مقایسه نرم افزار های FTP

d8a8d987d8aad8b1db8cd986 d986d8b1d985 d8a7d981d8b2d8a7d8b1 ftp d8a8d8b1d8a7db8c d8a7d8aad8b5d8a7d984 d8a8d987 d987d8a7d8b3d8aa e1612686763945

 

ftp client چیست؟

ftp یا file transfer program یک نوع نرم افزار انتقال فایل برای سایت های وردپرسی میباشد. نرم افزارهای ftp انتقال فایل های کامپیوتر کلاینت را به هاست و سرور سریعتر و راحت تر کرده و به مدیریت این فایل ها و اطلاعات کمک میکند.

با استفاده از نرم افزار های اف تی پی میتوانیم فایل ها را به host انتقال داده، آنها را ویرایش کرده و تغییر دهیم و یا از هاست پاک کنیم.

 

چه زمانی از نرم افزارهای ftp استفاده میشود؟

زمانی که سرور یا هاستی را تهیه و خریداری میکنیم باید اطلاعات سایت خود را در آن ذخیره کنیم. برای این کار دو روش مستقیم و FTP وجود دارد که روش استفاده از ftp برای انتقال فایل بسیار بهتر و سریعتر میباشد.

همچنین زمانی که به هر علتی دسترسی ما به پنل وردپرس قطع شود میتوانیم از طریق نرم افزار ftp خود به فایل ها و افزونه های مختلف وردپرسی سایت دسترسی پیدا کنیم.

 

نحوه نصب و فعال سازی ftp برای سایت وردپرسی

برای استفاده از یک نرم افزار file transfer یا همان ftp client بایستی نرم افزار را دانلود و نصب کرده و سپس نام کاربری ftp و کلمه عبور ftp سایت و همچنین آدرس سایت را در ان وارد نمایید تا امکان اتصال به هاست سایت برایتان میسر شود.

  • این username و password را میتوانید از ایمیل یا اس ام اس فعال سازی هاست، پنل هاست (Cpanel یا Direct Admin) و یا از پشتیبانی هاست خود دریافت نمایید.
  • آدرس سایت ( هاست) هم همان دامنه سایت شما است.

 

تفاوت FTP با SFTP چیست؟

File transfer protocol و secure file transfer protocolدو پروتکل ارسال و انتقال فایل های پرحجم در فضای وب میباشند.

Sftp بر اساس ftp بوده و علاوه بر آن شامل مولفه های secure shell یا پوسته امنیتی SSH هم میباشد.

  • برای استفاده از پروتکل sftp به جای ftp میتوانید در قسمت پورت نرم افزار ftp خود، به جای پورت پیشفرض 21، پورت 22 را وارد کنید.

 

 

نام نرم افزار رایگان ویندوز مک لینوکس ویژگی
CyberDuck ✔ ✔ ✔ ساده و امکانات کامل
FileZilla ✔ ✔ ✔ ✔ آسان ترین کاربرد برای همه سیستم عامل ها
FreeFtp ✔ ✔ ساده و یاداوری محل انتقال فایل
FireFTP ✔ ✔ ✔ ✔ نصب روی مرورگر فایر فاکس  و استفاده آسان
CuteFTP ✔ ✔ ویرایش محتوا و اتصال با موبایل و تبلت
Transmit ✔ ✔ قدرت و سرعت بالا در عملکرد
WinSCP ✔ ✔ سبک، حرفه ای و دارای امکانات کامل
WS FTP Professional ✔ امکانات پیشرفته و خاص
جدول مقایسه بهترین نرم افزار های FTP برای اتصال به هاست و انتقال فایل

 

دانلود نرم افزار Cyberduck

سایبر داک یا Cyberduck یک برنامه  کلاینتی open source و رایگان برای انتقال اطلاعات به هاست با استفاده از پروتکل های FTP و SFTP ، WebDAV و حافظه ابری است. این برنامه برای استفاده در محیط ویندوز و سیستم عامل مک طراحی شده و بسیاری از کاربران اینترنتی از این نرم افزار برای انتقال اطلاعات خود به هاست و سرور سایت استفاده میکنند.  برای دانلود رایگان و نصب این برنامه ftp محبوب میتوانید به سایر رسمی cyberduck مراجعه کرده و نرم افزار FTP خود را دانلود کنید. این نرم افزار دارای لایسنس GNU بوده که به معنای لایسنس عمومی همگانی میباشد.


فایل زیلا چیست؟

Filezilla یکی از ساده ترین نرم افزار های رایگان ftp برای اتصال به هاست میباشد. شاید تنها موردی که باعث شده است فایل زیلا بهترین نرم افزار ftp شناخته نشود وجود تبلیغات و پاپ آپ های درون برنامه بوده که باعث میشود تا کاربران از استفاده از فایل زیلا تجربه کاملا خوبی را کسب نکنند.

