گوگل بک لینک های مخرب را نادیده میگیرد!

 

جان مولر در توییتی بیان کرده است که: صاحبان سایت نباید در مورد حملات سئوی منفی که حاوی بک لینک های مخرب است نگران باشند.

توییت جان مولر در مورد بک لینک های مخرب

یک وبلاگ نویس در توییتر به مولر گفته بود که آنها راجع به تعداد بک لینک های ایجاد شده در مدت زمان کوتاه برای وبسایتشان دچار نگرانی شده اند. طی یک ماه، پروفایل بک لینک سایت آن ها از 2000 referring domains به بیش از 12000 رسید. به استثنای یکی از مقالات آنها که که وایرال شده و هزاران لینک طبیعی را دریافت کرده است، مابقی این لینک ها تلاشی برای سئوی منفی نسبتاً واضح بود.

این احتمال وجود دارد که افرادی با هدف صدمه زدن به شهرت(reputation) سایت تعداد زیادی بک لینک بی کیفیت را ایجاد کنند، که حتی ممکن است به پنالتی گوگل نیز منجر شود.

مالک سایت می گوید که دامنه ها را disavow کرده اند اما نمی توانند این کار زمانبر را برای تمام لینک های جدید ادامه دهند.

در پیامی که از طرف صاحب سایت برای مولر فرستاده شده، آنها گفته اند که تلاش می کنند تأثیر دامنه ها را با استفاده از ابزار disavow گوگل از بین ببرند اما ادامه این کار برایشان مشکل است. آنها از مولر پرسیده اند که بهترین روش کار چیست و چه کاری می توانند بکنند؟

بطور خلاصه مولر به آنها می گوید که بهترین کار این است که هیچ کاری نکنند! زیرا گوگل سیستمی دارد که این نوع لینک ها را نادیده می گیرد.

به عبارت دیگر کسانی هستند که تمام وقت خود را برای ساختن این بک لینک های به اصطلاح مخرب هدر می دهند. بنابراین اگر این اتفاق برای شما افتاد، وقت خود را برای تلاش در جهت مبارزه با تمام بک لینک های مخرب هدر ندهید.

در مقاله ای 30 صفحه ای که اخیراً توسط گوگل منتشر شده است، به جزییات انواع سیستم هایی که مولر در مورد آنها صحبت نموده،‌ پرداخته شده است.

گوگل در حفاظت از نتایج جستجوی خود در برابر روش های اسپم، مانند تلاش برای دستکاری و دخالت در جهت مثبت یا منفی رتبه بندی مهارت بالایی پیدا کرده است و به طور مداوم قصد دارد این مهارت را افزایش دهد، بنابراین نگران اینگونه فعالیت ها بر روی سایت خود نباشید و تنها استراتژی های خود برای بهبود سئوی سایت را ادامه دهید.

مدیریت سرور پشتیبانی و مشاوره و سئو

نوشته های مشابه