تبلیغات گوگل؟ کدامیک؟

کاهش هزینه های تبلیغات گوگل ادز

تبلیغات گوگل ادز در سال های اخیر یکی از ابزارهای ضروری کسب و کارهای آنلاین برای افزایش رونق فروش است که مدیران و به خصوص صاحبان مشاغل اینترنتی را به استفاده ی حداکثری و اصولی از آن واداشته است. تبلیغات گوگل ادز امروزه یکی از شیوه هایی است که به وسیله ی آن می توانید مشتریان زیادی جمع آوری کنید و در بالاترین رتبه های گوگل نمایش داده شوید. این مساله از آن جهت اهمیت می یابد که بدانیم در هر ثانیه به طور میانگین بیش از 2.3 میلیون جستجو در موتور جستجوگر گوگل ثبت می شود و شناسایی صحیح شیوه هایی که برای کاربردهای مختلف مناسب تر است یکی از عوامل حیاتی در ادامه ی فعالیت ها و روند روبه رشد کسب و کارها خواهد بود.

تبلیغات در گوگل به شیوه های مختلفی از سوی کاربران قابل استفاده است. بسته به نوع فعالیتی که در آن قرار دارید می توانید از روش هایی نظیر تبلیغ کلیکی، بنری یا ویدئویی استفاده کنید.

محاسبه ی کلیکی تبلیغات یکی از مزیت هایی است که تنها در حالت هایی هزینه پرداخت می کنید که بر روی تبلیغات شما کلیک شده باشد.

تبلیغ کلیکی

تبلیغات کلیکی یکی از انواع تبلیغات در اینترنت به شمار می رود که در آن هزینه ها بر مبنای تعداد کلیک ها محاسبه می شود. تبلیغات کلیکی از سوی آژانس ها و مراکز مختلف تبلیغاتی به عنوان یکی از روش های پرکاربرد و اثربخش برای شرایط و سطوح مختلف کاری شمرده می شود اما این تمام ماجرا نیست چرا که تبلیغات گوگل ادز و به طور کلی تبلیغات در اینترنت دارای ابعاد گسترده تری است و توجه ویژه به تمام زوایای آن می تواند موضوع را روشن تر کند.

تبلیغات کلیکی یک مدل از تبلیغ، به خصوص در حوزه ی اینترنت است که مزیت و تفاوت عمده ی آن در هزینه هایی است که برای صاحبان مشاغل محاسبه می شود. بدین طریق که به منظور هر کلیک مبلغی تعیین می شود که در صورت رخ دادن، کاربر باید آن را به شرکت ها و آژانس های تبلیغی بپردازد. تبلیغات کلیکی از سوی سازمان ها یا شرکت های مختلفی قابل اجراست اما به غیر از موتورهای جستجوی شناخته شده، صاحبان سایت ها نیز می توانند آنها را مدیریت کنند. اما از جهت اعتبار، تبلیغات کلیکی را نوعی از تبلیغات گوگل ادز می دانند چرا که اغلب وب سایت ها ترجیح می دهند که در قالب این موتور جستجوگر معروف به فعالیت های تبلیغی خود بپردازند.

مزایا معایت تبلیغات کلیکی

تبلیغ کلیکی پس از این که در محیط های مختلف معرفی شد به یکی از ایده های دوست داشتنی و جذاب دنیای تبلیغات تبدیل شد.از جهتی می توان اینگونه بیان کرد که هزینه های تبلیغاتی شما متناسب با کارایی ها و میزان مشاهده ها تنظیم خواهد شد و هزینه های سنگین اولیه ضمانت اجرایی ندارد، از جهتی هم می توان برخی عوامل مانند کلیک های هرز و پرشمار را هزینه های سنگین به کاربران و یکی از معضلات بزرگ تلقی کرد. اگر به دنبال مشاهده و ارزیابی های دقیق از رفتارهای مشتریان خود هستید تبلیغ کلیکی یکی از شیوه های مفید تبلیغات گوگل ادز برای شما خواهد بود. اما به این نکته توجه داشته باشید که تبلیغ کلیکی علیرغم تصورات یکی از شیوه های پرهزینه ی تبلیغی است که از سوی آژانس های معتبر و بین المللی به کاربران ارائه می گردد. بنابراین پیش از اینکه به انتخاب نوع تبلیغات خود بپردازید این موضوع را مدنظر قرار دهید که چه میزان بودجه برای این بخش درنظر گرفته اید و تا چه میزان می توانید از افزایش هزینه های تبلیغی خود پشتیبانی کنید. به منظور رقابت با رقبایی که روز به روز در حال رشد هستند نیاز دارید تا قیمت کلیک ها را بصورت روزانه بررسی کنید چرا که در غیر این صورت به باخت نزدیکتر خواهید بود.

تبلیغات بنری

تبلیغات بنری یکی دیگر از شکل های متنوع تبلیغات گوگل ادز برای بازاریابی اینترنتی است که بدون شک روزانه به عناوین زیادی از آنها برخورد خواهید کرد. تبلیغ بنری به طور معمول در تمام صفحات وب سایت ها در ابعاد مختلف وجود دارد و در صورتی که کاربر روی آن کلیک کند، به سایت تبلیغ کننده هدایت خواهد شد. اما چرا باید از تبلیغات بنری گوگل استفاده کنیم؟ استفاده از این شیوه چه مزیت هایی برای کاربران دربرخواهد داشت؟

اگر به دنبال این هستید که مراجعه کنندگان را برای مشاهده ی وب سایت به صفحه ی خودتان بکشانید می توانید از تبلیغات بنری به شکلی هوشمندانه بهره بگیرید. در این شرایط چنانچه کاربر تحت تاثیر بنرهای شما قرار گرفت بر روی آن کلیک کرده و وارد سایت شما خواهد شد. در این موقعیت است که می توانید شرایطی را فراهم کنید که کاربر به خرید و استفاده از خدمات شما بپردازد. علاوه براین تاثیر دوم یا حداقلی که تبلیغ بنری گوگل برای کسب و کارها خواهد داشت این موضوع است که حتی در صورت کلیک نکردن نیز مطمئن خواهید بود که در نگاه کاربران قرار گرفته اید و تصویری از شما در ذهن مراجعه کنندگان ثبت شده است. اثر برندسازی می تواند در بلند مدت شرایط را به سود شما تغییر دهد و در مراجعات بعدی تصویر ذهنی ایده آل تری ثبت کند.یکی از موضوعات حائز اهمیت در انتخاب تبلیغ بنری گوگل شکل اثرگذاری تبلیغات شماست. ساختن و طراحی یک بنر تبلیغاتی بیش از هر چیزی اهمیت دارد چرا که می تواند کاربران و مراجعه کنندگان را به کلیک و بازدید از وب سایت و حالت عکس آن تشویق کند. بنرهای تبلیغاتی شکل جدیدی از تبلیغات نیستند اما همچنان به وسیله ی فناوری های معرفی شده با صورت های به روز و جالب توجه یکی از ابزارهای پرکاربرد و اثربخش تبلیغ در گوگل به حساب خواهند آمد.

نوشته های مشابه