تاثیر تغییر تاریخ محتوا بر سئو سایت

تغییر تاریخ مقالات سایت

 

چرا باید تاریخ مقاله های خود را تغییر دهیم؟

همانطور که مارتین اسپلیت گوگل توضیح داده، بهتر است به جای ایجاد یک صفحه جدید با محتوای بسیار مشابه، صفحات قدیمی خود را به روز کنید. اما فراتر از به روزرسانی صفحات وب، دستکاری تاریخ می تواند یک روش موثر برای جلب توجه در SERP باشد.

تقریبا تمامی کاربرانی که کلمه کلیدی خاصی را سرچ می کنند، بیشتر ترجیح می دهند مطالب جدید تر را بخوانند. این بدان معنی است که به روزرسانی منظم مطالب شما، مزیتی دو برابر دارد. اما چرا؟

اول اینکه، مورد توجه کاربران قرار می گیرد، زیرا ما به طور طبیعی می خواهیم جدیدترین و به روزترین اطلاعات را بخوانیم. این بدان معناست که به روزرسانی تاریخ، باعث افزایش نرخ کلیک می شود.

دوم اینکه، با توجه به رقابت مقالات در گوگل، این موتور جستجو برای مطالب جدیدتر، اهمیت بیشتری قائل است. به همین دلیل، صفحه ای که از سال 2015 به روز نشده است، به سادگی در رتبه های بالای گوگل نمایش داده نمی شود.

البته، این واقعیت که تاریخ های مقالات را می توان به راحتی تغییر داد، ممکن است مدیر وب سایت را در مورد موثر بودن این کار مردد کند زیرا این کار شاید به نوعی به اعتماد کاربران آنها آسیب برساند.

 

آیا تغییر تاریخ مقاله بر سئو شما تأثیر منفی می گذارد؟

دو راه برای تغییر تاریخ مقالات وجود دارد:

  • تغییر تاریخ در صفحه خود مقالات.
  • تغییر تاریخ در سایت مپ.

با توجه به نظر اخیر جان مولر، به نظر می رسد که حتی به روزرسانی گسترده تاریخ برای صفحات، تأثیر منفی بر SEO نخواهد داشت.

و اما در مورد سایت مپ، در راهنمای نقشه سایت گوگل اینگونه بیان می کند که میزان <lastmod> یک صفحه باید به طور دقیق نشان داده شود، در غیر این صورت گوگل به سادگی خواندن آن را متوقف می کند.

بعلاوه، مطابق مطالعه اخیراً به روز شده در ShoutMeLoud، بهترین روش برای نوشتن تاریخ مقاله، نشان دادن هر دو تاریخ اصلی انتشار و آخرین به روزرسانی است.

اگر اجازه دهید موتورهای جستجو، تاریخ انتشار صفحات وب شما را بررسی کنند، تقریباً به طور حتم در رتبه بندی ضرر خواهید کرد. پس باید آنها را به طور خاص، تنها به کاربران خود نشان دهید.

به طور خلاصه، بهتر است که تاریخ انتشار مقالات و صفحات وب خود را از دید موتورهای جستجو به نحوی پنهان کنید اما هم تاریخ انتشار اصلی و هم آخرین به روزرسانی را به کاربران نشان دهید و در سایت مپ خود، همیشه باید تغییرات محتوای اصلی را قرار دهید تا از جریمه شدن جلوگیری کنید.

 

چگونه می توانید مطالب خود را با خیال راحت، جدید نگه دارید؟

تازه نگه داشتن محتوای شما، از نظر گوگل ارتباطی با تاریخ مقاله شما ندارد.

فاکتورهای زیادی وجود دارد که بر به روز بودن و جدید بودن محتوای شما تأثیر می گذارد، از جمله:

  • تکرار مرتب به روزرسانی ها
  • تغییر طول محتوا
  • نرخ رشد لینک های جدید

تاریخ انتشار مقاله، فقط یکی از این عوامل است.

