معرفی 4 پلاگین مدیریت دانلود در وردپرس

 

پلاگین Download Attachmentsمدیریت فایل ها در هر سایتی از اهمیت بالایی برخوردار بوده و مدیران سایتها غالباً در سایت خود توسط سیستم مدیریت دانلود ، محتوای دانلودی خود را مدیریت می کنند. برخی از سایت ها نیز کلاً ماهیت دانلودی داشته و نیازمند یک سیستم قدرتمند مدیریت دانلود در سایت خود می باشند.

یکی از امکانات بارز سیستم مدیریت محتوای وردپرس داشتن پلاگین های قوی در خصوص مدیریت دانلود می باشد. برخی از وبمستران ترجیح می دهند بدون استفاده از پلاگین های مدیریت دانلود ، فایل های موجود در سایت را مدیریت کنند که باید گفت این کار سخت و اشتباه بوده و همانطور که برای مدیریت و مانیتورینگ بازدید کنندگان سایت از ابزار گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) استفاده می شود جهت مدیریت بهتر و دقیق تر فایل های موجود در سایت نیز باید از ابزارهای مدیریت دانلود بهره گرفت.

زمانی که قصد دارید از یک سیستم مدیریت دانلود در وردپرس استفاده کنید باید ببینید کدام یک از ویژگی های زیر را لازم دارید:

  • محافظت از محتوای سایت که صرفاً با وارد کردن پسورد امکان دسترسی به آنها وجود داشته باشد
  • مانیتور کردن تعداد دفعات دانلود و کاربرانی که فایل را دریافت کرده اند
  • مشخص کردن میزان درآمدهای شما از فایل های دانلودی که به صورت تجاری در سایت قرار داده اید
  • مانیتور کردن تغییرات اعمال شده در فایل های دانلودی سایت و….

با ما همراه باشید تا در ادامه به شما 4 پلاگین مدیریت دانلود در وردپرس را معرفی نماییم.

1 – پلاگین Download Attachments

پلاگین Download Attachments

یکی از افزونه های سیستم مدیریت دانلود در وردپرس بوده که به سادگی یک سری امکانات را جهت مدیریت فایل ها در اختیارتان قرار می دهد. اگر در سایت وردپرسی خود فایل های قابل دانلود و مستندات متنی برای دانلود قرار می دهید این افزونه می تواند انتخاب مناسبی باشد. نحوه کار این افزونه به این شکل است که فایل های مد نظر را در ناحیه downloads دراگ کرده و منتظر آپلود بمانید. همینطور می توانید از قسمت تنظیمات افزونه نحوه نمایش لینک های دانلود در مشخص کنید. نکته جالب در خصوص Download Attachments این است که این افزونه از سازگاری هر لینک ایجاد شده اطمینان حاصل می کند. برای افرادی که نیاز به یک سیستم مدیریت دانلود پیچیده ندارند این افزونه یک انتخاب مناسب بوده و در آخر باید گفت این افزونه برای فروش فایل و اهداف تجاری مناسب نمی باشد.

2 – پلاگین Download Monitor

پلاگین Download Monitor

این افزونه نیز با مهیا کردن یک محیط مجزا جهت آپلود فایل ها این امکان را به شما میدهد با بتوانید فایل های قابل دانلود خود را در سایت قرار دهید. در محیط این افزونه می توانید بیشمار فایل آپلود کرده و می توانید صفحات دانلود دلخواه خود را ایجاد نمایید. در خصوص این افزونه مدیریت دانلود دو نکته بسیار خوب می توان بیان کرد یکی اینکه می توانید برای فایل های دانلودی خود نسخه یا version تعیین کنید به این معنی که اگر یک فایل نسخه جدید تر  یا تغییر یافته آن را بارگذاری کردید به راحتی قابل تشخیص میباشد. دوم اینکه نیازی به رفتن به قسمت دانلود جهت آپلود فایل ها در یک محیط مجزا نبوده به طوری که پس از نصب این افزونه داخل ادیتور یک گزینه به نام quick add اضافه خواهد شد و شما می توانید به راحتی با کلیک بر روی این گزینه فایل های مد نظر خود را در محتوای فعلی که می خواهید منتشر کنید آپلود کنید.

