چگونه رفتار کاربران را پیش بینی کنید

شبکه های اجتماعی

یک خبر بد برای افرادی که تلاش می کنند با غیر فعال نگه داشتن شبکه های اجتماعی و یا محدود کردن ارتباطات خود در این شبکه ها، حریم خصوصی خود را حفظ کنند. خبر بدتر این است که این مطالعه جدید نشان می دهد که حتی اگر شخصاً از شبکه های اجتماعی استفاده نکنید باز هم حریم خصوصی شما در معرض خطر است. یافته های محققان دانشگاه ورمونت نشان می دهد که “حریم خصوصی در شبکه های اجتماعی مانند فیلتر سیگار استفاده شده ای است که می تواند اطلاعات زیادی از شما را در اختیار افراد دیگر قرار دهد.”

این تیم تحقیقاتی، اطلاعات مربوط به محتوای توییت های افراد را با استفاده از داده های جمع آوری شده از نزدیک به 14000 کاربر توییتر مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند. آن ها دریافتند که با استفاده از اطلاعات تعداد کمی از مخاطبان فرد – فقط  هشت یا نه نفر از دوستان هر فرد- می توان محتوای توییت های او را با استفاده از موضوعات توییت های دوستانش با دقت بالایی پیش بینی کرد. به این معنی که امکان پیش بینی توییت های قبلی و توییت های بعدی شخص تنها با دیدن توییت های دوستان او وجود دارد، حتی اگر دسترسی به توییتر خود فرد ممکن نباشد.

حتی رفتار کاربرانی که توییتر را ترک کرده اند و یا کسانی که هرگز در این شبکه اجتماعی عضو نبوده اند را به طور مشابه می توان پیش بینی کرد. اگر دوستان شما در توییتر هستند، با استفاده از داده های آن ها می توان تا 95 درصد رفتارهای آینده شما در هر کدام از شبکه های اجتماعی مختلف را پیش بینی کرد.

جیمز بگرو (James Bagrow)، ریاضیدان و تهیه کننده اصلی این تحقیق در ادامه توضیح داده است که پیوستن به یک شبکه اجتماعی مسئولیتی بیش از آنچه که اکثر ما به آن آگاه هستیم برای ما دارد. هنگام ثبت نام در یک پلتفرم مانند اینستاگرام، واتس آپ، فیسبوک یا توییتر ما فکر می کنیم که ممکن است فقط اطلاعات خود را از دست دهیم در حالی که اطلاعات دوستانمان را نیز از دست می دهیم.

این تحقیق این فرضیه را مطرح می کند که افراد انتخاب های شخصی ای در مورد حفظ حریم خصوصی انجام می دهند. دیدگاه سنتی این است که کاربران در ازای استفاده رایگان از خدماتی که آنها را سودمند می دانند، آگاهانه برخی از اطلاعات شخصی خود را علاوه بر داده هایشان از دست می دهند. این مطالعه همچنین نشان داد که حریم خصوصی یک مساله بزرگتر است و افراد نمی توانند بر نحوه پخش اطلاعاتشان در شبکه های اجتماعی کنترلی داشته باشند. حتی اگر هرگز به یک شبکه اجتماعی نپیوندید همچنان این امکان وجود دارد که از طریق دوستان، شرکت ها و یا دولت ها به اطلاعت شخصی شما از جمله وابستگی های سیاسی، اعتقادات مذهبی، عادات خرید و … دسترسی پیدا شود.

Lewis Mitchell یکی از همکاران این مطالعه می گوید: “هیچ جایی برای پنهان سازی در شبکه های اجتماعی وجود ندارد”. Bagrow ضمن موافقت با این سخن،‌ می گوید: “در پلتفرم شبکه های اجتماعی، شما نه تنها کنترلی بر حریم خصوصی خود ندارید بلکه حریم خصوصی دوستانتان نیز همین گونه است و می تواند اطلاعاتی از شما را در اختیار دیگران قرار دهد.”

منبع : سایت digitaltrends.com

مدیریت سرور پشتیبانی و مشاوره و سئو

نوشته های مشابه