پاسخ جان مولر به 7 سوال رایج سئو

از وبمسترهای گوگل بپرسید

1 – تفاوت بین ریدایرکت 301 و 302 چیست؟

خب هر دوی این کد ها کاربران را به مقصد دیگری هدایت میکنند و تفاوت خیلی جزئی با یکدیگر دارند. ریدایرکت 301، دائمی است بنابراین برای گوگل تنها مقصد نهایی اهمیت دارد. این در حالی است که ریدایرکت 302  موقتی است بنابراین ربات گوگل هم صفحه مبدا و هم صفحه مقصد را بررسی می کند. هر دوی این ها نوعی ریدایرکت هستند و اگر می توانید بهتر است از ریدایرکت مناسب استفاده کنید ولی نگران مسئله سئو نباشید. هر دوی این ریدایرکت ها تاثیر مشابهی بر سئو دارند.

2 – تفاوت بین 404 و 410 چیست؟

خب هر دوی این کدها به این معنی هستند که صفحه ی دیگر وجود ندارد. به صورت تئوری، 410 سریعتر عمل میکند ولی در عمل بر روی یک سایت معمولی عملکردی یکسان دارند. نگران تفاوت این دو کد نباشید.

3 – طول متا تگ و تایتل تگ چه میزان باید باشد؟

خب هیچ طول ثابتی وجود ندارد. تنها کافی است عنوان و توضیحات منحصر بفرد، ترغیب کننده و مفیدی بنویسید. سعی کنید اطلاعاتی که کاربران در جستجوی آن هستند را ارائه دهید.

4 – آیا میتوان از سمبل در عنوانم استفاده کنم؟

بله البته، ما سعی میکنیم سمبل های منحرف کننده و نامرتبط را نمایش ندهیم و غالبا افراد آن ها را جستجو نمی کنند ولی شما میتوانید از آن ها استفاده کنید.

5 – آیا وجود کلیدواژه در URL مهم است؟

کلمات در URL برای صفحات وب نقش چشمگیری دارند ولی بیشتر سیستم های مدیریت محتوا استفاده از آن ها را تسهیل بخشیده است.پس پیشنهاد میکنم اگر همین الان هم URLهایی با کلیدواژه های خود دارید از آن ها استفاده کنید ولی اگر اگر ندارید نگران نباشید. البته ما آن ها را برای فایل تصویر استفاده میکنیم . به عبارتی اسم Cuterobot,gif خیلی بهتر از image-1138.gif است.

6 – استفاده از PHP یا HTML در انتهای صفحه اهمیت دارد؟

نه هر دو خوب هستند. البته پیشنهاد میکنم آن ها را تغییر ندهید مگر اینکه تغییرات بزرگتری در سایت اعمال کرده باشید.

7 – راز سئو چیست؟

خب هیچ رازی وجود ندارد. داشتن سایتی که از نظر فنی قوی بوده در حال که محتوای فوق العاده هم داشته باشد، گزینه خوبی برای شروع است. خب این را با پختن کلوچه مقایسه کنید. کلوچه ای که موارد اولیه خوبی دارد و همچنین توسط یک کیک پز ماهر آماده شده است قطعا نتیجه خوبی به دنبال خواهد داشت. با یک سایت قوی و محتوای خوب میتوانید رتبه بندی خوبی به دست آورید.الگوریتم ها ما کلمات داخل صفحه را نمی شمارند همانطور که برای تست طعم کلوچه آن را وزن نمی کنید. پس اگر میخواهید رتبه بندی خوبی داشته باشید پس باید سایت عالی داشته باشید.

نوشته های مشابه