3 – پلاگین Easy Digital Downloads

پلاگین Easy Digital Downloads

برخی از کاربران اساساً قصد دارند به جهت فروش فایل و در واقع فروش دیجیتال سایت خود را راه اندازی نمایند و به یک افزونه مدیریت دانلود فراتر از یک ابزار مدیریت فایل نیاز دارند. در واقع می توان گفت هدف از راه اندازی سایت ایجاد درامدزایی مستقیم و بدون واسطه با امکانات و انتخاب های متعدد و سفارشی می باشد .در این حالت یکی از بهترین و مناسب ترین گزینه ها جهت راه اندازی یک سایت فروش فایل افزونه مدیریت دانلود Easy Digital Downloads یا به اختصار EDD می باشد که در بین کاربران وردپرسی افزونه ای کاملا شناخته شده بوده و دارای افزودنی ها و قالب های اختصاصی متعددی می باشد. باید این نکته را اضافه کرد که این افزونه صرفاً برای افرادی مناسب است که قصد فروش محتوای دیجیتالی دارند و برای افرادی که فقط یک ابزار مدیریت دانلود می خواهند بیشتر از حد معمول پیچیده بوده و مناسب نیست. در ادامه برخی از ویژگی های عالی این افزونه معرفی شده است:

  • جزئیات دانلود شامل میزان فروش، میزان درآمد
  • امکان سفارشی سازی صفحه دانلود محصولات و تغییر ظاهر دلخواه
  • امکان بررسی تاریخچه تراکنش های مالی و مشتریان
  • امکان اعمال کد تخفیف برای محصولات به طوری که کاربران هنگام خرید می توانند آن را برای محصولات مشخص شده توسط شما اعمال نمایند
  • امکان درج تخفیف در صفحه محصول به طوری که کاربر متوجه قیمت اصلی و قیمت تخفیف خورده خواهد شد
  • سیستم گزارش گیری قدرتمند که با ارائه نمودار شما را با میزان فروش و درآمد کسب شده بیشتر آگاه می کند.
  • محدود کردن تعداد دفعات دانلود پس از خریداری فایل
  • محدود کردن تاریخ انقضای لینک دانلود شده پس از سپری شدن ساعت یا روز مشخص
  • دارای فیلد های متعدد معرفی محصول و درج توضیحات کامل و مستقل از ویرایشگر وردپرس
  • قابلیت تولید لینک های غیر مستقیم جهت جلوگیری از سو استفاده کاربران و پخش شدن لینک دانلود اصلی محصول دیجیتال

و ….

باید این نکته را نیز اضافه کرد که افزونه EDD دارای پنل تنظیمات مفصلی بوده و قبل از راه اندازی رسمی فروشگاه خود باید کاملاً گزینه های پیکربندی را با دقت انجام دهید. قسمت هایی مانند فعال کردن درگاه بانکی ، مشخص کردن نوع ارز که ریال یا تومان نمایش داده شود و…

4 – پلاگین WooCommerce

پلاگین WooCommerce

شاید نیازی به توضیح نباشد که ووکامرس معروف ترین افزونه فروشگاهی و مدیریت دانلود در وردپرس بوده که در بین کاربران وردپرسی شهره میباشد. توسط ووکامرس می توان یک فروشگاه دو منظوره را راه اندازی نمود یعنی هم کالای فیزیکی فروخت و هم کالای دیجیتال که یکی از مزیت های بزرگ این افزونه همین قابلیت 2 گانه بودن می باشد. به طور خلاصه باید گفت ووکامرس جهت مدیریت دانلود و  محصولات دیجیتال دو ویژگی بسیار مناسب دارد یکی اینکه وجود قابلیت Stock Manager یا موجودی در انبار می باشد. این افزونه در اصل برای موجودی کالاهای فیزیکی کاربرد دارد اما برای محصولات دیجیتال نیز استفاده می شود به طور مثال شما قصد دارید یک محصول دیجیتال را به طور محدود و به تعداد مشخصی به فروش برسانید از طریق این قسمت این امکان برای شما فراهم خواهد بود. دومین ویژگی مناسب ووکامرس این است که می توانید فروش های دیجیتال و فیزیکی خود را در صفحه گزارش فروش به صورت فیلتر شده مشاهده کنید در نسخه های قبلی این امکان وجود نداشت اما در نسخه جدید امکان جداسازی این قابلیت وجود دارد. در کل می توان گفت اگر قصد دارید همزمان محصولات فیزیکی و دیجیتال را به فروش برسانید ووکامرس یک گزینه عالی محسوب می شود.

xbertina ads 2.jpg.pagespeed.ic.6NUh7TipKZمدیریت سرور پشتیبانی و مشاوره و سئو

نوشته های مشابه