معرفی الگوریتم پنگوئن گوگل

الگوریتم پنگوئن گوگل

الگوریتم پنگوئن گوگل چیست ؟

الگوریتم پنگوئن توسط گوگل پس از الگوریتم پاندا معرفی گردید و وظیفه ی الگوریتم پنگوئن شناسایی وب سایت های با کیفیت و افزایش رتبه آن ها و در مقابل کاهش رتبه ی وب سایت هایی است که از طریق استفاده از ترفند های سئو کلاه سیاه رتبه کسب کرده اند.

تاریخ انتشار گوگل پنگوئن : 24 آوریل 2012

در ابتدا تنها نمایش 3.1 درصد سایت ها در موتور جستجوی گوگل تحت تاثیر این الگوریتم قرار گرفتند اما با گذشت زمان و ارائه بروزرسانی های متعدد ، جامعه ی سئو متوجه ی اهمیت بالای این الگوریتم شدند  و این اهمیت تا به حدی پیش رفت که امروز الگوریتم پنگوئن به بخش بسیار مهمی از الگوریتم های اصلی گوگل تبدیل شده است.

عملکرد الگوریتم پنگوئن :

الگوریتم پنگوئن چه مواردی را بررسی می کند ؟

لینکهای جعلی : همان طور که می دانید دریافت لینک از وب سایت های با کیفیت و محتوای مرتبط با شما یکی از شاخص های مهم سئو می باشد و این امر به قدری حائز اهمیت است که برخی از افراد برای دریافت رتبه بالاتر اقدام به خرید  لینک از وب سایت های دیگر می کنند که این لینک ها را به اطلاح بک لینک می گویند. الگوریتم پنگوئن وب سایت هایی را که اقدام به خرید و ایجاد بک لینک از وب سایت های نامرتبط می کنند و یا با توجه به عدم وجود محتوا در وب سایت ، سایت های متعددی به آن سایت بک لینک داده اند را شناسایی می کند.

بازی با کلمات : با توجه به اهمیت بالای وجود محتوا در وب سایت برخی از افراد اقدام به ایجاد محتوای غیر طبیعی با استفاده ی بیش از حد از کلیدواژه ی مدنظر خود می کنند که این موضوع نیز توسط الگوریتم پنگوئن تشخیص داده می شود.

چگونه متوجه برخورد وب سایت خود با الگوریتم پنگوئن شویم ؟ 

ابتدا مهم است تفاوت بین الگوریتم پنگوئن و پنالتی گوگل برای دریافت لینک های غیر طبیعی را بدانیم. به طور خلاصه ، پنگوئن یک فیلتر شاخص گوگل می باشد که عملکرد آن شامل تمامی وب سایت ها می شود  در حالی که پنالتی گوگل تنها برای وب سایتی اتفاق می افتد که گوگل آن وب سایت را به عنوان اسپم شناسایی کند. این پنالی ممکن است نتیجه اعلام وب سایتی با عنوان اسپم توسط کاربران گوگل باشد.

تأثیر الگوریتم پنگوئن بر روی آنالیتیکس سایت

اگر داده ها و گزارشات گوگل آنالیتیکس وب سایت شما کاهش رتبه بندی و یا ترافیک را در تاریخ مربوط به بروز رسانی های الگوریتم پنگوئن نشان می دهد ، پس شما ممکن است تحت تاثیر این فیلتر قرار گرفته باشید . ابتدا اطمینان حاصل کنید که نوسانات ترافیکی به پدیده هایی فصلی مرتبط نباشد (به عنوان مثال، ترافیک یک وب سایت ارائه خدمات عروسی در ماه محرم قطعاً کاهش پیدا می کند) و سپس بررسی کنید که ایا از لینک های جعلی و محتوای غیر طبیعی در وب سایت خود استفاده کرده اید و یا خیر. قطعاً استفاده از موارد ذکر شده وب سایت شما را در مقابل الگوریتم پنگوئن آسیب پذیر می کند.

چگونه از جریمه های الگوریتم  پنگوئن خلاص شویم ؟

برخلاف پنالتی گوگل ، که شما بعد از اینکه وب سایت خود را پاک سازی کردید ، باید یک درخواست تجدیدنظر برای گوگل ارسال کنید، چنین درخواستی برای مجازات الگوریتم پنگوئن وجود ندارد . در عوض، اقدام به رفع مشکلات اغلب در بررسی بعدی ربات گوگل  “بخشش” را به دنبال خواهد داشت . مراحل بهبود شامل موارد زیر است :

  • حذف هر گونه لینک های غیر طبیعی که شما کنترل آنها را داشته اید ، از جمله لینک هایی  که خودتان ساخته اید یا باعث شده است که در وب سایت های شخص ثالث قرار گیرند.
  • رد درخواست لینک های اسپمی که شما کنترلی بر آن ندارید که این موضوع توسط ابزار disavow  وبمستر گوگل انجام می شود.
  • تجدید نظر در محتوای وب سایت شما برای بهبود بهینه سازی – اطمینان حاصل کنید  که کلمات کلیدی به طور طبیعی به جای روباتیک ، تکراری و غیرمنطقی در صفحات مورد استفاده قرار می گیرند در این حالت حتما باید بین موضوع و کلمات کلیدی ارتباطی وجود داشته باشد.

به طور خلاصه می توان گفت پنگوئن برای اصلاح یک ضعف شدید در سیستم گوگل ایجاد شد ، سیستم گوگل قبل از این الگوریتم توسط تعداد زیادی از لینک هایی با کیفیت پایین و بازی با کلمات کلیدی فریب می خورد. برای جلوگیری از شناسایی توسط الگوریتم پنگوئن ، هر محتوایی که منتشر می کنید باید روال طبیعی را منعکس کرده و شیوه های کسب درآمد و لینک دهی وب سایت شما باید “امن” باشد.

 

نوشته های مشابه