11 اشتباه عمومی کاربران وردپرس در استفاده از سرویس ایمیل مارکتینگ

سرویس ایمیل مارکتینگ

به فکر ساخت یک لیست ایمیل برای استفاده به عنوان سرویس ایمیل مارکتینگ هستید؟ افراد مبتدی اغلب با اشتباهات ایمیل مارکتینگ خود را به خطر می اندازند که این موضوع برای کسب و کارشان زیان آور است. در این مقاله، ما 11 اشتباه در استفاده از سرویس ایمیل مارکتینگ که کاربران وردپرس باید از آن ها اجتناب کنند را به اشتراک می گذاریم.

1. استفاده از وب میل هسته وردپرس به عنوان سرویس ایمیل مارکتینگ

وردپرس یک پلت فرم قوی با قابلیت ارسال اعلان ها بصورت ایمیل می باشد اما برای ارسال خبرنامه الکترونیکی طراحی نشده است .
پلاگین های وردپرس زیادی وجود دارد که به شما اجازه می دهد که به راحتی اعلان های وردپرس را بفرستید. استفاده از چنین پلاگین هایی برای ساختن لیست ایمیل و استفاده به عنوان ایمیل مارکتینگ یک ایده وحشتناک است. عمومأ هاستینگ شما این اقدام  را به عنوان سوء استفاده از شرایط و سرویس خود در نظر می گیرد. این سرورهای ایمیل اغلب نادرست پیکربندی شده اند، محدودیت های سختی دارند و نمی توانند تمام ایمیل های شما را به یکباره ارسال کنند. تقریبا تمام کاربرانی که از این پلاگین های وردپرس یا یک اسکریپت اقدام به استفاده به عنوان ابزار بازاریابی ایمیلی کرده اند ، پس از ارسال اولین ایمیل و عدم دریافت بازخورد مناسب ، از استفاده مجدد از سرویس ایمیل مارکتینگ منصرف شده اند. اگر قبلا چنین کاری کرده اید، زمان آن است که با یک ارائه دهنده خدمات میزبانی ایمیل معتبر آغازکنید. از این طریق مطمئن میشوید که شما هیچ آدرس ایمیلی را از دست نمی دهید و ایمیل های شما همیشه در صندوق پستی کاربر قرار می گیرند.

2. اشتباه گرفتن ابزار اشتراک وبلاگ با ابزار سرویس ایمیل مارکتینگ

یکی دیگر از تصورات غلط رایج در میان کاربران وردپرس این است که ابزارهای اشتراک وبلاگ را با یک ابزار سرویس ایمیل مارکتینگ اشتباه میگیرد. پلاگین هایی مانند JetPack یا سرویس هایی مانند Feedburner اجازه می دهد کاربران پست های وبلاگ شما را از طریق پست الکترونیکی دریافت کنند. با این حال، این واقعا یک لیست ایمیل و ابزار سرویس ایمیل مارکتینگ نیست.

  • شما نمی توانید با استفاده از این ابزارها، خبرنامه های خصوصی را برای کاربران خود به صورت ایمیل ارسال کنید.
  • دسترسی به لیست مخاطبین خود ندارید
  • هیچ مدیریت ارتباطی، تجزیه و تحلیل پیشرفته یا هر ویژگی دیگری وجود ندارد
  • شما نمی توانید به طور موثر از چنین ابزارهایی استفاده کنید تا مخاطبین ایمیل بیشتری را دریافت کنند

3. لیست پست الکترونیک ایجاد نمی کنند

بسیاری از شرکت های کوچک و وبلاگ نویسان نمی دانند که استفاده از سرویس ایمیل مارکتینگ از چه اهمیتی برخوردار است. آنها به اضافه کردن محتوای جدید و رسیدن به مخاطبان در رسانه های اجتماعی ادامه می دهند، در حالی که یکی از موثرترین و در دسترس ترین ابزار بازاریابی را نادیده می گیرند .تقریبا 75٪ بازدیدکنندگان که از موتورهای جستجو وارد وب سایت شما میشوند هرگز دوباره به وب سایت باز نمی گردند. ساختن یک لیست ایمیل به شما امکان دسترسی به کاربران خود را میدهد ، آنها را بازمی گرداند و فروش شما را افزایش می دهد.

4. استفاده از نرم افزار جذب مخاطب هدفمند

بسیاری از کاربران شکایت دارند که فهرست ایمیل آنها به اندازه کافی مفید نیست و یا کاربران اصلا ثبت نام نمی کنند. برخی از کاربران به طور کامل برای عملکرد بهتر وب سایت خود به حدس و گمان تکیه می کنند. می توانید از نرم افزار جذب مخاطب هدفمند مانند OptinMonster برای گسترش سریع لیست ایمیل خود استفاده کنید. OptinMonster به شما کمک می کند که بازدیدکنندگانی که وب سایت را ترک کرده اند را از طریق ایمیل مجدد جذب کنید.

