معرفی شرکت Godaddy

شرکت Godaddy

شرکت Godaddy یک شرکت ثبت دامنه اینترنتی و میزبانی وب است که به صورت آنلاین در معرض و دسترس عموم قرار دارد. در سال 2017، شرکت Godaddy حدودا دارای 17 میلیون مشتری و بیش از 6000 کارمند در سراسر دنیا بود. این شرکت برای تبلیغات در شبکه های تلوزیونی و روزنامه ها معروف شد و در چندین مورد مشاجره در مورد سانسور خود را درگیر کرد.

تاریخچه شرکت Godaddy

شرکت Godaddy در سال 1997 توسط بالتیمور، مریلند و باب پارسونز تاسیس شد. پیش از شرکت Godaddy ، پارسونز شرکت خدمات مالی خود را فروخت تا مبلغ 65 میلیون دلار در سال 1997 را برای راه اندازی Jomax Technologies Inc هزینه کند که بعدها به Go daddy group Inc تبدیل شد.

نام شرکت Godaddy

در سال 1999، گروهی از کارمندان شرکت Jomax Technologies دچار جرقه ای برای تغییر شدند و تصمیم گرفتند تا نام شرکت را تغییر دهند. یکی از کارکندان گفت:” Big Daddy چطور است”. اگرچه نام این دامنه از قبل خریداری شده بود، پارسونز با خرید دامنه Godaddy که در دسترس نیز بود. با همین نام راه شرکت خود را ادامه داد و گفت:” این نام باعث لبخند مردم و همچنین باعث می شود همیشه به خاطر داشته باشند”.

روند رشد شرکت Godaddy

در سال 2001، که Network Solutions دیگر تنها محل برای ثبت دامنه نبود، شرکت Godaddy تقریبا مانند رقبای دیگر خود مثل Dotster و eNom شناخته شد و رقیب سرسختی به شمار می رفت. و در آپریل 2005، شرکت Godaddy بزرگترین ثبت کننده دامنه معتبر ICANN در اینترنت شد.

بر اساس گزارش چندین منبع، این شرکت به نظر می رسد بزرگترین میزبانی وب با سهم بازار باشد.

دست آوردهای شرکت Godaddy

  • در سال 2012، Godaddy اعلام کرد که Outright را در اختیار خواهد گرفت اما مبلغ پیشنهادی را فاش نکرد.
  • در آگوست 2013 ، Godaddy اعلام کرد با مبلغ 70میلیون دلار Locu را در اختیار خواهد گرفت.
  • در سپتامبر 2013، Domain market را از Name media خریداری کرد. و همچنین سرویس پارک دامنه SmartName را بدست آورد.
  • در 15 اکتبر 2013 ، Godaddy ارائه دهنده سرویس میزبانی وب به نام Media Temple را خریداری کرد.
  • در جولای 2014، این شرکت Canary را در اختیار گرفت، Canary یک شرکت مبتنی بر کمبریج در حوزه سرویس تقویم هوشمند است.
  • در 20 اگوست 2015، Mad Mimi را در اختیار گرفت، Mad Mimi مبتنی بر بروکلین در حوزه سرویس ایمیل مارکتینگ است.
  • در آپریل 2015، این شرکت Elto را در اختیار گرفت، Elto مبتنی بر سن فرانسیسکو در حوزه استارت آپ که کمک می کند صاحبان کسب و کار و دیگر افراد غیر فنی به توسعه دهندگان (developers) برای بهبود و تاسیس وب سایت به یکدیگر متصل شوند.

دیگر فعالیت های شرکت Godaddy

شرکت Godaddy همچنین در زمینه ورزشی نیز تبلیغات خود را در سال 2005 در مسابقه سوپربال (Super Bowl) آغاز کرد. در آن زمان این شرکت تصمیم گرفت که در زمینه حمایت مالی از ورزش فعالیت های بازاریابی خود را افزایش دهد و این سبب شد که در ادامه فعالیت هایش به مسابقه نسکار (Nascar) روی بیاورد. در واقع این شرکت در زمینه تبلیغات بسیار گسترده عمل کرده و یکی از دلایل محبوبیت و سرشناسی اش را از روش های مختلف بازاریابی کسب کرده است.

نوشته های مشابه