هاست PHP چیست؟

میزبانی وب PHP

زمانی که نوبت به انتخاب یک محیط میزبانی وب می رسد شما با انتخاب های گسترده و زیادی روبرو خواهید شد. محیط میزبانی که انتخاب می کنید نه تنها باید قابلیت های فنی برای رشد وب سایتتان را داشته باشد؛ بلکه باید انتخاب درستی برای محیط اسکریپتی داشته باشید که وب سایتتان به درستی قادر به انجام دستورات و عملیات مختلف باشد. یکی از محیط های مناسب میزبانی وب PHP است. میزبانی وب PHP یک شیوه برای میزبانی وب است که توانایی خواندن (read) و اجرا (execute) برنامه های PHP را داراست.

در ادامه شما خواهید دانست که PHP در واقع چه چیزی است، چه نقشی را در میزبانی وب اجرا می کند و فواید انتخاب میزبانی PHP بر گزینه های موجود را بررسی می کنیم.

PHP چیست؟

PHP یک زبان برنامه نویسی اسکریپتی است که توسط گروه PHP توسعه یافته است. این اسکریپت یک مترجم متن باز (open source) است، بدین معنی که در لحظه متون را تفسیر می کند.

PHP برای تولید محتوا به صورت پویا فعالیت می کند و معمولا همراه با کد HTML کار می کند. هدف اصلی این زبان برنامه نویسی این است که یک ابزار قدرتمند و رایگان برای ایجاد وب سایت های پویا ارائه دهد. در حال حاضر یکی از محبوبترین زبان های اسکریپتی موجود در سراسر جهان است. فایل های PHP با پسوند “php.” قابل تشخیص هستند.

اگر می خواهید دانش خود را نسبت به PHP گسترده کنید، یا می خواهید بدانید یک قطعه کد دقیقا چه عملیاتی را انجام می دهد به سایت PHP.net مراجعه کنید.

میزبانی وب PHP

از آنجا که زبان PHP ، یک زبان طرف سرور است، سرور کد منبع آن را پردازش می کند. بنابراین کاربران (Front End Users) دسترسی به کدهای نوشته شده ندارند در صورتی که در سایت هایی که از اسکریپت HTML استفاده می کنند، کاربران به کدهای نوشته شده دسترسی دارند. با این حال سایت های PHP هنوز می توانند شامل قسمت های از کدهای HTML و CSS هستند. PHP انعطاف پذیر است و کارهایی که سایت های ایستا (static) قادر به انجام نیستند را به راحتی پشت سر می گذارد.

قبل از اینکه هرگونه تصمیمی در مورد انتخاب یک میزبانی وب بگیرید باید در نظر داشته باشید که حتما از محیط PHP پشتیبانی می کند. اگر میزبانی وب شما از اسکریپت PHP پشتیبانی نکند، کدهای شما به صورت HTML نمایش داده می شود.

PHP می تواند به انجام بسیاری از پروژه های پیچیده کمک کند. مانند:

  • نمایش بهترین نسخه سایت برای انتخاب بهترین اندازه صفحه نمایش
  • ارسال و دریافت کوکی ها (cookies)
  • ایجاد بلاگ، فروم (forums) و دیگر صفحات تعاملی
  • ایجاد وب سایت های تعاملی که نیاز به ورود کاربران دارند
  • ایجاد یک سایت محتوای پویا به کمک پایگاه داده

سرویس های میزبانی وب PHP با هر دو سیستم عامل های لینوکس و ویندوز سازگار است. PHP و لینوکس یکی از محبوبترین ترکیب های حال حاضر است.

فواید میزبانی وب با PHP

اگر وب سایت شما با زبان PHP نوشته شده و میزبانی وب شما از آن پشتیبانی می کند، بنابراین سایت شما مزایای میزبانی دریافت می کند که آن ها را نمی توان با محیط های دیگر تجربه کرد. در ادامه به متداول ترین فواید میزبانی وب PHP را بررسی می کنیم

1- PHP سازگار است

PHP یک زبان برنامه نویسی جهانی است، یعنی وب سایت هایی که به PHP نوشته می شود تقریبا با تمام دستگاه های الکترونیکی جدید سازگار و قابل اجراست؛ که شامل آیفون، آیپد و دستگاه های اندرویدی می شود. قابلیت طراحی و اجرای سایت ها که به بر روی تمام صفحه نمایش ها، به خوبی نمایش داده شوند برای همه وب سایت های مدرن یک نیاز به شمار می رود.

2- PHP می تواند مقرون به صرفه باشد

از آنجایی که این زبان رایگان، متن باز، زبان اسکریپتی است، هزینه های میزبانی و پیاده سازی در محیط PHP به طور معمول کمتر از سایر محیط های میزبانی وب تجاری است.

3- PHP به راحتی قابل استفاده است

بیشتر توسعه دهندگان ترجیح می دهند از زبان PHP استفاده کنند. دلیل آن این است که به راحتی با HTML و CSS ادغام می شود و مبرا از پلاگین های اضافی و نرم افزار های جانبی است. به علاوه اگر سایت شما با CMSهای محبوبی مانند وردپرس، جوملا یا دروپال اجرا شده باشد.

4- PHP به طور قابل توجهی سریع است

PHP بسیار سبک بر روی منابع سرور قرار می گیرد. بدین معنیست که سایت شما بسیار سریعتر عمل خواهد کرد و در زمان بارگذاری و عملکرد به صورت کلی سرور را تحت تاثیر قرار نمی دهد. هنگامی که سایت شما فقط برای بارگذاری یک صفحه از منابع سرور استفاده می کند، هزینه های شما نه تنها برای میزبانی افزایش می یابد بلکه تجربیات کلی کاربران شما را نیز می کاهد.

5- PHP به راحتی با پایگاه داده ادغام می شود

قدرت برتر و اصلی PHP زمانیست که با پایگاه های داده مانند MySQL ادغام می شود، اگرچه از آنجایی که PHP بسیار متنوع است، دیگر گزینه های ادغام با پایگاه داده نیز وجود دارد. این یک نیاز اصلی برای اکثر سیستم های مدیریت محتوا ، وبلاگ ، فروشگاه های آنلاین و فروم ها است.

همانطور که خواندید PHP یک میزبانی وب عالیست اما اگر سایت شما در چهارچوب PHP ساخته شده باشد.

 

نوشته های مشابه