معرفی الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل

الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل

الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل برخلاف الگوریتم های پاندا و پنگوئن گوگل که به عنوان یک افزونه عرضه شدند، به عنوان یک الگوریتم تصحیح گر معرفی شد . با اینکه گفته می شود پس از معرفی این الگوریتم ، اجزای اصلی الگوریتم گوگل تغییر خاصی نکرده است اما مشاهده شده است که گوگل با تصمیم بر  افزایش ارتباط بین جستجو و هدف کاربر در جستجو ، درک خود را نسبت به فهم خواسته کاربر افزایش داده است.

با توجه به اینکه این الگوریتم یک ماه قبل از معرفی آن شروع به کار کرده بود لذا همچون الگوریتم های پاندا و پنگوئن در زمان معرفی آن تغییر زیادی در ترافیک وب سایت ها گزارش نشد .

تنها اثر مثبت الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل که مبتنی بر گراف دانش است بر دقت پایگاه دانش گوگل مشاهده شد ، با این حال به گفته ی سئو کاران محلی این الگوریتم تغییری در سئوی محلی ایجاد کرده است.

گراف دانش و جستجوی معنایی

برای درک کامل هدف الگوریتم مرغ مگس خوار ، بهتر است که ابتدا با ویژگی های الگوریتم موتور جستجو همچون جستجو معنایی گراف دانش آشنا شویم .

یک سال قبل از معرفی الگوریتم مرغ مگس خوار ، گوگل گراف دانش خود را راه اندازی کرد، در حقیقت این یک نمودار واقعی نیست، بلکه مجموعه ای از ویژگی های SERP طراحی شده برای پاسخ سریع و دقیق به جستجوی کاربران در مورد افراد، مکان ها و غیره می باشد . شما می توانید گراف دانش را در عمل در صفحه نتایج حاصل از جستجو برای “کوکی ها شکلاتی” مشاهده کنید. SERP حاوی نتایج استاندارد ارگانیک و لینک به وب سایت های مناسب است، اما همچنین جعبه ای در سمت راست دیده می شود که اطلاعات در ارتباط باحقایق تغذیه ای کوکی شکلاتی را نشان می دهد.

نتایج الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل

گوگل چگونه متوجه می شود  که این نتایج پاسخ گوی جستجوگر می باشد و به اندازه کافی نیازهای آنها را برآورده می کند؟ این جایی است که جستجوی معنایی وارد عمل  می شود .

جستجوی معنایی تلاش می کند تا نتایج جستجو را با زبان جستجو شده توسط کاربران با در نظر گرفتن عبارت جستجو شده و نه معنای تک تک کلمات ارتباط دهد. در مثال مشاهده می کنید که پس از جستجوی عبارت کوکی های شکلاتی تنها تصاویری از این کوکی ها به نمایش در نیامده بلکه گوگل با در نظر گرفتن قصد و هدف کاربر از جستجو ، جدول حقایق تغذیه ای و حتی دستور العمل تهیه نوعی دسر با این کوکی ها را نیز به نمایش در آورده است. تسلط فزاینده گوگل در جستجو معنایی آن را قادر می سازد تا کلمات را درک کند .تمرکز الگوریتم مرغ مگس خوار  بر مطابقت عبارت جستجو با نتایج متکی بر هوش تکنولوژی گوگل می باشد

نشانه های الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل

یکی از اهداف اصلی الگوریتم مرغ مگس خوار این بود که جستجوی معنایی را از یک مفهوم به واقعیت تبدیل کند و این که در نهایت تبدیل به استاندارد جستجو شود.

الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل و جستجوی صوتی

به تازگی، به روز رسانی های الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل را می توان به عنوان یک گام رو به جلو برای تسلط گوگل بر جستجوی صوتی در نظر گرفت. وقتی الگوریتم مرغ مگس خوار  در سال 2013 منتشر شد، “جستجوی صوتی” غوغایی در جامعه سئو ایجاد کرده بود. پس از ظهور این نوع جستجو ،گوگل نیز میبایست تکنولوژهای  موجود خود را با این روش ازجستجو  مطابقت دهد.

به صورت خلاصه باید بگویم ، تکنولوژی که تنها کلمه به کلمه یک عبارات را متوجه شود، مقیاس اندازه گیری مشخصی برای هدف کاربران نمی باشد. جستجوی معنایی و الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل برای عملکرد موثر در دنیای واقعی طراحی شد ه اند.

الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل به تمام صاحبان وب سایت ها میگوید که گوگل اهداف خود را بر روی درک عمیق قصد واقعی جستجوی کاربران تنظیم کرده است، در واقع با ایجاد این الگوریتم گوگل ثابت کرد که به دنبال پاسخ سوال است و نه رشته ای از کلمات به هم مرتبط. نکته ی حائز اهمیت برای صاحبان وب سایت این است که حتما از زبان طبیعی در محتوای سایت استفاده کنند . متاسفانه، الگوریتم مرغ مگس خوار  گوگل ممکن است به عنوان شکاف میان شیوه های قدیمی، اسپم و جستجوگرهای مدرن شناخته شود که به دنبال زبان طبیعی خوانندگان است. در واقع وبسایت هایی که پاسخهای صریح و معمولی را برای پرس و جوهای رایج عمومی شناسایی و منتشر می کنند، می توانند به عنوان منابع مربوط به موضوعات خاص انتخاب شوند. هنگامی که محتوای شما به عنوان قصد جستجوگر مطرح می شود، امکان دارد آن محتوا نه فقط به صورت ارگانیک ، بلکه همچنین در ویژگی SERP مانند یک جعبه پاسخ یا پانل دانش قرار گیرد. امروزه برای قرار گیری در نتایج جستجوی گوگل ، می بایست  هدف از ایجاد محتوا  پاسخ صریح و دقیق به جستجوگر باشد.

نوشته های مشابه