بهترین راه های ایجاد بک لینک مفید برای وب سایت

ایجاد بک لینک

بهبود وضعیت سئو سایت همواره دغدغه مدیران و صاحبان کسب و کارهای اینترنتی بوده است. در صورتی که بتوانید سئو سایت را مطابق با خواسته ها و قوانین گوگل بهبود ببخشید سایت شما همواره در صفحات و گزینه های اولیه سرچ گوگل نمایش داده شده و به سرعت در محدوده کسب و کار خود شناخته خواهید شد.

روش های متعددی برای بهبود وضعیت سئو سایت وجود دارد که یکی از آن ها ایجاد بک لینک است که در آن لینک یک سایت در سایت های دیگر قرار می گیرد. اهمیت ایجاد بک لینک در این نکته است که همان قدر که می تواند مفید باشد و رتبه سایت شما را بهبود ببخشد به همان اندازه اگر مطابق اصول و قوانین گوگل نباشد می تواند نمرات منفی زیادی برای سایت شما به همراه داشته باشد.

مواردی که در ایجاد بک لینک دارای اهمیت است:

– محلی که قرار است لینک شما را آن قرار بگیرد اهمیت زیادی دارد. سایت مورد نظر باید از لحاظ اطلاعات و محتوا به روز باشد و بهتر این است که تا حدی با کسب و کار شما در ارتباط باشد. به عنوان نمونه می توان از تالار های گفتگو و فروم ها به عنوان محلی برای انتشار بک لینک استفاده نمایید. برای این کار کافیست در انتهای مقالاتی که منتظر می کنید سایت خود را به عنوان منبع معرفی کنید و یا در امضای الکترونیکی و پروفایل خود نیز لینک سایت را معرفی کنید.

– زمان ایجاد و تعداد بک لینک ها نیز باید مورد توجه قرار گیرد. باید مطابق یک برنامه ریزی مشخص به صورت روزانه یا هفتگی بک لینک سازی را انجام دهید. همچنین تعداد بک لینک هایی که مطابق برنامه منتشر می کنید نیز نباید خیلی زیاد یا کم باشد. سعی کنید تعادل را در این خصوص حفظ کنید. معمولا ایجاد بک لینک همیشگی نبوده و پس از رسیدن به هدف اصلی آن که همان جذب کاربران به سایت است متوقف می شود. در برخی مقالات اشاره می شود که تعداد این لینک ها هر چه بیشتر باشد تاثیر مثبت تری بر روی سئو سایت خواهد داشت اما واقعیت این نیست و فقط تعداد لینک ها تعیین کننده نبوده و کیفیت لینک های مورد استفاده نیز نقشی اساسی دارند. پیش تر اشاره شد که لینک های ضعیف و غیر اصولی می توانند اثرات منفی زیادی داشته باشند.

در خصوص کیفیت بک لینک ها باید موارد زیر را مد نظر قرار داد:

از خرید لینک و تبادل لینک باید خودداری نمایید. این کار به سادگی توسط گوگل شناسایی شده و سایت شما را دچار مشکل خواهد نمود. هر چه لینک ها طبیعی تر و واقعی تر ایجاد شوند نتیجه بهتری به همراه خواهند داشت. سعی کنید زیاد از کلمات کلیدی ثابت در داخل لینک ها استفاده نکنید زیرا با این کار گوگل را نسبت به واقعی بودن لینک ها حساس خواهید نمود. برای این کار تعداد زیادی کلمات کلیدی را مد نظر داشته باشید و لینک ها را با کلمات کلیدی گوناگون ایجاد نمایید و در نهایت هرچه کیفیت سایت مورد نظر بهتر باشد و به کار شما مرتبط تر باشد بک لینک بهتری خواهید داشت.

بهترین سایت ها برای ایجاد بک لینک کدامند؟

برای ایجاد بک لینک گزینه های زیادی پیش رو دارید که می توانید به نحو احسن از تمام آن ها بهره ببرید. یکی از این گزینه ها تالارهای گفتگو، فروم ها یا همان انجمن ها هستند. سایت های پر بازدید و پر از محتوایی که به علت فعالیت کاربران هم همواره به روز هستند و هم اینکه کاربران زیاد آن ها می توانند بازدیدکنندگان زیادی را برای سایت شما به همراه بیاورند.

علاوه بر این شما می توانید یک وبلاگ به صورت رایگان ایجاد نمایید و مطالب مرتبط با سایت خود را در آن منتشر کنید و به سایت خود لینک دهید و یا مطالب سایت خود را داخل وبلاگ قرار داده و به عنوان منبع لینک سایت را اعلام نمایید.

یکی از بهترین گزینه ها برای ساخت و انتشار بک لینک ها شبکه های اجتماعی هستند. جامعه ای بزرگ از مردمی که هر کدام می توانند نه تنها یک بازدیدکننده بلکه یک مشتری بالقوه برای کسب و کار شما باشند.

یکی دیگر از روش های مورد استفاده از قابلیت RSS است که به سایت های دیگر امکان جمع آوری مطالب از سایت شما را به صورت اتوماتیک می دهد.

وب سایت های آگهی و دایرکتوری ها را نیز نباید از یاد ببرید. این سایت ها نیز علاوه بر ایجاد بک لینک به شما قابلیت این را می دهند که خودتان به صورت کامل به مشتریان معرفی نمایید. درج آگهی در خصوص خدمات و محصولات و یا معرفی کسب و کار در یک دایرکتوری مشاغل راه بسیار خوبی برای بک لینک سازی است.

محتوا سازی همواره از راه های مورد تأیید برای بهبود وضعیت سئو سایت می باشد. از این روش می توانید برای انتشار لینک خود در سایت های دیگر بهره ببرید.

در سایت های مورد نظر و یا در وبلاگ های پر بازدید که با کسب و کار شما در ارتباط هستند نظر ثبت کنید و در انتهای نظر می توانید لینک سایت خود را قرار دهید.

گوگل برای صاحبان سایت این امکان را فراهم آورده است تا آدرس و محل مجموعه خود را در بر روی نقشه گوگل مشخص نمایند از همین قابلیت نیز می توانید برای درج بک لینک استفاده نمایید.

یکی دیگر از روش های پذیرفته شده برای بک لینک سازی استفاده از پست های مهمان در سایت های دیگر است. عبارت List of Guest blog sites را در گوگل جستجو نمایید تا لیستی از سایت هایی که پذیرنده پست های مهمان و ایجاد بک لینک هستند در اختیار داشته باشید.

از لینک های شکسته استفاده کنید. برخی از مطالب وجود دارند که در آن ها لینک هایی قرار داد که خراب هستند یا سایتی که به آن لینک شده از دسترس خارج شده است. می توانید از صاحبان آن مطالب درخواست کنید لینک شما را جایگزین آن لینک های خراب کنند. ابزارهایی مانند Broken Link Checker وجود دارند که برای شناسایی لینک های خراب مورد استفاده قرار می گیرند.

 

نوشته های مشابه