مزایده گوگل ادز چیست؟

گوگل ادز

گوگل ادز (Google Ads) که قبلاً با نام گوگل ادوردز (Google AdWords) ارائه شده و با این نام نیز شناخته  می شود در واقع سیستم تبلیغاتی شرکت گوگل است و به نوعی یک شبکه پرداخت به ازای هر کلیک (یا PPC) می باشد که از طریق آن می توانید تبلیغ سایت خود را در میان نتایج موتور جستجوی گوگل و همچنین دیگر سایت های پارتنر گوگل نمایش دهید. این سیستم تبلیغاتی در سال 2000 کمی بعد از راه اندازی موتور جستجوی گوگل به آن اضافه شد.

به زبان ساده، گوگل ادز سیستم تبلیغات در گوگل است! گوگل در قبال دریافت هزینه که بر اساس یک الگوریتم خاص محاسبه می شود، به شما این امکان را می دهد که به تبلیغ کالا یا خدمات سایت خود بپردازید.

امروزه همه به دنبال افزایش مشتریان و یا افزایش بازدید کنندگان وبسایت خود هستند. یکی از راه های انجام این کار استفاده از سرویس گوگل ادز است. اگرچه گوگل ادز در حال حاضر بزرگترین سیستم تبلیغات اینترنتی است، اما همچنان تعداد زیادی از فعالین حاضر در کسب کار های اینترنتی از آن استفاده نمی کنند. این موضوع نه تنها باعث شده است تا تعداد زیادی از بازدید کنندگان خود را از دست بدهند؛ بلکه به رقبا فرصت برتری داده است.

Google Ads چیست

همانطور که می دانید تبلیغات یکی از مهمترین اصول پیشرفت هر کسب کاری است. قرار داشتن در معرض دید مشتریان و افرادی که به کسب و کار شما نیاز دارند به شما این امکان را می دهد تا خدمات و محصولات خود را برای افراد بیشتری به نمایش بگذارید و در نتیجه فروش خود را افزایش دهید. در حال حاضر گوگل پر بازدیدترین وبسایت در جهان است. رتبه یک الکسا و بیش از 42 میلیارد بازدید در هر ماه نشان دهنده میزان اهمیت این موضوع است. اگر می خواهید همه در مورد شرکت یا کسب و کار آنلاین شما اطلاعاتی داشته باشند، یکی از بهترین راه حل ها برای شما تبلیغ در گوگل خواهد بود.

گوگل ادز این امکان را برای شما فراهم خواهد کرد که تبلیغات خود را در صفحه اول و در میان دیگر نتایج (بالا و پایین صفحه) قرار دهید. آمارها نشان می دهد که بیشترین تعداد کلیک بر روی 4-5 نتیجه اول گوگل صورت می گیرد. به این ترتیب با نمایش تبلیغ سایت شما در میان نتایح گوگل، تعداد مشتریان و بازدید کننده های وبسایت شما در مدت زمان کمی رشد چشمگیری خواهد داشت، البته در صورتیکه تبلیغ به صورت بهینه فعال شود.

همانطور که گفته شد گوگل ادز به عنوان یک شبکه پرداخت به ازای هر کلیک (یا PPC) شناخته می شود و از این طریق تبلیغ کنندگان می توانند تبلیغات خود را به کاربران مورد نظر خود ارائه کنند. گوگل این تبلیغات را، بر اساس کلمه کلیدی که کاربران جستجو می کنند، به کاربران مورد نظر ارائه می کند. زمانی که کاربران بر روی این تبلیغات کلیک می کنند گوگل کار خود را انجام داده و هزینه وارد کردن این بازدید کننده را دریافت می کند.

گوگل ادز چگونه کار می کند؟

اولین موردی که باید در مورد نحوه کار گوگل ادز بدانید سیستم مزایده آن است. سیستم مزایده گوگل ادز در واقع تعیین کننده قیمت هر کلیک و جایگاه نمایش تبلیغ است. 75 درصد از کاربران هرگز فراتر از صفحه اول گوگل نمی روند. از طرفی بیشتر کاربران یکی از 4 گزینه اول نتایج را انتخاب می کنند به همین دلیل همه تلاش می کنند تا در بین گزینه های اول صفحه اول قرار بگیرند و تمایل دارند تبلیغ آن ها در این جایگاه ها نمایش داشته باشد.

هزینه در سیستم مزایده ای گوگل ادزمزایده گوگل ادز چیست؟

گوگل ادز با برگزاری مزایده ها تعیین می کند که هر جایگاه تبلیغاتی مختص چه سایتی است. به طور کلی برای هر کلمه کلیدی مزایده خاصی برگزار می شود. کسانی که خواستار تبلیغ بر اساس یک کلمه کلیدی مشترک هستند، هزینه مورد نظر خود را به گوگل اعلام می کنند. در واقع کسی که بیشترین امتیاز را از دید گوگل داشته باشد، جایگاه شماره یک یا بالاترین نتیجه را برای تبلیغ به دست خواهد آورد. به همین ترتیب رتبه دوم در اختیار کسی قرار خواهد گرفت که امتیاز کمتری نسبت به نفر اول کسب کرده باشد. فاکتورهای مختلفی بر روی جایگاه نمایش تبلیغ اثرگذار است که در ادامه به آنها پرداخته ایم.

مدیریت سرور پشتیبانی و مشاوره و سئو

نوشته های مشابه