Google Sandbox چیست ؟

سندباکس گوگل چیست؟

سندباکس گوگل (Google Sandbox) یا اثر سندباکس گوگل به یک سازوکار فیلترکننده ی پیچیده ای که توسط گوگل طراحی شده اشاره می کند. این فیلتر از قرار گرفتن وب سایت های جدید در روزهای ابتدایی فعالیت خود در رنکینگ بالای گوگل جلوگیری می کند. این موضوع بدین معناست که حتی اگر شما تمام کارهای مربوط به سئو را برای یک سایت جدید به صورت کامل و درست انجام دهید، در یک مدت زمانی مشخص سایت شما در رنکینگ های بالای گوگل قرار نخواهد گرفت.

سندباکس در لغت به زمین های شنی که برای بازی کودکان ساخته شده اشاره می کند. در واقع این اصطلاح نشان می دهد که گوگل سایت های جدید را در دوره ایی مانند کودکان در زمین های شنی قرار می دهد تا سایت و فعالیت آن را زیر نظر بگیرد. با این که گوگل هرگز وجود سندباکس را تایید نکرده است، اما بسیاری از سئو کاران حرفه ای مطمئن هستند سندباکس یا چیزی مانند آن وجود دارد. این سئو کاران بارها تاثیرات مشابه سندباکس را در زمانی که سایت های جدید را در اختیار داشته اند مشاهده کرده اند.

تاریخچه جعبه شنی گوگل

خیلی زود و چند سال بعد از شروع کار گوگل، وبمسترها و سئوکاران حرفه ای متوجه شدند که سایت های جدید آن ها در ماه های اولیه رتبه خوبی در گوگل به دست نمی آورند، در حالی که همه مسائل مربوط به سئو به خوبی رعایت شده بود. این سایت ها در حالی که توسط گوگل ایندکس شده بودند، اما حتی در کلید واژه های کم رقابت هم رتبه بالایی در گوگل به دست نمی آوردند. اما این مشکل در سایر موتورهای جستجو دیده نمی شد. از این رو تئوری به نام سندباکس شکل گرفت که نوضیحات آن قبلا بیان شد.

چقدر در جعبه شنی خواهید بود ؟

اثر سندباکس گوگل بین چند هفته تا چند ماه (حدوداً یک تا 6 ماه) طول می کشد. گوگل همواره به دنبال این است که محتوای معتبر و با کیفیت بالا را به کاربران خود ارائه دهد. شناسایی قابل اعتماد بودن سایت های جدید بستگی به فعالیت های خود سایت دارد. در واقع مدت زمانی که سایت در سندباکس گوگل قرار می گیرد به مدت زمانی که بتواند اعتماد گوگل را کسب کند بستگی دارد. تجربیات متفاوتی در این زمینه وجود دارد گاهی چند روز و گاهی تا 6 ماه طول خواهد کشید که یک وبسایت از سندباکس گوگل خارج شود. گاهی این مدت زمان آنقدر کوتاه است که وب مستر اصلا متوجه این دوره نخواهد شد.

تجربیات سئوکاران و وبمسترهای حرفه ایی نشان داده طول این دوره به محتوا، لینک ها، دایرکتوری ها، کنسول های جستجو، سیگنال های اجتماعی، دایرکتوری های محلی، اسناد های محلی و غیره بستگی دارد. هر چقدر کیفیت این اطلاعات بیشتر باشد احتمالا سایت زمان کمتری در سندباکس گوگل قرار خواهد گرفت. البته دقت کنید سندباکس گوگل را نباید به تنهایی عاملی برای رنک پایین سایت در نظر گرفت. سعی کنید سایت خود را از نظر سئو به صورت منظم آنالیز کنید و مشکلات احتمالی را رفع کنید.

ماه عسل گوگل چیست؟

برای گوگل بسیار مهم است که بازدیدکنندگان و کاربران زمانی که از طریق گوگل وارد سایت ها و صفحات می شوند چه عکس العملی از خود نشان می دهند. این عکس العمل ها نشان دهنده کیفیت سایت ها است. به همین دلیل تئوری دیگری وجود دارد که به این موضوع اشاره می کند. از نظر این تئوری گوگل برای تشخیص میزان کیفیت سایت های تازه تاسیس برای مدتی آن ها را در نتایج بالاتری نشان می دهد و سپس رفتار کاربران آن ها را بررسی می کند. این نظریه به ماه عسل گوگل معروف است. وجود این الگوریتم هم مانند الگوریتم سندباکس توسط خود گوگل تایید نشده است.

چگونه اثر جعبه شنی گوگل را کاهش دهیم ؟

برای کاهش اثر سندباکس گوگل چند راه وجود دارد. حالا که با مکانیسم این فیلتر آشنا شدید بهتر است کمی از تجربیات سئوکاران حرفه ای استفاده کنیم . ابتدا باید بدانید چه مواردی از بالا رفتن نتایج شما جلو گیری می کند؟

1 – کمبود محتوا : اگر محتوای سایت شما به اندازه ایی نباشد که گوگل کلمات کلیدی شما را تشخیص دهد، شما را در نتایج خود نشان نخواهد داد.

2 – عدم وجود سیگنال های کاربران : همانطور که گفته شد گوگل از اطلاعات کاربران ورودی به سایت شما استفاده می کند. اگر تعداد بازدید، کلیک و زمان حضور در سایت شما پایین باشد رتبه بالایی به دست نخواهید آورد.

3 – عدم وجود بک لینک با کیفیت : بک لینک ها نشان دهنده میزان کیفیت محتوای سایت شماست اگر تعداد لینک ها از سایر سایت ها به سایت شما کم باشد گوگل سخت تر به شما اعتماد خواهد کرد. البنه به این نکته نیز توجه داشته باشید که ایجاد بک لینک های زیاد در روزهای ابتدایی فعالیت یک سایت ، از دید گوگل نتیجه مثبتی نخواهد داشت و بسیار مشکوک است.

زمانی که شما مشکلات بالا را حل کنید مسیر گوگل برای ایجاد اعتماد و شناخت نسبت به خود را تا حد زیادی کوتاه کرده اید. فراموش نکنید اگر کار خود را درست انجام دهید گوگل قدر دانی خود را با بالا بردن رتبه شما نشان خواهد داد.

نوشته های مشابه