5. استفاده از فرم ثبت نام

بسیاری از وبلاگ نویسان و صاحبان کسب و کارهای کوچک فقط یک فرم ثبت نام در وب سایت خود قرار می دهند و پس از مدتی آن را فراموش می کنند. کاربران معمولا توجه کمی به فرم ثبت نام دارند ، مگر اینکه وب سایت شما مشهور باشد، اکثر کاربران حتی فرم ثبت نام وبسایت شما را نمی بینند. باید با ایجاد چندین فرم در مکان های استراتژیک، اقدام به جذب مخاطبان خود نمایید.

6. استفاده از گزینه های متعدد و تأثیر منفی بر روی تجربه کاربر 

در حالی که استفاده از گزینه های متعدد سبب افزایش ثبت نام ایمیل شما می شود ، در عین حال می تواند اثر منفی نیز داشته باشد. به عنوان مثال، استفاده از یک فرم پاپ آپ می تواند کاربران را آزار دهد. تجربه بد کاربر نه تنها از مرور وب سایت شما جلوگیری می کند، بلکه می تواند تاثیر منفی روی فروش و سئو داشته باشد. ما توصیه می کنیم که ترکیبی از یک فرم استاتیک (نوار کناری یا درون خطی) و یک فرم پویا (اسلایدر، پنجره خوش آمدگویی یا پنجره ی پاپ آپ) داشته باشید.

7. عدم پیشرفت در جذب مخاطب با آزمایش و تحقیق

اغلب کاربران فرم ثبت نام و سرویس ایمیل مارکتینگ را فعال می کنند و پس از مدتی آن را به دست فراموشی خواهند سپرد. بدون استراتژی و تست مناسب، رشد فروش شما دائمی نخواهد بود.  باید به طور مرتب بررسی کنید که فرم های ثبت نام در وب سایت شما فعال است و به درستی عمل می کند و همچنین با استفاده از ابزارهای متعدد نسبت به بهینه سازی آن اقدام نمایید.

8. استفاده نکردن از RSS برای اشتراک ایمیل

جمع آوری آدرس ایمیل به تنهایی برای کسب و کار شما کاری نمی کند ، مگر اینکه از آن برای ارتباط با کاربران خود استفاده کنید. شما باید ایمیل های تبلیغاتی را برای کاربران خود ارسال کنید و با آنها ارتباط برقرار کنید.اتصال فید RSS وبلاگ به لیست ایمیل به شما امکان می دهد تا هر زمانی که یک پست جدید در وبلاگ شما ثبت شد، برای کاربران شما ایمیل ارسال شود .این به کاربران کمک می کند که محتوای جدید را بررسی کنند و در مورد کسب و کار و یا خدمات شما اطلاعات کسب کند. این موضوع همچنین به شما در ایجاد نام تجاری در بین کاربران کمک می کند.

 9. خرید لیست ایمیل

خرید یک لیست ایمیل بدون شک بدترین کاری است که می توانید انجام دهید تا سبب افزایش کمترین بازخورد از سرویس ایمیل مارکتینگ شوید. این لیست ایمیل واقعی نیست و حتی اگر برخی از آدرس ها واقعی باشند، این افراد شما را نمیشناسند و هرگز برای دریافت ایمیل از شما ثبت نام نکرده اند. شما ایمیل های ناخواسته ارسال می کنید و با اینکار نام تجاری خود را به خطر فیلتر های اسپم  می اندازید .  همچنین ممکن است توسط ارائه دهنده سرویس ایمیل خود نیز ممنوع و  یا مجازات شوید. مهمتر از همه، شما پول بیشتری را برای پاسخ خیلی  کمی خرج کرده اید

10. نادیده گرفتن گوگل آنالیتیکس برای تقویت ثبت نام

گوگل آنالیتیکس گنجینه ای از اطلاعات مفید است که به شما کمک می کند تصمیمات آگاهانه بگیرید. بسیاری از صاحبان سایت ها از نحوه استفاده از این اطلاعات برای ساخت لیست ایمیل خود آگاه نیستند.

11. ارسال بیش از حد ایمیل

قبلا ذکر کردیم که ارسال ایمیل کم می تواند یک اشتباه بزرگ باشد. ارسال ایمیل های بیشمار نیز می تواند به همان اندازه مخرب باشد. بسیاری از سایت ها این امکان را به کاربران خود می دهند که هر کاربر بازه زمانی دریافت ایمیل (روزانه ، هفتگی ، ماهانه و…) را انتخاب کند و بدین ترتیب با استفاده از این ترفند ، می توان میان یک سرویس ایمیل مارکتینگ مفید و مزاحم تفاوت قائل شد.

نوشته های مشابه