معرفی 15 مورد از معروفترین پلاگین های وردپرس

معروفترین پلاگین های وردپرس

پلاگین های وردپرس ابزاری برای افزایش قابلیت های سایت است و با استفاده از آنها میتوانید به سادگی ابزارها و امکانات جذابی به سایت خود بیافزایید. بیش از 45000 پلاگین مختلف توسط توسعه دهنده های مختلف طراحی و منتشر شده است، اما کدامیک از این پلاگین ها برای شما مناسب و کاربردی است؟ بسیاری از این پلاگین ها عملکرد مشابهی دارند اما کیفیت آنها به هیچ عنوان شبیه به هم نیست و به هیچ عنوان نباید از پلاگین های متفرقه استفاده کرد. در این مقاله به معرفی 15 مورد از معروفترین پلاگین های وردپرس پرداخته ایم که استفاده از آنها سبب افزایش و بهبود کارکرد سایت شما خواهد شد.

پلاگین Yoast SEO

پلاگین Yoast SEO را می توان کاربردی ترین و معروفترین پلاگین های وردپرس معرفی کرد که بیشترین تعداد نصب یک افزونه را دارا می باشد. در صورتیکه تمایل به بهینه سازی داخلی سایت خود و رعایت اصول اولیه در رابطه با کلمه کلیدی و سئوی داخلی سایت دارید، این پلاگین برای شما طراحی و منتشر شده است.


پلاگین Contact Form 7

پلاگین Contact Form 7 یکی از معروفترین پلاگین های وردپرس برای طراحی فرم های تماس جذاب است. از این فرم ها عمدتاً در صفحات تماس با ما استفاده می شود. با استفاده از آن می توانید به سادگی و سرعت فرم تماس مدنظر خود را طراحی کنید و آنرا در هر جای سایت خود که تمایل دارید قرار دهید.


پلاگین Akismet

این پلاگین به صورت پیش فرض همراه با وردپرس نصب می شود و تنها کاری که برای استفاده از آن می بایست انجام دهید، فعال کردن آن است. با فعالسازی آن ، سایت شما بسادگی در مقابل کامنت ها و نظرات اسپم و هرز محافظت خواهد شد.


پلاگین W3 Total Cache

بدنبال راهی برای افزایش سرعت سایت وردپرسی خود هستید؟ استفاده از پلاگین caching وردپرس یکی از راه های رسیدن به این هدف است. این پلاگین، یکی از معروفترین پلاگین های وردپرس برای کش کردن اطلاعات سایت و افزایش سرعت لودنشدن سایت است. فعال کردن این پلاگین سبب کاهش مدت زمان لود شدن و بهبود عملکرد سایت خواهد شد.


پلاگین Smush Image Compression

یکی از راه های جلب توجه کاربران سایت، استفاده از تصاویر باکیفیت است. اما غالبا تصاویر با کیفیت ، حجم بالایی خواهند داشت که این موضوع سبب کاهش سرعت سایت خواهد شد. کاهش حجم و فشرده سازی تصاویر سایت بدون افت کیفیت آنها، کاری است که این پلاگین آنرا بسادگی برای شما انجام خواهد داد.


پلاگین Google XML Sitemaps

ایجاد نقشه سایت به موتورهای جستجو در پردازش و خزیدن بهتر در سایت شما و درک کامل ساختار سایت کمک خواهد کرد. پلاگین Google XML Sitemaps همچنین در ایندکس شدن سایت شما در موتورهای جستجو کمک خواهد کرد. تنها کافیست که این پلاگین را نصب کنید، نقشه سایت توسط این پلاگین به صورت خودکار تولید خواهد شد.


پلاگین WordFence

در صورتیکه نگران امنیت سایت وردپرسی خود هستید، این پلاگین برای شما طراحی شده است. پلاگین WordFence یکی از معروفترین پلاگین های وردپرس در زمینه امنیت است که شامل قابلیت های متعددی مانند اسکن بدافزار و ویروس، محافظت از صفحه لاگین وردپرس، فایروال امنیتی و… می باشد.


پلاگین NextGen Gallery

پلاگین NextGen Gallery شناخته شده ترین پلاگین گالری وردپرس است. انعطاف پذیری این پلاگین یکی از ویژگی های مناسب آن است و بسادگی می توان گالری تصاویر جذابی را با این پلاگین به سایت اضافه کرد.


پلاگین Jetpack

این پلاگین توسط تیم توسعه دهنده وردپرس طراحی شده است و امکانات متعددی مانند امنیت سایت، به اشتراک گذاری مطالب در شبکه های اجتماعی، بهبود عملکرد سایت، بهینه سازی تصاویر سایت و… را دارا می باشد.


پلاگین Slider Revolution

از طریق این پلاگین می توانید اسلایدشوهای حرفه ای، گالری تصاویر جذاب و یا حتی صفحات پیوستن به خبرنامه را طراحی کنید و در سایت خود قرار دهید.

با نصب این پلاگین براحتی می توانی اسلایدهای سایت خود را طراحی کرده و از امکانات متنوع آن جهت مدیریت اسلایدهای سایت استفاده کنید.


پلاگین Redirection

این پلاگین در ریدایرکت کردن آدرس های مختلف و تغییر url صفحات سایت میتواند مفید واقع شود. همچنین این پلاگین در زمان انتقال سایت های وردپرسی و ادغام 2 سایت وردپرسی با هم سبب جلوگیری از ایجاد صفحات 404 خواهد شد.


پلاگین Page Builder by SiteOrigin

گاهی اوقات نیاز دارید که صفحات و برگه های ویژه ای را به صورت کاملا شخصی سازی شده و خاص طراحی کنید که با استفاده از پلاگین Page Builder by SiteOrigin این کار به سادگی برای شما امکانپذیر خواهد شد. طراحی صفحات و برگه های مختلف با این پلاگین بسیار ساده و سریع می باشد.


پلاگین MailChimp for WordPress

این پلاگین به شما این امکان را می دهد که سایت وردپرسی خود را به آسانی با لیست MailChimp خود همگام سازی نمایید.  همچنین با استفاده از این پلاگین، می توانید فرم های پیوستن کاربران به سایت را ایجاد کرده و به سایت بیافزایید.


پلاگین ووکامرس

ووکامرس معروفترین پلاگین های وردپرس برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی است.

این پلاگین با قالب های بسیاری سازگاری دارد اگرچه قالب های متنوعی به صورت ویژه برای این پلاگین طراحی شده اند. 30درصد از فروشگاههای اینترنتی با استفاده از ووکامرس راه اندازی و مدیریت می شوند.


پلاگین Limit Login Attempts

قسمت backend وردپرس یکی از نقاط ضعف آن برای هک شدن و نفوذ در سایت است. یکی از راه های نفوذ هکرها به سایتهای وردپرسی، صفحه ورود به پیشخوان مدیریت سایت است. با استفاده از این پلاگین می توانید حداکثر تعداد واردکردن اطلاعات ورود به پیشخوان توسط هر کاربر را محدود کرده و امنیت سایت خود را افزایش دهید.

نوشته های مشابه