VoIP چیست؟

سرویس VoIP

آیا از VoIP استفاده می کنید اما کاملا مطمئن نیستید که آیا کسب و کار شما واقعاً به آن نیاز دارد یا نه؟ VoIP یک اصطلاح برای سرویس تلفن اینترنتی است، که به شما امکان می دهد از ویژگی های مدیریت تماس پیشرفته با استفاده از یک نرم افزار بر روی رایانه یا تلفن همراه خود استفاده کنید. این راه یک استراتژی برای استفاده از تلفن همراه به شمار می آید که برای کسب و کارهای کوچک بسیار مناسب است. در این مقاله به معرفی VoIP و ویژگی های آن می پردازیم و در تصمیم گیری برای انتخاب بهترین راه برای کسب و کار اینترنتی به شما کمک خواهیم کرد.

VoIP چیست؟

VoIP یا همان Voice over IP یک اصطلاح است، که برای توصیف سرویس تلفن اینترنتی استفاده می شود. بر خلاف سرویس تلفن سنتی که از خط ثابت و آنالوگ استفاده می کند، سرویس VoIP از اینترنت برای دریافت و برقراری تماس استفاده می کند.

مزایای استفاده از VoIP

مواردی که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم فقط برخی از ویژگی های VoIP است که برای بیزینس شما کاربردی است.

  • با استفاده از VoIP شما می توانید تماس های خود را از طریق رایانه، موبایل و یا تلفن های VoIP برقرار کنید.
  • شما می توانید یک شماره را با چندین کارمند خود به اشتراک بگذارید.
  • شما به راحتی می توانید مدت زمان تماس، زمان نگهداری، زمان انتظار و به طور کلی همه ی موارد مربوط به یک تماس را ردیابی کنید.
  • خدمات VoIP شامل دایورت کردن تماس، نشان دادن شناسه ی تماس گیرنده، انتظار تماس، مسیریابی تماس و غیره است.
  • شما می توانید از همان شماره در هر مکانی که هستید استفاده کنید.
  • این ابزار به شما یک شماره تلفن تجاری می دهد، بنابراین شما مجبور نیستید شماره شخصی خود را با مشتریان به اشتراک بگذارید.
  • تماس های محلی و حتی بین المللی با استفاده از این ابزار بسیار ارزان تر در می آیند.

با این که این ابزار آزادی عمل و امکانات زیادی را در اختیار شما قرار می دهد اما اگر امکانات لازم برای استفاده از آن را نداشته باشید و یا از کیفیت لازم برخوردار نباشد ممکن است کمی مشکل ساز باشد.

به عنوان مثال، کیفیت صدا بر روی تماس های VoIP بسته به اتصال به اینترنت و ارائه دهنده خدماتی که از آن استفاده می کنید متفاوت است. بر خلاف ایستگاههای رادیویی، در هنگام قطع برق یا قطع اینترنت، اتصال VoIP را از دست خواهید داد، اما این مورد تاثیر زیادی بر یک کسب و کار آنلاین کوچک نخواهد داشت.

حال پس از معرفی کامل VoIP در ادامه بررسی خواهیم کرد که آیا واقعا به VoIP نیاز دارید یا نه!

آیا کسب و کار شما نیاز به سرویس تلفنی VoIP دارد؟

در هر کسب و کار با ایجاد راه های ارتباطی برای مشتریان خود می توانید اعتماد آنها را جلب کرده و به طور قابل توجهی در میزان فروش خود افزایش داشته باشید. هنگام شروع بکار یک وبسایت، بیشتر وبمستران ، یک فرم تماس را به سایت خود اضافه می کنند زیرا باعث می شود که کاربران از طریق ایمیل با آن ها در ارتباط باشند.

با این حال بسته به نوع کسب و کار، گاهی اوقات مشتری ممکن است ترجیح بدهد که ارتباطات سریعتر و مستقیم تری را با شما برقرار کند. به همین دلیل است که بسیاری از شرکت ها چت و یا شماره تلفن خود را در وب سایت خود ارائه می دهند. ارائه دادن راه های مختلف به مشتریان برای ایجاد ارتباط با شما می تواند رضایت آن ها را افزایش دهد و در نتیجه فروش بیشتری را برای شما به ارمغان بیاورد.

اگر شما برای فروش محصولات خود یک فروشگاه آنلاین دارید و یا برای ارائه و فروش خدمات خود یک وب سایت تجاری دارید، یک سرویس تلفنی تجاری مبتنی بر VoIP می تواند به رشد تجارت شما بدون هزینه های بالا کمک کند. بازدیدکنندگان سایت شما به راحتی می توانند برای پرسیدن سوالات خود در مورد یک محصول و یا گرفتن مشاوره از پشتیبان های سایت شما از این طریق به راحتی با شما ارتباط برقرار کنند.

به طور خلاصه، سرویس تلفن مبتنی بر VoIP شما را قادر می سازد تا تماس های خود را بهتر مدیریت و پیگیری کنید، اطلاعات مشتری را جمع آوری کنید و روابط قوی تر با مشتریان خود برقرار کنید. که در نهایت این بهبود ارتباطات به افزایش مشتریان سایت شما کمک شایانی خواهد کرد.

VoIP

نحوه انتخاب سرویس VoIP برای سایت های تجاری

شرکت های مختلفی خدمات VoIP را همراه با ویژگی های متفاوتی ارائه می دهند. اگر می خواهید از این سرویس ها برای بیزینس خود استفاده کنید باید سرویسی را پیدا کنید که خدمات ارائه شده ی آن با بیزینس شما مطابقت داشته باشد که این کار با گزینه های زیادی که پیش رو دارید کمی چالش برانگیز است.

یکی از سرویس های VoIP که اکثر سایت های تجاری از آن استفاده می کنند Nextiva است. این سرویس همه ی امکاناتی که برای یک بیزینس آنلاین مورد نیاز است مانند فکس آنلاین و بسیاری از ویژگی های ردیابی تماس های پیشرفته را ارائه می دهد.

هنگام انتخاب سرویس تلفن VoIP برای کسب و کار خود، بهتر است موارد زیر را در نظر داشته باشید.

  • هزینه تماسهای داخلی و خارجی: اکثر سرویس دهنده های VoIP ؛ پلن های مختلفی برای تماس های بین المللی ارائه می دهند. شما باید یک ارائه دهنده سرویس را بر اساس موقعیت جغرافیایی مشتریان خود انتخاب کنید.
  • امکانات موجود در برنامه VoIP: بسیاری از شرکت ها ویژگی های مختلفی را ارائه می دهند در حالی که بعضی از آنها همان ویژگی ها را به عنوان افزونه های جداگانه ای می فروشند که در این صورت اگر از این نوع ارائه دهنده ها استفاده می کنید، می تواند صورت حساب سرویس VoIP شما را افزایش دهد.
  • برنامه های موبایلی و ویژگی های که شما می توانید با چندین کاربر به اشتراک بگذارید
  • وجود خدمات شخص ثالثی که شما می توانید از آن برای اتصال سرویس VoIP خود به ابزارهای دیگر مانند نرم افزار CRM، سرویس بازاریابی ایمیلی و موارد دیگر استفاده کنید.

 

مدیریت سرور پشتیبانی و مشاوره و سئو

نوشته های مشابه