محبوب ترین پسوند دامنه

نام دامنه

نتایج تحقیقات شرکت وریساین نشان می دهد، در ادامه تلاش کسب و کارها برای ورود به دنیای اینترنت و تسلط بر آن، تعداد دامنه های سفارشی ثبت شده به سرعت در حال افزایش است.

طبق گزارش سرویس بین المللی ارائه دهنده دامنه (Verisign)،‌ تا پایان شش ماهه نخست سال 2019، تعداد 354.7 میلیون نام دامنه در تمام دامنه های سطح بالا (TLD) به صورت آنلاین به ثبت رسیده است. جالب است بدانید در میان تمامی دامنه های موجود،‌ دامنه com. با تعداد 142.5 میلیون دامنه از نظر تعداد TDLهای ثبت شده رتبه اول را به خود اختصاص داده است. پس از آن دامنه چینی cn. در مرتبه دوم و دامنه tk. در جایگاه سوم قرار دارند.

در این رتبه بندی،‌ دامنه net. با 13.6 میلیون نام دامنه ثبت شده در مرتبه پنجم و دامنه معروف org. با 10 میلیون آدرس ثبت شده در رتبه هفتم قرار گرفته است.

دامنه های ملی مربوط به کشورهای آلمان،‌ انگلیس، تایوان، هلند و روسیه جز 10 دامنه برتر در سراسر دنیا قرار دارند.

Verisign همچنین اعلام کرده است،‌ تعداد دامنه های ثبت شده نسبت به سه ماهه نخست سال جاری میلادی 0.8 درصد و نسبت به مدت مشابه سال گذشته میلادی (سال 2018) 4.4 درصد افزایش را نشان می دهد.

به طور کلی،‌ در پایان سه ماهه دوم سال 2019،‌ مجموعا 23 میلیون دامنه جدید در تمامی TLDها به ثبت رسیده است که در مقایسه با سه ماهه اول سال حدود 0.1 میلیون معادل 0.4 درصد افزایش داشته است.

در این مدت زمان تعداد 10.3 میلیون آدرس جدید در دامنه های com. و net. به ثبت رسیده است. این عدد در سه ماهه دوم سال 2018 برابر با 9.6 میلیون دامنه بوده است.

در همین مدت 6.5 میلیون دامنه با فرمت های جدید TLD نیز ثبت شده اند که در میان آنها xyz ، .top. و site. محبوبیت بیشتری داشته اند.

منبع خبر: techradar

 

مدیریت سرور پشتیبانی و مشاوره و سئو

نوشته های مشابه