زندگی جف بزوس موسس آمازون

جف بزوس ثروتمندترین فرد جهان و موسس فروشگاه اینترنتی آمازون است که علاوه بر این عناوین مهم موسس شرکت هوافضا blue origin نیز میباشد.

زندگی این فرد مهم و تاثیرگذار در دنیا با سایر افراد ثروتمند دنیا متفاوت است و نشان دهنده این است که هر فرد با هر نوع روحیه ای میتواند به قله های موفقیت دست پیدا کند.

در این مقاله زندگی نامه و برنامه روزانه جف بزوس را برایتان شرح میدهیم.

یک روز از زندگی جف بزوس

میتوان گفت بزوس جزو معدود افراد موفقی است که زندگی شخصی خود را فدای زندگی کاری خود نکرده است و نمونه بارز یک فرد موفق است.

او هر روز پس از یک خواب کامل 8 ساعته  و بدون زنگ ساعت بیدار میشود

روزنامه صبح را خوانده، قهوه مینوشد ، سپس به همراه خانواده اش صبحانه میخورد.

و بعد از آن  با خیال راحت به دفتر کار خود میرود.

او در سال 2019 از همسرش MacKenzie Scott جدا شد و در حال حاظر با یک گزارشگر اخبار معروف به نام  Lauren Sánchez – که او هم در سال 2019 از همسر خود Patrick Whitesell جدا شده بود – در ارتباط است.

بزوس به تغذیه خود و ورزش روتین بسیار اهمیت میدهد و از امتحان کردن غذاهای جدید و عجیب مانند ایگوآنا یا هشت پا لذت میبرد .

Jeff Bezos از استرس و عجله بیزار است و جلسات کاری طولانی و شلوغ را دوست ندارد.

او جلسات مهم خود را ساعت 10 صبح برگزار میکند و بعد از ساعت 5 عصر دیگر در جلسه ای شرکت نمیکند .

بزوس اعتقاد دارد که افراد حاضر در جلسه های کاری نباید زیاد باشند و باید بتوان با دو پیتزا از افراد داخل یک جلسه پذیرایی کرد!

اخلاق و رفتار جف بزوس

بسیاری او را فردی سرد و خشک و حتی سنگدل میدانند . چرا که بزوس با وجود اینکه به خانواده و خود بسیار اهمیت میدهد، در برابر کارکنان آمازون دست و دلباز نبوده و به حداقل ها بسنده میکند.

او با اینکه صاحب بزرگترین فروشگاه اینترنتی دنیاست ، به کارمندان خود پاداش های چشمگیر یا مزایای عالی نمیدهد .

همچنین بزوس در امور خیریه هم بسیار فعالیت کمی دارد و برخلاف ثروتمندانی مانند بیل گیتس، که مبالغ زیادی را صرف امور خیریه کرده اند ، علاقه ای به بخشیدن اموال خود ندارد.

در واقع اگر بیل گیتس اموال خود را صرف امور خیریه نمیکرد، همچنان ثروتمندترین فرد دنیا بود و بزوس به این جایگاه نمیرسید.

در کل بزوس در کار خود فردی سختگیر است اما به همان نسبت در خانواده خود فردی آرام و سازگار است . تا جایی که هر روز بعد از شام خانوادگی، ظرف ها را او میشوید!

کودکی جف بزوس چگونه بود ؟

جف بزوس در تاریخ 12 ژانویه 1964 در منطقه آلباکورکی ایالت نیومکزیکو آمریکا متولد شد. نام او در ابتدا جف بزوس نبود و با نام جفری پرستون جورگنسون به دنیا آمد.

نام مادرش ژاکلین گیس جورگنسن و نام پدرش تد جورگنسن بود.

جف بزوس کودکی پر تشنجی داشت. چرا که مادرش در زمان تولد او تنها 17 سال داشت و مدتی پس از تولد جفری پدر و مادر او از یکدیگر جدا شدند.

در سن 4 سالگی با ازدواج دوم مادرش با فردی به نام  میگل مایک بیزوس، زندگی او حالت متعادل تری گرفت .

مایک سرپرستی جفری را قبول کرده و نام او را به بیزوس تغییر داد.

علت مشکل چشم بزوس چیست ؟

اینطور میگویند که بزوس در کودکی دچار حادثه ای شده بود که باعث افتادگی پلک وی در سنین میانسالی شد و در حال حاظراین عدم قرینگی چشم جف بیزوس در عکس های او کاملا مشخص است.

اما با این حال که او ثروت بسیاری دارد و میتواند این مشکل چشم خود را به راحتی برطرف کند، این کار را تا به حال نکرده است و این موضوع نشان دهنده اعتماد به نفس بالا و شخصیت محکم اوست.

جف بیزوس از چه کسی الهام گرفت؟

پدربزرگ مادری Bezos در انرژی اتمی آمریکا فعالیت داشت و علت علاقه بزوس به علم و فناوری نیز به پدربزرگش برمیگردد.

بزوس تابستان های بسیاری را در مزرعه پدربزرگ خود در کوتلا تگزاس سپری کرد و بسیار به آنجا علاقه داشت و در نهایت هم آن مزرعه را  خریداری کرده و ابعاد آن را به 25000 هکتار گسترش داد.

تحصیلات جف بزوس

جف بزوس در کودکی خود نیز بسیار به تکنولوژی علاقه داشت و حتی زنگ خطری را در اتاقش کار گذاشته بود تا به وسیله آن خواهر و برادر کوچکترش را از اتاق خود فراری دهد!

در سال های ابتدایی تا دبیرستان خود به علت جابه جایی های بسیار زیاد خانواده ، مدارس شهرهای مختلفی را تجربه کرد اما این موضوع مانع شاگرد ممتاز شدن او در دبیرستان نشد.

او به درس خواندن بسیار علاقه داشت و در دانشگاه نیز به واسطه فعالیت در انجمن های علمی ، بورسیه ها و عناوین افتخاری زیادی را دریافت کرد.

او در رشته های کارشناسی علوم ، مهندسی برق و علوم کامپیوتر تحصیل کرد و عضو انجمن های استعدادیابی زیادی بود.

شروع زندگی کاری جف بزوس

بزوس پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه به مدت 6 سال در شرکت های مختلفی کار کرد و تجربه های بسیاری در زمینه بازرگانی و بانک داری بدست آورد .

این تجارب بعدها به او کمک کرد تا بتواند دید اقتصادی بسیار عالی ای پیدا کند و ثروتمندترین فرد جهان شود.

تاسیس آمازون توسط بزوس

در سال 1993 (سال 1372 شمسی!) وقتی بزوس 29 سال داشت، تصمیم به ایجاد یک کتاب فروشی آنلاین گرفت تا مشتریان بتوانند به صورت اینترنتی کتاب مورد نظر خود را خریداری کنند .

پس مبلغی حدود 300 هزار دلار از پدر مادر خود دریافت کرده و در پروژه کتاب فروشی اینترنتی آمازون سرمایه گذاری کرد.

بله؛ در کمتر از 30 سال این کتابفروشی آنلاین تبدیل به فروشگاه آمازون قدرتمند امروزی شد.

در ابتدا بزوس تمام احتمالات ممکن را برای پروژه آمازون در نظر گرفته بود و حتی احتمال شکست را هم به سرمایه گذاران دیگر گوشزد کرده بود.

بعد ها در آمازون محصولات دیگری مانند فیلم و سریال و … نیز اضافه شد و این فروشگاه به یک فروشگاه بزرگ اینترنتی تبدیل شد.

مدیریت سرور، پشتیبانی و کانفیگ سرور – آفاق هاستینگ

نوشته های مشابه