Mobile Speed Score ، ویژگی جدید تبلیغات گوگل

Mobile Speed Score

گوگل ادز به تازگی قابلیت جدیدی به پلت فرم خود اضافه کرده است که از طریق آن می توان کیفیت هر صفحه فرود بر اساس سرعت آن در گوشی های هوشمند را مشاهده و بررسی کرد. برای مشاهده و بررسی این قابلیت که Mobile Speed Score نام دارد به تب Landing Pages مراجعه کنید.

در واقع الگوریتم Mobile Speed Score توسط گوگل ادز برای محاسبه امتیاز هر صفحه بر اساس سرعت در نسخه موبایل سایت به روز رسانی شده است.

این به روز رسانی به تبلیغ کنندگان اجازه می دهد که سرعت در نسخه موبایل سایت را برای بیشتر صفحات خود مشاهده کنند.

همچنین این تغییر می تواند به این معنی باشد که هنگام فعال سازی تبلیغ برای صفحات فرود تازه منتشر شده،‌ امتیازات سریعتر اعلام می شود.

گوگل مشخص نکرده است که هم اکنون چه تعداد متن تبلیغ و کلیک برای اعلام mobile speed score مورد نیاز است.

Mobile speed score در یک مقیاس 10 امتیازی ارزیابی می شود،‌ به طوری که امتیاز یک سرعت بسیار پایین و امتیاز 10 سرعت بسیار بالا را نشان می دهد.

Mobile Speed Score در گوگل ادز

عواملی که در محاسبه mobile speed score وارد می شود شامل: سرعت خود صفحات و نرخ تبدیل (conversion) بالقوه می باشد.

گوگل ادز این قابلیت را در ژوئیه 2018 معرفی کرد. این اولین تغییر عمده در نحوه محاسبه امتیاز از زمان راه اندازی گوگل ادز است.

سایر ابزارهای ارائه شده توسط گوگل برای ارزیابی mobile page speed عبارتند از: Speed Scorecard که سرعت در نسخه موبایل را در با دیگر رقبا مقایسه می کند و Impact Calculator که میزان درآمد احتمالی (از طریق تبلیغ در گوگل) که به علت داشتن نمره و سرعت پایین در نسخه موبایل از دست خواهد رفت را تخمین می زند.

 

مدیریت سرور پشتیبانی و مشاوره و سئو

نوشته های مشابه