آموزش نحوه رفع خطای 429 یا ارور Too Many Requests در وردپرس

خطای 429 یا ارور Too Many Requests

آیا شما خطای 429 یا ارور Too Many Requests ، درخواست بیش از حد ، را در سایت وردپرسی خود مشاهده می کنید؟ این خطا می تواند بسیار ناامید کننده باشد زیرا دلیل آن عملاً مشخص نیست. در این مقاله، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه به راحتی خطای 429 وردپرس را حل کنید.

دلیل خطای 429 وردپرس چیست ؟

رایج ترین دلیل برای خطای 429 یا درخواست بیش از حد در وردپرس زمانی است که یک کاربر، ربات یا یک اسکریپت درخواست های زیادی را به سرورها ارسال می کند. این اقدام برای جلوگیری از حملات DDOS به وب سایت ها است.با این حال اگر به درستی پیکربندی نشود، ممکن است در نهایت از اجرای صحیح موتورهای جستجو یا سایر API ها جلوگیری شود.که این امر سبب رفتار غیرمنتظره در وب سایت شما می شود.

گاهی اوقات این خطا زمانی رخ می دهد که یک اسکریپت در وب سایت شما درخواست های زیادی را به یک وب سایت، وب سرور یا سرویس دیگر با استفاده از API ارسال می کند. در آن صورت API با یک کد خطای 429 به آن درخواست ها پاسخ خواهد داد.به این ترتیب، نگاهی به چگونگی برطرف کردن و رفع مشکل خطای 429 یا ارور Too Many Requests در وردپرس بیاندازید.

رفع خطای 429 یا ارور Too Many Requests در وردپرس

این خطا می تواند توسط تعدادی از عوامل ایجاد شود. روش های زیر را برای رفع مشکل ایجاد شده بررسی کنید.

 * پلاگین ناسازگار را پیدا و غیرفعال کنید

شایعترین دلیل خطای 429 معمولا یک پلاگین مخرب در وب سایت شماست. پلاگین ها گاهی می توانند درخواست های بعدی خود را به وب سایت شما ارسال کنند که ممکن است با یک خطای 429 توسط سرور رد شوند.

اولین کاری که باید انجام دهید این است که پلاگین های وردپرس را در وب سایت خود غیرفعال کنید. شما می توانید این کار را با مراجعه به صفحه افزونه ها در ناحیه ادمین وردپرس و انتخاب همه پلاگین ها انجام دهید. پس از آن، گزینه “غیرفعال کردن” را انتخاب کرده و بر روی اجرا کلیک کنید.

غیرفعال کردن پلاگین های وردپرس

اکنون دوباره وب سایت خود را بررسی کنید که آیا خطای 429 یا ارور Too Many Requests برطرف شده یا خیر. اگر خطا تکرار نشد ، این به این معنی است که پلاگین ها سبب ایجاد این مشکل بوده اند

در این حالت هم اکنون باید پلاگین های خود را یکی پس از دیگری فعال کنید و پس از فعال کردن هر افزونه، وب سایت خود را بررسی کنید. به این ترتیب شما قادر خواهید بود پلاگینی که منجر به خطای 429 یا ارور Too Many Requests می شود را پیدا کنید.

هنگامی که پلاگینی که باعث خطا می شود را پیدا کردید، می توانید آن را با یک پلاگین دیگر جایگزین کنید و یا به بررسی و رفع خطای پلاگین مربوطه بپردازید .

* تغییر به قالب پیش فرض وردپرس

اغلب قالب های  وردپرس شامل قابلیت هایی هستند که به طور معمول با پلاگین ها به وجود می آیند. چنین قالب هایی نیز ممکن است خطای  را در وب سایت شما ایجاد کند.

ساده ترین راه برای پیدا کردن این مشکل تغییر قالب وردپرس به یک قالب پیش فرض وردپرس همانند قالب 2017 می باشد. اگر این روش خطای 429 را برطرف کرد، می توانید یکی دیگر از قالب های وردپرس را امتحان کنید و یا مشکلی را برای توسعه دهنده گزارش کنید ممکن است بتوانند آن را حل کنند.

* از ارائه دهنده خدمات میزبانی خود کمک بگیرید

چنانچه خطای 429 یا ارور Too Many Requests را در سرویس های شخص سوم که نیاز به دسترسی به وب سایت شما دارد را مشاهده کردید ، ممکن است دلیل این خطا موتورهای جستجو ، خزنده ها و دیگر اپلیکیشن های وب باشد

اگر خطا را در کنسول جستجوی گوگل یا هر سرویس شخص ثالث مشاهده کردید، احتمالا آنها درخواست های زیادی را به وب سایت شما ارسال می کنند. در این مورد، شما باید از ارائه دهنده میزبانی وردپرس خود بخواهید که این درخواست ها را مسدود کند.

نوشته های مشابه