آموزش خارج کردن کاربران از وردپرس

خارج کردن کاربران از وردپرس
خارج کردن کاربران از وردپرس

خارج کردن کاربران از وردپرس موضوعی است که ممکن است در زمان خاصی بدان نیاز پیدا کنید. اگر شما شک کرده اید که وردپرس شما ممکن است هک شده باشد و  یا فقط تمایل دارید کاربران دوباره وارد سیستم شوند ، گزینه پیش فرضی برای انجام این کار در وردپرس وجود ندارد. در این مقاله، ما به شما نشان می دهیم که چگونه می توانید به راحتی در وردپرس تمام کاربران راخارج کنید.

چرا و چه زمانی به خارج کردن کاربران از وردپرس نیاز دارید؟

اگر شما یک سایت وردپرسی دارید و ممکن است بخواهید به دلایل مختلف همه کاربران مجددا وارد سیستم شوند. به عنوان مثال، اگر معتقدید که سایت وردپرسی شما هک شده است، پس خروج اجباری تمامی کاربران از سیستم به شما اجازه می دهد که سایت وردپرسی هک شده ی خود را را به درستی پاک کنید و یا ، اگر شما از یک سایتی که به ازای هر بازدید هزینه پراخت استفاده می کنید و از به اشتراک گذاشتن رمز عبور کاربران برای دسترسی به محتویات نگران هستید ، این روش قطعاً مفید خواهد بود. پس از خارج کردن آن ها  از سیستم ، می توانید به اشتراک گذاشتن رمز عبور را  متوقف کنید. سناریو دیگر این است که هنگام استفاده از یک کامپیوتر یا وای فای عمومی اگر مطمئن نیستید که به درستی از سیستم خارج شده اید، این روش تمام ورودی ها را از سیستم خارج می کند.

چگونگی خارج کردن کاربران از وردپرس

برای این آموزش، ابتدا شما باید فایل WP Config را به نام wp-config.php ویرایش کنید. توصیه می کنم حتماً قبل از انجام هرگونه تغییری در آن، از فایل wp-config.php خود یک نسخه ی بک اپ (پشتیبان) تهیه نمایید .ابتدا باید با استفاده از FTP یا از طریق مدیریت فایل در cPanel به وب سایت خود متصل شوید. پس از اتصال، فایل wp-config.php را در پوشه روت (ریشه) سایت خود پیدا کنید.

ویرایش wp-config.php

با راست کلیک کردن بر روی آن و انتخاب گزینه EDIT ، از ویرایشگر متن استفاده نمایید. در داخل فایل wp-config.php شما یک کد را همانند کد زیر  مشاهده می کنید :

wp-config.php

همچنین ممکن است که هر یک از این خطوط فقط عبارت “‘put your unique phrase here” را به عنوان پارامتر دوم داشته باشد. این خط ها کلید های تأیید هویت هستند.

در مرحله بعد شما باید از صفحه WordPress Salts generatorرا مشاهده نمایید. این صفحه به طور تصادفی خطوط کلیدی جدیدی را ایجاد می کند که می توانید از ان ها در فایل wp-config.php خود استفاده کنید.

WordPress Salts generator

شما باید کلیدهای موجود خود را با موارد جدیدی که تازه ایجاد کرده اید جایگزین کنید. پس از انجام آن ، مطمئن شوید که تغییرات خود را ذخیره کنید و فایل wp-config.php خود را در هاست سایت مجددأ آپلود کنید.

با انجام این کار ، به صورت خودکار هر کاربری از وب سایت خارج می شود  و آن ها مجدد با وارد کردن اطلاعات خود می توانند وارد سیستم شوند.

افزایش امنیت رمز عبور کاربران وردپرس

چنانچه سایت شما به نحوی است که کاربران می توانند در سایت شما ثبت نام کنند، احتمالا کاربران تمایل دارند از رمز عبورهایی که به آسانی به یاد می آورند استفاده کنند. بنابراین رمز عبورهای ضعیفی را انتخاب می کنند و رمزهای عبور ضعیف به آسانی هک شده و چالش امنیتی برای وب سایت شما هستند.

اگر شما معتقدید که وبسایت شما هک شده است،  ممکن است بخواهید به راحتی تمام رمز عبور ها  را برای همه کاربران در سایت وردپرسی خود مجدد تنظیم کنید. این امر به آنها اجازه می دهد رمزهای جدید برای اکانت هایشان ایجاد کنند. با این حال، کاربران هنوز هم می توانند همان رمز عبور ساده ای که قبلا انتخاب کرده بودند را مجدد تنظیم کنند . برای جلوگیری از این اتفاق ، می توانید کاربران را مجبور به انتخاب رمز عبورهای قوی نمایید. یکی از رایج ترین سوالاتی که هر بار که ما با پیشنهاد  انتخاب رمز عبورهای قوی با آن مواجه میشویم این است که چگونه این رمز عبور  دشوار را به خاطر بسپاریم؟ پاسخ ساده است، شما لازم نیست آن را به خاطر بسپارید. برنامه های متعدد و مطمئنی در دسترس هستند که می توانند رمزهای عبور را برای شما مدیریت کنند.

نوشته های مشابه