newspack محصول مشترک گوگل و وردپرس

newspack

گوگل به منظور طراحی یک پلتفرم ارزان و کم هزینه مخصوص انتشار اخبار محلی با تیم Automatic/WordPress همکاری می کند.

طی اطلاعیه ای گوگل اعلام کرده است که 2/1 میلیون دلار برای ایجاد پلتفرم Newspack سرمایه گذاری کرده است. توسعه Newspack از هفته های آینده آغاز خواند شد و از سال آینده در دسترس ناشران سراسر دنیا قرار خواهد گرفت.

Newspack در حال تلاش برای کمک به روزنامه نگاران است تا بتوانند بیش از پیش کار خود را بهتر انجام داده و اخبار را پوشش دهند.

گوگل در اطلاعیه ی خود که برای اعلام این همکاری منتشر کرد، مدعی شد که “روزنامه نگاران محلی باید گزارش های خود را به راحتی بنویسند و اخبار پیرامون خود را پوشش دهند، نه اینکه نگران طراحی وب سایت، پیکربندی سیستم های مدیریت محتوا یا ساخت پلتفرم های تجاری باشند. پلاتفرمی که در اختیار آنها قرار میگیرد باید این مشکلات را حل کند.”

نکته مثبت این پلتفرم در این است که ناشران در Newspack به همه پلاگین هایی که توسط انجمن توسعه دهنده وردپرس ایجاد شده است، دسترسی خواهند داشت.

با این حال، Newspack برای پاسخگویی به نیازهای همه ناشران طراحی نشده است. بلکه به طور خاص برای کمک به ناشران کوچک برای نوشتن گزارش های بیشتر و همچنین پیروی از قوانین گوگل در زمینه سئو ایجاد شده است.

تیم Automatic شامل چند واحد در زمینه های کاری مختلف است که وردپرس یکی از واحدهای این تیم است. Automatic برای کمک بهتر به ناشران و کاربران این پلتفرم با شرکت های Spirited Media و News Revenue Hub همکاری خود را نیز آغاز کرده است.

همکاری آنها به این منظور است عوامل موفقیت ناشران و راههای کمک به آنها توسط گوگل بهتر درک شود و همچنین تأثیر تجاری ویژگی ها و قابلیت های ارائه شده توسط Newspack را اندازه گیری کنند.

نقش گوگل آگاهی دادن در رابطه با قابلیت های Newspack، بر اساس بازخورد ناشران محلی و ارائه پشتیبانی فنی در ادغام محصولات گوگل است.

همچنین Newspack از موسسه ژورنالیستی Lenfest، John S. and James L. Knight Foundation و Civil Media مجموعاً مبلغ 1 میلیون دلار کمک مالی برای توسعه خود دریافت می کند.

با وجود تمامی این موارد انتظار می رود این پلت فرم در آینده نزدیک بتواند مشکلات روزنامه نگاران محلی را رفع کرده و مخاطبین چشمگیری را به سمت خود جذب کند.

 

مدیریت سرور پشتیبانی و مشاوره و سئو

نوشته های مشابه