توقف پشتیبانی مایکروسافت از PHP در ویندوز

php

اخیرا کمپانی مایکروسافت اعلام کرده است در آینده نزدیک دیگر از زبان برنامه نویسی PHP در ویندوز پشتیبانی نخواهد کرد. آغاز پشتیبانی از PHP به ویندوز ویستا باز می گردد.

در حال حاضر مایکروسافت از نسخه PHP7.3 و PHP7.4 پشتیبانی کرده و همچنین در تلاش برای رفع مشکلات امنیتی PHP7.2 برای ویندوز است. شرکت مایکروسافت اعلام داشته با انتشار نسخه PHP8.0 دیگر از این زبان برنامه نویسی در ویندوز پشتیبانی نخواهد کرد.

دیل هرت، مدیر پروژه PHP در مایکروسافت در بیانیه ای اعلام داشته:

ما به مدت دو سال، یک سال به منظور رفع باگ ها و یک سال نیز با هدف رفع ایرادات امنیتی از هر نسخه PHP پشتیبانی می کنیم. این بدان معناست که پشتیبانی از PHP7.2 در ماه نوامبر 2020 به اتمام می رسد و همچنین در نوامبر نیز PHP7.3 وارد مرحله رفع مشکلات امنیتی می گردد. از طرفی یک سال نیز از مدت زمان رفع باگ های PHP7.4 و یک سال دیگر هم جهت بررسی و رفع مشکلات امنیتی آن باقی مانده است.  ما خودمان را در جهت توسعه این نسخه ها (7.2 و 7.3 و 7.4 PHP) تا زمان اتمام پشتیبانی رسمی آن ها موظف می دانیم ولی هیچ برنامه ای برای پشتیبانی نسخه PHP8.0 و حتی نسخه های بعدی PHP در ویندوز نداریم.

بنابر این اعلامیه و تصمیم اخیر مایکروسافت مبنی بر عدم پشتیبانی نسخه های جدید PHP در ویندوز، در آینده جهت اجرای آخرین نسخه PHP در ویندوز باید با استفاده از ساب سیستم ویندوز برای لینوکس، نسخه جدید PHP را در محیط لینوکس اجرا کرد.

مدیریت سرور پشتیبانی و مشاوره و سئو

نوشته های مشابه