باگ امنیتی جدید و خطرناک در گوگل کروم

آسیب پذیری گوگل کروم

گوگل به کاربران مرورگر کروم (Google Chrome) هشدار داده است به دلیل وجود یک باگ امنیتی بزرگ، در اولین فرصت مرورگر نسخه دسکتاپ خود را به روزرسانی کنند.

این آسیب پذیری مربوط به دستگاه هایی با سیستم عامل های ویندوز، macOS و Linux می‌باشد و به هکر‌ها اجازه می دهد از راه دور دستگاه شما را مورد حمله قرار دهند، نسخه های مربوط به گوشی های اندروید و iOS از این خطر در امان هستند. این باگ امنیتی موجب می شود هکرها بتوانند روی دستگاه کاربران بدافزار نصب کرده، سیستم های امنیتی را دور بزنند و داده های مهم کاربران را به سرقت ببرند.

طبق گزارش Forbes،‌ به دلیل اینکه دستگاه های دولتی و مشاغل بزرگ داده های مهم و حساس بیشتری دارند،‌ این آسیب پذیری برای آن ها اهمیت بیشتری دارد. با این حال سایر کاربران نیز از این خطر مصون نیستند. بنابراین لازم است تمامی کاربران مرورگر گوگل کروم هرچه سریع تر جهت به روز‌رسانی اقدام کنند.

معمولا مرورگر کروم به صورت خودکار به روزرسانی می شود اما اگر مطمئن نیستید نسخه کروم که استفاده می کنید در معرض خطر قرار دارد یا نه، بهتر است منو اصلی را باز کرده و به قسمت “Help” بروید، سپس “About Chrome” را باز کنید. نسخه‌های قبل از نسخه Chrome76.0.3809.132 در معرض خطر قرار دارند.

تا کنون گزارشی مبنی بر سوء استفاده هکر‌ها از این باگ امنیتی ارائه نشده است، اما چنانچه کاربران از نسخه های قدیمی و به روزرسانی نشده استفاده کنند این امکان را به هکرها می دهند که از طریق مرورگر کدهای مخرب مربوطه را اجرا کنند. از این طریق هکر‌ها می توانند داده های مهم و حساس را مشاهده کرده، تغییر داده و یا حذف کنند، نرم افزار جدید را نصب و حتی حساب کاربری جدید با اجازه ادمین ایجاد کنند.

مرکز امنیت اینترنت (CIS) توصیه می کند برای جلوگیری از قربانی شدن در باگ های امنیتی مشابه، بهتر است به روز‌رسانی خودکار را روشن گذاشته، از یک حساب کاربری با امتیاز ادمین برای مرورهای روزانه در وب استفاده نکنید و از خطرات ناشی از دنبال کردن لینک هایی که برای شما ایمیل می شود آگاه باشید، حتی اگر ایمیل از یک منبع به ظاهر معتبر ارسال شده باشد.

منبع : techradar

 

The following two tabs change content below.

مدیریت سرور پشتیبانی و مشاوره و سئو

نوشته های مشابه