، معنایی بیش از طرح های رنگی و عکس ها دارد .این روند برای هر تیم بازاریابی و حتی برای حوزه کاری نیز متفاوت خواهد بود.

به طور کلی، طراحی از همان ابتدا شروع می شود، همانطور که شما یک استراتژی بازاریابی محتوا را طراحی می کنید. درک اهداف و اهداف بازاریابی برند ، سبک اساسی هر طرح را شکل می دهد ، هر کدام از این اهداف باید گویا نام تجاری و یا برند شما باشند.

یک استراتژی قوی برای بازاریابی محتوا شامل انواع مختلف محتوا است ، به طوری که بر روی هر محتوا به صورت مجزا کار می شود ، برخی از مواردی که باید در نظر داشته باشید به شرح زیر است :

Blog posts (پست های وبلاگ) 

استراتژی بازاریابی محتوا را به برنامه وبلاگ خود وارد کنید . وبلاگ شرکتی می تواند و می باید برای ترویج محتوا مورد استفاده قرارگیرد ، این امرسبب می شود که پست ها را در یک برنامه منسجم نگه دارید. اگر شما آشنایی با SEO ندارید ، بهتر است در این ارتباط از  افراد متخصص کمک بگیرید.

Ebooks (کتاب های الکترونیکی)

 محتوای کتاب الکترونیکی باید نوعی ساختار ممندی را دنبال کند و شامل طراحی خوب و بصری باشد. هدف از یک کتاب این است که آموزش (به جای سرگرم کردن) باشد، اما چنانچه با برند شما سازگار می باشد از  لحن گفتاری استفاده کنید.

(چیت شیت) Cheat Sheets

چیت شیت ها کوتاه هستند ( معمولا دو تا سه صفحه) ، پس جایی برای اشتراک گذاری تصاویر و یا متون زیاد موجود نیست ، بهترین راه برای استفاده از آن ها درج متون کوتاه و مختصر در نهایت لینک آن ها به مطالب جامع تر می باشد.

روزنامه ها و گزارش ها(Whitepapers and Reports)

این مقالات بسیار  شبیه به کتاب های الکترونیک هستند که در درجه اول هدف آن موارد آموزشی هستند، اما روزنامه ها و گزارش ها به طور کلی دارای گرافیک کمتر هستند و ادبیات حرفه ای تر است. این نوع مقالات در واقع فرصتی برای همکاری با سازمان های دیگر را ایجاد می کنند.

اینفوگرافیک (Infographics)

همان طور که از نام آن مشخص است، اینفوگرافیک به خوانندگان اطلاعات با تصاویر گرافیکی ارائه می دهد، از یک متن کوتاه برای قالب استفاده کنید باقی داستان را با گرافیک شرح دهید ، چنانچه در تیم خود گرافیک کار ماهری ندارید پیشنهاد می شود از یک متخصص کمک بگیرید.

نوشته های مشابه