رپورتاژ آگهی چیست ؟

رپورتاژ آگهی

رپورتاژ آگهی نوعی متن تبلیغاتی به حساب می آید و حاوی اطلاعاتی در خصوص کسب و کار و محصولات و خدمات مرتبط با آن و همچنین معرفی شرکت یا سازمان و افرادی که آن مجموعه را شکل داده اند می باشد. به بیان ساده تر رپورتاژ آگهی ، تبلیغ یک مجموعه از طریق محتواسازی است. مهمترین اصل در این روش است که جنبه تبلیغاتی کسب و کار شما در محتوای آن نباید مشخص باشد و در واقع می توان گفت این محتوا نوعی تبلیغ غیرمستقیم از طریق مصاحبه و مقاله و ترکیبی از متون و تصاویر محسوب می شود.

روش های مختلفی برای انتشار رپورتاژ آگهی وجود دارد و می توان آن را از طریق اخبار و گزارش های تلویزیونی و رادیویی و یا حتی مجلات و روزنامه ها به دست مخاطبان رسانید؛ اما یکی از رایج ترین راه هایی که برای انتشار آن وجود دارد وب سایت های پر بازدید هستند و ظاهر آن به گونه ای است که کسی غیر از خودتان، شما و کسب و کارتان را معرفی می کند و لینک هایی از وب سایت شما به اشتراک می گذارد و از این طریق هم بازدید سایت شما افزایش یافته و هم به دلیل ساخت و دریافت بک لینک با کیفیت از این سایت های معتبر ، از لحاظ سئو وضعیت بهتری پیدا خواهید کرد. معمولاً در هر رپورتاژ آگهی می توانید حداکثر 3 تا 4 بک لینک در نظر بگیرید.

موتورهای جستجو برای این روش محتوا نویسی اهمیت زیادی قائل هستند و هنگامی که بک لینک هایی را در خصوص کلمات کلیدی مورد نظرتان دریافت می کنید آن را در نظر می گیرند. کلمات کلیدی می توانند در داخل رپورتاژ آگهی به صورت اسم محصول و خدمات استفاده شوند.

استراتژی های مختلفی می تواند در رپورتاژ آگهی مورد نظر قرار گیرد و بر اساس نوع استراتژی که انتخاب می شود باید محتوای آن تهیه گردد. گاهی اوقات هدف صرفاً لینک سازی برای بهبود وضعیت سئو بوده ولی گاهی علاوه بر لینک سازی، بازدید مخاطبان نیز اهمیت زیادی دارد. اگر استراتژی نوع اول مد نظر باشد انواع ارزان قیمت هم می تواند این هدف را برآورده کند اما معرفی کسب و کارتان به مخاطبین مطرح است، متن رپورتاژ آگهی باید به صورت کاملا حرفه ای و بر اساس اصول محتوانویسی تدوین گردد. این روش هزینه بیشتری به شما تحمیل می کند اما نتیجه بهتری از آن خواهید گرفت.

کدام سایت ها برای رپورتاژ آگهی مناسب هستند؟

همان طور که اشاره شد یک رپورتاژ آگهی خوب می تواند اثرات مثبت زیادی بر وضعیت سئوی سایت شما داشته باشد. هر چه وب سایتی که محتوای مورد نظر شما در آن منتشر می شود معتبر تر باشد، سرعت ایندکس شدن محتوا بالاتر بوده و لینک بک به سایت شما سریع تر انجام می شود. می توان گفت بهترین سایت هایی که برای رپورتاژ آگهی می توان انتخاب کرد سایت های خبری با رنکینگ بالا هستند. این سایت ها دارای دامین اتوریتی بالایی بوده که می تواند به عنوان نقطه قوت آن ها مطرح شود. معمولاً هزینه ای که برای درج این نوع محتوا پرداخت می کنید زیاد است پس باید در انتخاب سایت مبدا که قرار است آن را درج کند حساسیت بیشتری به خرج دهید. سایتی که به عنوان سایت مبدأ انتخاب می شود باید علاوه بر داشتن بازدید بالا و دامین اتوریتی مناسب، محلی بوده، اسپم نباشد و از همه مهم تر موضوع آن با وب سایت شما مرتبط باشد.

چرا باید از رپورتاژ آگهی برای تبلیغات استفاده کرد؟

هدف از سرمایه گذاری بر روی رپورتاژ آگهی علاوه بر بهبود وضعیت سئوی سایت، جذب مخاطبین از طریق معرفی کامل خدمات و محصول است و در واقع می تواند نوعی برند سازی محسوب گردد که در محل تبلیغات وب سایت ها نمایش داده نمی شود و با توجه به اینکه شما در آن از جملات و کلمات کلیشه ای تبلیغاتی استفاده نمی کنید کاربران و مخاطبان شما علاقه بیشتری به خواندن متن نشان می دهند و این امر به معنای فروش بیشتر و گسترش کسب و کار شماست. نمایش اطلاعات شما در سایت های معتبر اعتبار بیشتری برای کسب و کارتان به ارمغان می آورد. اگرچه هزینه های رپورتاژ آگهی ارزان نیست اما در مقایسه با دیگر روش های بی هدف و بی نتیجه می تواند بسیار به صرفه تر باشد. یکی از ویژگی های دیگر آن ماندگاری همیشگی آن است. شما هنگامی که یک محتوا را به عنوان رپورتاژ آگهی در وب سایت خاصی منتشر می کنید، این متن به صورت همیشگی در سایت می ماند. درست است که با ثبت مقاله های جدید، محتوای شما به صفحات پایین تر منتقل می شود اما این نکته ارتباطی به دیده شدن توسط موتور های جستجو ندارد و شما در هر حال توسط این ابزارهای قدرتمند مورد پایش قرار می گیرید.

اصول نوشتن رپورتاژ آگهی چیست؟

برای نوشتن محتوای رپورتاژ آگهی باید برخی از نکات کوچک را مورد توجه قرار دهید:

– متنی که تدوین می کنید باید جذاب و مورد توجه کاربران باشد.

– عناوین مورد استفاده در متن باید با ظرافت و حساسیت انتخاب گردد.

– اندازه محتوا نباید زیاد کوتاه یا طولانی باشد. تعداد کلمات مناسب حدودا باید بین 600 تا 2000 کلمه باشد.

– محصول یا خدمات باید به خوبی به کاربران معرفی گردد.

– ویژگی های خاص محصولات یا خدمات خود را برجسته تر نشان دهید.

– از تدوین متون صرفاً تبلیغاتی پرهیز کنید.

– تصاویر مرتبط با محتوا و با کیفیت و جذاب تأثیر فوق العاده ای بر جذب مخاطبان دارد.

– از لینک های مرتبط با محتوا و کلمات کلیدی استفاده کنید. تعداد بک لینک ها در رپورتاژ آگهی همان طور که اشاره شد می تواند حداکثر بین 3 تا 4 لینک باشد.

– برای ساخت لینک ها بهتر است از کلمات کلیدی مورد نظرتان استفاده کنید.

همانگونه که در ابتدای مقاله مطرح شد ، با استفاده از رپورتاژ آگهی می توانید هم خدمات و محصولات خود را در سایت های معتبر به کاربران متعددی نمایش دهید و هم با استفاده از  بک لینک هایی که از رپورتاژ آگهی دریافت می کنید ، وضعیت سئوی سایت خود را بهبود بخشید ، در واقع می توان گفت که با یک تیر 2 نشان را زده اید. موفق باشید.

نوشته های مشابه