با این وجود میتوان این مشکل را به راحتی در زمان نصب نرم افزار Filezilla و با برداشتن تیک این گزینه برطرف کرد.

برای دانلود و نصب برنامه ftp رایگان Filezilla به سایت رسمی فایل زیلا مراجعه نمایید.


نرم افزار FreeFTP

نرم افزار free FTP همینطور که از اسمش مشخص است رایگان بوده و برای محیط ویندوز طراحی شده است.

مهمترین ویژگی که این نرم افزار را در لیست بهترین نرم افزار FTP برای اتصال به هاست قرار داده است، سادگی و البته فراموش نکردن محل ذخیره فایل ها در آن است. این کار با علامت گذاری هایی که میتوانید در نرم افزار ftp انجام دهید صورت میگیرد.

Freeftp از پروتکل های SFTP ، FTPS و HTTP پشتیبانی میکند.


FireFTP ، نرم افزار FTP برای Firefox

FireFTP یک افزونه و اکستنشن FTP برای مرورگر معروف فایرفاکس بوده که میتوانید با دانلود و نصب آن روی فایر فاکس خود، از طریق مرورگر ، به هاست سایت دسترسی پیدا کرده و فایل های خود را مدیریت کنید.

FireFTP کاملا رایگان و ساده است و برای انتقال فایل های سیستم خود به هاست تنها کافی است فایر اف تی پی را در فایر فاکس باز کرده و فایل های خود را با روش drag and drop داخل آن بیاندازید.

برای استفاده از این افزونه firefox به سایت رسمی فایر فاکس رفته و fireftp را از آنجا دانلود و نصب نمایید.


CuteFTP یک برنامه FTP برای مک و ویندوز

نرم افزار cuteFTP یک نرم افزار انتقال هاست عالی اما غیر رایگان است .

نسخه ویندوز و مک این نرم افزار دارای قابلیت های خوبی مانند ویرایشگر متن محتوا میباشد و همچنین امکان اتصال به هاست از طریق CuteFTP برای دستگاه های تلفن همراه و تبلت نیز فراهم است که کار را برای ما بسیار راحت تر میکند. این نرم افزار از پروتکل های مختلفی مانند HTTP ،  HTTPS ،  FTP و SFTP پشتیبانی میکند.

برای خربد این برنامه میتوانید به سایت کمپانی تولید کتتده آن یعنی GlobalSCAPE مراجعه نمایید.


بهترین نرم افزار ftp برای مک (mac)

ترنسمیت یا Transmit را میتوان بهترین نرم افزار انتقال فایل FTP برای محیط سیستم عامل mac os نامید.

چرا که این نرم افزار به صورت تخصصی و انحصاری برای مک طراحی شده و نسخه ویندوز ندارد. این نرم افزار بسیار پر سرعت بوده ولی رایگان نمیباشد. این نرم افزار دارای cms بسیار زیبا و کاربردی و سازگار با پروتکل های مختلفی مانند FTP , SFTP و Amazon S3 میباشد.

برای دانلود آخرین نسخه ترنسمیت (Transmit 5) میتوانید به سایت اصلی آن مراجعه نمایید.


بهترین نرم افزار ftp برای ویندوز (client)

WinSCP را به جرات میتوان ساده ترین و کامل ترین نرم افزار ftp از نظر استفاده کاربران در ویندوز دانست. این نرم افزار رایگان تمامی المان های مورد نیاز را برای انتقال و مدیریت فایل های سرور در هاست را داراست . محیط cms این نرم افزار ftp دوبخشی بوده که یک قسمت مربوط به فایل های سرور و بخش دیگر مربوط به سیستم کامپیوتر کلاینت بوده که میتوان فایل ها را به راحتی از یک قسمت گرفته و کشیده و در قسمت دلخواه بخش دیگر کپی کرد.

برای دانلود نرم افزار ftp ویندوز winscp به سایت اصلی آن مراجعه و آن را دانلود و نصب نمایید.


بهترین نرم افزار ftp با امنیت بالا

WS FTP Professional یک نرم افزار حرفه ای ftp client برای انتقال امن اطلاعات بوده که امنیتی اطلاعاتی در حد سازمانی و حرفه ای دارد.

این نرم افزار ویندوزی، رایگان نبوده اما دارای امکانات پیش رفته زیادی مانند پشتیبانی از درگ اند دراپ و انتقال زمان بندی شده و همچنین پشتیبانی از انواع پروتکل های انتقال اطلاعات مانند SFTP ،  bit AES و ویژگی  Open PGPبرای رمزگزاری ایمیل ها میباشد.

نرم افزار https://winscp.net/eng/index.php را میتوانید از طریق سایت ipswitch دانلود و نصب کنید.


منبع : slant.co / wpbeginner.com / makeuseof.com

مدیریت سرور پشتیبانی و مشاوره – ثبت دامنه

نوشته های مشابه