به عبارت دیگر، آنچه واقعاً مهم است، کیفیتی است که به یک صفحه موجود اضافه کرده اید. سه استراتژی اصلی برای دمیدن روح تازه در محتوای قدیمی شما وجود داشته و همه آنها به یک اصل ساده بستگی دارند:

محتوای شما باید بی انتها، مرتبط و ارزشمند باشد.

1. از همان URL قبلی استفاده کرده و تنها تاریخ را جدید کنید.

این روش، رایج ترین استراتژی است که ارزش بیشتری را، حتی به پست هایی است که عملکرد بالایی داشته اند می افزاید. معمولاً این کار با تکمیل تاریخ انتشار اصلی مقاله با  افزودن تاریخ آخرین به روزرسانی در زیر آن انجام می شود.

به یاد داشته باشید که به توصیه های جان مولر نیز عمل کنید که می گوید شما نیازی نیست، هرباری که تغییر کوچکی در مقاله یا صفحات خود ایجاد می کنید، آن را اعلام کنید زیرا بر سئو شما تأثیر نمی گذارد.

2. به روز رسانی های زنده را به یک تک صفحه اضافه کنید.

استراتژی دیگری که در سال های اخیر در حال پیشرفت بوده، انتشار اخبار جدید و به روز رسانی ها در یک صفحه به صورت live است.

شما در این صفحات، به طور معمول هنگام ارسال هر ورودی جدید، باید زمان آن را نیز نشان دهید. به روزرسانی مستقیم یک صفحه و ثبت زمان اضافه کردن هر مقاله جدید به صفحه نیز یکی از روش هایی است که برای سایت های خبری توصیه می شود.

3. صفحات جدید را از Scratch ساخته و از ریدایرکت استفاده کنید.

بیایید فرض کنیم که شما سه صفحه آپدیت نشده دارید و همه آنها را می توان برای پوشش کامل یک موضوع کنار هم تجمیع کرد. این صفحات حتی ممکن است عملکرد خوبی داشته باشند، بنابراین شما لزوماً نمی خواهید از دست آن ها خلاص شوید.

آنچه در این صورت ممکن است بخواهید انجام دهید ایجاد یک صفحه واحد با ترکیب اطلاعات این سه صفحه است.

با تحقیق و به روزرسانی کامل، می توانید یک صفحه واحد نهایی تشکیل دهید که موضوع شما را از همه جوانب پوشش دهد.

سپس از ریدایرکت استفاده می کنید تا افرادی که روی صفحات قدیمی با عملکرد خوب شما کلیک می کنند در عوض به صفحه جدید و بهبود یافته شما بروند.

هم چنین می توانید این صفحات جدید را در شبکه های اجتماعی خود معرفی کرده و برای آن ها بک لینک بزنید.

 

نتیجه نهایی

بسیاری از کارشناسان ترجیح می دهند تاریخ مقالات خود را به روز رسانی نکنند. در واقع مهم نیست از سه استراتژی معرفی شده، کدام را انتخاب می کنید. بلکه باید به یاد داشته باشید که هر مقاله ارزش به روزرسانی را ندارد.

بهترین نوع محتوا برای به روزرسانی، مواردی است مطالب آن هنوز به همان نسبت روز اول انتشار،  برای مخاطبان جذاب است. همچنین محتوا باید به اندازه کافی دقیق باشد که در هنگام انتشار برای مخاطبان شما طنین انداز شود. این محتوا باید اطلاعات مفید و جدید کافی در مورد آن موضوع داشته باشد تا با هربار آپدیت، ارزش جدیدی به آن اضافه شود.

سرانجام، درست مثل آنچه که با هر مقاله جدید دیگری انجام می دهید، فراموش نکنید که آن ها را در شبکه های اجتماعی خود معرفی کنید. با استفاده از رسانه های اجتماعی به کاربران خود بگویید که محتوای خود را آپدیت کرده اید. هم چنین از طریق رسانه های اجتماعی و بخش نظرات خود، با آنها در تعامل باشید تا کاربران را به آپدیت های خود علاقه مند کند. این بهترین راه برای اطمینان از جدید ماندن محتوای شما است.

منبع : searchenginejournal

مدیریت سرور پشتیبانی و مشاوره – ثبت دامنه

نوشته های مشابه