نحوه غیر فعال کردن پلاگین گوتنبرگ در وردپرس 5

آموزش غیرفعال کردن افزونه گوتنبرگ در وردپرس

وردپرس طی روزهای پایانی سال 2018 نسخه 5.0 خود را منتشر کرد و به صورت پیشفرض افزونه گوتنبرگ را به عنوان ادیتور متن برای کاربران فعال کرد. برای بسیاری از کاربران نکات مبهمی در نسخه 5.0 وردپرس وجود دارد و کار کردن با برخی از این قابلیت ها برای کاربران عادی وردپرس می تواند اندکی پیچیده و زمانبر باشد. یکی از این نکات مبهم ، افزونه ویرایشگر گوتنبرگ است. در صورتیکه برقراری ارتباط با این پلاگین برای شما سخت است ، ممکن است به دنبال راهی برای غیرفعال کردن افزونه گوتنبرگ و یا استفاده مجدد از افزونه ادیتور کلاسیک و قبلی وردپرس باشید.

گوتنبرگ یک ویرایشگر وردپرس است که به تازگی به این عرصه معرفی شده است که جایگزینی برای ویرایشگر کلاسیک وردپرس به شمار می آید. در حالی که این افزونه یک ویرایشگر مدرن به حساب می آید، بسیاری از کاربران در استفاده از آن عاجزند و اینگونه ادعا میکنند که استفاده از این ویرایشگر جدید به آسانی ویرایشگر کلاسیک نیست در نتیجه ترجیح می دهند که از همان ویرایشگر کلاسیک وردپرس استفاده کنند. در این مقاله می خواهیم روش غیرفعال کردن افزونه گوتنبرگ را به شما آموزش دهیم که با استفاده از راه های ارائه شده می توانید به آسانی افزونه گوتنبرگ را غیرفعال و همچنان از ویرایشگر کلاسیک وردپرس استفاده کنید.

افزونه گوتنبرگ چیست؟

افزونه گوتنبرگ یک ادیتور وردپرس است که به تازگی عرضه شده و هدف آن مدرنیزه کردن تجربیات نوشتاری وردپرس است. در واقع این افزونه در تلاش است که شبیه به یک پلاگین صفحه ساز عمل کند و با امکان Drag and Drop به شما این قابلیت را بدهد که به آسانی مطالب را در صفحه مورد نظر خود قرار دهید. هدف دیگر این است که انعطاف بیشتری را در پست گذاری ایجاد کند و کاربران وردپرس را قادر سازد تا طرح بندی های مختلف و خلاقانه ای را پدید آورند. این طرح بندی ها شامل بسیاری از مواردی همچون رسانه های مختلف خواهند بود.

از زمان انتشار نسخه 4.9.8 وردپرس ، تیم مرکزی وردپرس یک فراخوان برای استفاده از گوتنبرگ اعلام کرد. هدف از این فراخوان این است که بازخورد استفاده از گوتنبرگ را ارزیابی کنند و ببیند که آیا این افزونه برای استفاده میلیون ها کاربر وردپرس آماده است یا خیر.

دلیل غیرفعال کردن افزونه گوتنبرگ چیست؟

بسیاری از کاربران ابراز کرده اند که افزونه گوتنبرگ برای استفاده در وردپرس و مخصوصاً سایت های خبری وردپرسی همچنان آمادگی کامل را ندارد. این نظر با رتبه بندی 2.3 از 5 ، نظر اکثریت استفاده کنندگان از افزونه گوتنبرگ بوده است. در زمان نوشتن این مقاله, 1291 نفر به این افزونه رأی یک ستاره داده اند و این در حالیست که افرادی که آن را به طور کامل پسندیده و به آن 5 ستاره داده اند حدود 408 نفر هستند.

