لینک فارم یا Link Farm چیست؟

مزرعه لینک

بک لینک ها یکی از راه هایی هستند که می توانند تأثیر زیادی بر سئوی سایت شما داشته باشند. در کنار این استراتژی، مزرعه لینک یا Link Farmها گروهی از سایت ها هستند که به یکدیگر لینک می دهند. تکنیک مزرعه لینک را می توان با توجه به قوانین و قواعدی که برای لینک دادن بین سایت ها وجود دارد هم بر عهده ی ربات ها سپرد و هم به صورت دستی آن ها را انجام داد. مزرعه لینک یا Link Farm همانطور که از نامش بر می آید تعدادی از لینک ها در تیراژ بالاست که در یک محدوده یا مکان خاص وجود دارند. این تکنیک در سالیان اخیر به دلیل به روز رسانی های الگوریتم گوگل نتوانست کارایی قبلی خود را داشته باشد و هم اکنون مانند قبل توسط وب سایت های مختلف برای سئوی سایت در نظر گرفته نمی شود. یکی از معیار های اصلی گوگل برای رتبه بندی وب سایت های مختلف تعداد لینک ها و کیفیت لینک هایی است که به آن ها در سایت های دیگر داده می شود یا از آن­ها خارج می شود.

بدون شک موتور جستجوی گوگل اولین جستجوگری بود که از قابلیت لینک سازی به منظور تعیین محبوبیت و رتبه بندی وب سایت های مختلف استفاده کرد. پس از آن بود که با توجه به کارایی و نگاه منطقی کاربران سایر موتورهای جستجو به دنبال افزایش تعداد لینک های ورودی خود بودند تا بتوانند در صفحات اول موتورهای جستجو قرار بگیرند. پس از گسترش این موضوع،  مزرعه ی لینک و استفاده از آن به عنوان فضایی مملو از لینک های متعدد مورد استفاده قرار گرفت.

مزرعه لینک ، تکنیک سئوی کلاه سیاه !

سئوی کلاه سیاه یکی از تکنیک های بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو است که مزرعه لینک با توجه به نوع فعالیتی که در سایت های مختلف دارد می تواند در این گروه قرار بگیرد. بدین ترتیب دسته ای از وب سایت ها به طور مشترک به یکدیگر لینک می دهند یا اینکه با پرداخت هزینه ای به وب سایت های دیگر لینک های مصنوعی یا غیر طبیعی دریافت می کنند. بنابراین هدف اصلی آن­ها را می توان ساخت لینک هایی دانست که در تلاش برای فریب دادن موتورهای جستجو هستند تا بتوانند در بازه ی زمانی کوتاهی به صفحات اول آن­ها و رتبه های برتر دست پیدا کنند.

مزارع لینک شاید در نگاه اول و ساده انگارانه بتواند لینک های ورودی زیادی را جذب وب سایت شما کند. این نگاه شاید تا حدود زیادی درست هم باشد اما مسأله ای که باید در سئوی وب سایت به آن دقت کرد این است که Link Farmها تا چه میزان بر کیفیت لینک های ورودی به وب سایت شما فارغ از کمیت آن­ها اضافه می کنند.

 

تاثیر الگوریتم گوگل بر لینک فارم

تغییر رویکرد گوگل برای رتبه بندی و میزان تأثیر تصمیم ها و استراتژی های مختلف در نهایت موجب شده تا امروزه مزرعه لینک به عنوان عنصر اسپم شناخته شود و در صورت بکارگیری آن توسط وب سایت خاصی، با جریمه مواجه شوند. بدین ترتیب استراتژی هایی به کار گرفته می شوند تا مزرعه لینک توسط موتورهای جستجو در درجه ی اول شناخته شوند و پس از آن با توجه به حجم بکارگیری، جریمه هایی اعمال شود.

اگر گوگل فارم شما را شناسایی کند…

شناسایی مزرعه لینک وب سایت های گوناگون توسط گوگل به سادگی صورت می گیرد. سایت هایی که تبادلات خود را با مزرعه لینک انجام می دهند به طور قطع حجم بالایی از لینک های ورودی و خروجی خواهند داشت و به جهت ارتباطات موضوعی با یکدیگر توسط گوگل شناسایی می شوند. الگوریتم های جدیدتر گوگل همواره در تلاش هستند تا وب سایت هایی را در صفحات اول خود نمایش دهند که دارای محتواهای باکیفیت و اثربخش برای کاربران خود هستند. هنگامی که عبارتی را در موتور جستجوی گوگل تایپ می کنید، گوگل کیفیت و کمیت لینک هایی که از وب سایت های مختلف دریافت شده اند را در رتبه بندی نتایج دخالت می دهد، بدین ترتیب به تصور بسیاری از کاربران تعداد لینک بیشتر احتمال اینکه رتبه های بهتری دریافت کنید را قوی تر می کند. اما باید بدانید کیفیت محتواها و وب سایت هایی که تحت لینک های یکدیگر قرار می گیرند نیز به اندازه ی کمیت آن­ها حائز اهمیت است. لینک ها به دو دسته ی خارجی و داخلی تقسیم بندی می شوند. موتورهای جستجو از تکنیک یا ابزار Link Juice به منظور اندازه گیری و سنجش قدرت و در حقیقت کیفیت لینک های خارجی استفاده می کنند. هر چه تعداد لینک های خارجی افزایش یابد ارزش لینک یا Link Juice آن کاهش می یابد.

مزرعه لینک چیست

محتوای بیشتر لینک فارم ها فهرستی طولانی از هایپرلینک هایی است که به وب سایت های دیگر ارجاع شده اند که عمده ی آن­ها به طور تصادفی  و غیر مرتبط با هم انتخاب می شوند. عدم ارتباط موضوعی میان آن­ها و حجم بالای لینک های خروجی سایت های مزرعه لینک موجب می شود تا موتورهای جستجو، وب سایت هایی که از این تکنیک ها استفاده می کنند را جریمه کنند و اثرات منفی زیادی در رتبه بندی آن­ها اعمال کنند. مزررعه لینک یک راه سریع برای دستیابی به تعداد زیادی از لینک های خارجی است، اما یکی از بی کیفیت ترین شیوه هایی است که لینک های بدون کیفیت و اثر بیرونی بد را برای شما به همراه می آورند. به همین منظور در سالیان اخیر روش های بهینه ی دیگری برای دستیابی به لینک های مفید و سالم پدید آمده اند.

نوشته های مشابه