نتایج گوگل متنوع و محدود میشوند

توییت Google SearchLiaison

نتایج جستجو در سراسر جهان و به زبان های مختلف، متفاوت است و تفاوت در نمایش نتایج در گوگل، عنصر این موتور جستجو بوده و چیزی نیست که به یکدفعه اتفاق افتاده باشد.

البته آپدیت اخیر گوگل یک مورد قابل توجه بود و به هیچ وجه قابل قیاس با بروز رسانی های مداوم گوگل نیست.

بر طبق این بروز رسانی، از این به بعد در نتایج جستجو برای یک عبارت خاص بیش از دو صفحه از یک سایت را در نتایج جستجوی گوگل نخواهید دید.

گوگل در یک رشته توییت اعلام کرده است هدف از این بروزرسانی افزایش تنوع در نتایج جستجو و سایت ها می باشد که این امر باعث می شود از این به بعد در صفحه نتایج جستجوی گوگل بیش از دو صفحه از یک سایت نشان داده نخواهد شد.

البته ممکن است در برخی از مواقع خاص، الگوریتم گوگل چندین صفحه (بیش از دو صفحه) از یک سایت را که محتوای مشابهی دارند و کاملاً با عبارت جستجو شده مطابقت دارند در صفحه نتایج خود نمایش دهد. احتمال بروز همچین اتفاقی غالباً در جستجوی نام های تجاری وجود دارد به عنوان مثال اگر amazon را جستجو کنید احتمالاً بیش از دو صفحه در نتایج از سایت amazon.com نمایش خواهد داشت.

با توجه به این که الگوریتم جدید گوگل تنها براساس دامنه عمل می کند بنابراین انتظار می رود رفتار این الگوریتم با ساب دامین های یک سایت یکسان خواهد بود.

البته به گفته برخی از کاربران توییتر هنوز این بروزرسانی به صورت کاملاً صحیح عمل نمیکند و هنوز هم چندین نتیجه از یک سایت در نتایج جستجو به چشم می خورد. با این حال، دنی سالیوان یکی از اعضای تیم جستجوی گوگل اعلام کرده است که گوگل همچنان در حال کار روی این قابلیت جدید و بهبود عملکرد آن می باشد.

 

متن توئیت گوگل :

آیا تا به حال جستجویی کرده اید که در نتایج آن چندین نتیجه از یک سایت یکسان مشاهده کنید؟ ما درخواست شما راجع به تنوع را شنیدیم. تغییر جدید در گوگل با هدف تنوع در نتایج جستجو را منتشر کردیم.

این تنوع در نمایش سایت به این معناست که معمولاً بیش از دو نتیجه از یک سایت مشابه را در صفحه نتایج گوگل نخواهید دید. البته ممکن است هنوز هم بیش از دو نتیجه را مشاهده کنید به این دلیل که سیستم ما تشخیص داده است که این صفحات به طور خاص با عبارت جستجو شده مرتبط است.

منبع : searchengineland

مدیریت سرور پشتیبانی و مشاوره و سئو

نوشته های مشابه