اگر نظرات منفی را کنار بگذاریم ، تیم مرکزی وردپرس همچنان به سمتی پیش میرود که افزونه گوتنبرگ را به ادیتور پیش فرض در وردپرس 5.0 تبدیل کند. ممکن است که این خبر باعث نگرانی بسیاری از کاربران شود. با توجه به اینکه نظرات کاربران برای تیم توسعه دهنده وردپرس دارای اهمیت بالایی است ، قابلیت غیرفعال کردن افزونه گوتنبرگ توسط تیم وردپرس ایجاد شده است که بتوانید گوتنبرگ را غیرفعال و همچنان از ادیتور کلاسیک وردپرس استفاده کنید.

خوشبختانه ، پلاگینی تحت همین عنوان توسط تیم مرکزی وردپرس ارائه شده است.

در این بخش به شما نشان خواهیم داد که چگونه به آسانی غیرفعال کردن افزونه گوتنبرگ را انجام و از ادیتور کلاسیک وردپرس استفاده کنید.

روش اول؛ غیرفعال کردن افزونه گوتنبرگ با استفاده از افزونه ادیتور کلاسیک

در این روش, ما از ویرایشگر کلاسیکی استفاده خواهیم کرد که توسط تیم مرکزی وردپرس ارائه شده است. اولین کاری که باید انجام دهید این است که افزونه ادیتور کلاسیک را دانلود و آن را نصب کنید.

این افزونه می تواند همزمان با نصب ، گوتنبرگ را غیرفعال و جایگزین آن شود. این افزونه همچنین به شما این گزینه ای را ارائه می دهد که توسط آن بتوانید هر دوی این افزونه ها را در کنار هم داشته باشید. شما میتوانید در بخش تنظیمات افزونه این گزینه را به آسانی پیدا کنید.

تنظیمات ادیتور کلاسیک وردپرس

زمانی که تنظیمات مورد نظر را تغییر دادی ، دقت داشته باشید که حتما گزینه ذخیره تغییرات را انتخاب کنید چرا که در غیر این صورت دوباره تمامی تنظیمات به حالت پیش فرض باز می گردند. پس از اعمال این تغییرات شما دوباره میتوانید از افزونه ادیتور کلاسیک برای پست های خود استفاده کنید. شما همچنین می توانید پست های قدیمی خود را نیز توسط این ویرایشگر ادیت کنید.

ویرایشگر کلاسیک وردپرس

روش دوم ؛ فعال کردن ادیتور کلاسیک از طریق پلاگین Disable Gutenberg

در صورتیکه بخواهید افزونه گوتنبرگ را بخاطر شرایط خاص و برخی از پست های خود غیرفعال کنید، این روش برای شما مناسب تر خواهد بود.

در ابتدا باید افزونه Disable Gutenberg را دانلود و آن را نصب و فعال کنید.

در زمان فعال سازی, باید به مسیر “تنظیمات >>>>> Disable Gutenberg” مراجعه کنید. در این حالت، افزونه گوتنبرگ به صورت اتوماتیک از تمامی حساب های کاربری شما در وبسایت غیر فعال خواهد شد. اگرچه، در حالتی که شما بخواهید این افزونه را برای پست های بخصوصی غیرفعال کنید، در این صورت باید تیک گزینه غیرفعال سازی کامل را بردارید.

افزونه غیرفعال کردن افزونه گوتنبرگ

این گزینه زمانی مناسب است که شما از افزونه هایی استفاده می کنید که قابل رقابت با گوتنبرگ نیستند، اما نیاز دارید که زمان هایی نیز در بخش هایی خاص از گوتنبرگ استفاده کنید.

تنظیمات پلاگین Disable Gutenberg برای غیرفعال کردن افزونه گوتنبرگ

وردپرس, محبوب ترین سیستم مدیریت محتوا در تمامی دنیاست که حدود 31 درصد از سایت ها را به خود اختصاص می دهد. شما میتوانید با استفاده از این آموزش، از ادیتور کلاسیک وردپرس مجددا استفاده کنید.

مدیریت پشتیبانی کانفیگ و پیاده سازی سرور های لینوکسی و ویندوزی

نوشته های مشابه