بهینه سازی محتوا شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی

محتوای شبکه های اجتماعی باید تاثیر گذار و متقاعد کننده باشد. نویسنده چنین محتوایی را با هدف تشویق مخاطب به کلیک، خواندن و یا مشاهده کردن می نویسد. شبکه های اجتماعی بهترین مکان برای دستیابی به مخاطبان هدف، تعامل با آن ها و در نهایت تبدیل آن ها به مشتری است.

برای افزایش جذابیت و گیرایی برند خود برای فالوورهایتان نمی توانید تنها یک تصویر فانتزی و یک لینک منتشر کرده و انتظار داشته باشید که تمام فالورهایتان جذب آن شده و به سوی برند و سایت شما کشیده شوند.

برای افزایش اعتبار برند خود با استفاده از محتوای شبکه های اجتماعی باید در نظر داشته باشید که مخاطبان شما در هر شبکه اجتماعی متفاوت است. افرادی که شما را در توئیتر فالو کرده اند الزاما همان افرادی نیستند که شما را در فیسبوک لایک می کنند. از این رو پیشنهاد می شود محتوای هر شبکه اجتماعی را با در نظر داشتن نکات زیر تهیه نمایید:

1 – برای هر شبکه اجتماعی محتوای مجزا بنویسید

همانطور که گفته شد، مخاطبان و دنبال کننده های شما در هر شبکه اجتماعی متفاوت با دیگری است. لذا باید محتوای خود را با دنبال کننده های خود سازگار کرده و به عبارتی محتوای موردپسند آن ها را منتشر کنید. به اشتراک گذاری صفحه اصلی سایت برندتان قطعا اهمیت بالایی دارد از این رو قراردهی دکمه اشتراک گذاری و ویجتی حاوی آیکون شبکه های اجتماعی محبوب را حتما در سایت خود را فراموش نکنید.

توئیتر:

برای افزایش بازدید اکانت کسب و کار خود و تعامل با مخاطبان خود در توئیتر از هشتک های مناسب و قدرتمند استفاده کنید. استفاده از هشتک ها بهترین روش برای افزایش بازدید توئیت و برند شماست. همچنین در نظر داشته باشید چنانچه مخاطبان اکانت و برند شما را دوست داشته باشند شروع به استفاده از هشتک شما کرده و آن را منتشر میکنند به بیان دیگر آن ها از این هشتک برای رسیدن به شما استفاده می کنند. بنابراین حتما آگاهانه از هشتک ها استفاده کرده و روش های تعامل با محاطبان خود را ارتقا دهید. حتما در انتهای محتوای خود از تصویری استفاده کنید که برای مخاطبان جذاب بوده و از طرفی کاملا با محتوای منتشر شده مطابقت داشته باشد.

اینستاگرام:

نوع محتوایی که باید در این شبکه اجتماعی منتشر کنید عمدتا تصویر است. همچنین می توانید در قسمت بیوی اینستاگرام آدرس سایت خود را قرار دهید ولی هرگز فراموش نکنید مخاطبان اینستاگرام شما می خواهند به صورت مدام تصاویر و ویدئوهای هیجان انگیز از شما ببینید.

2 – زبان مخاطب را بشناسید

هنگامی که با هدف تعامل با مشتری و تقویت تصویر برند خود، محتوایی برای شبکه های اجتماعی تولید می کنید، خدمات و محصولات ارائه شده توسط برند خود و نحوه عملکرد و کارایی آن برای مخاطبان را در نظر داشته و کامل به مخاطبان خود توضیح دهید. آیا برند شما قادر به حل مشکلی است که رقبای شما به سادگی آن را نادیده می گیرند؟ خب با نشان دادن این به مخاطب خود در ذهن آن ها تبدیل به برندی متفکر و با ملاحظه خواهید شد.

اهمیتی ندارد با چه زبانی با مخاطبان خود سخن میگویید حتما تمامی نکات نگارشی و دستور زبانی را مدنظر قرار دهید. مخاطبان شما اگر خطاهای نگارشی و یا دستور زبانی را در پست هایتان ببینند نمی توانند به شما اعتماد کنند.

آنتونی مک گریگور، کارشناس شبکه های اجتماعی سایت Pickwriters می گوید: “هیچ گاه از اینکه از فرد دیگری بخواهید محتوای شما را قبل از انتشار بررسی کند نترسید، این یک روش متداول در تمامی بخش های تولید محتوایی است که من در آن کار کرده ام.”

3 – اطلاعات کافی کسب کنید

ممکن است در ارتباط با مخاطبان خود خیلی تحقیق کرده باشید ولی تا زمانی که خودتان آزمایش نکنید و نبینید که چطور نسبت به آن عکس العمل نشان می دهند، نمی توانید محتوای مناسب برای برند خود تولید کنید. بررسی عکس العمل ها  و موفقیت کمپین های بازاریابی شبکه های اجتماعی می بایست تبدیل به یک کار متدوال در کمپانی شما شود. تولید محتوایی مناسب برای شبکه های اجتماعی یک علم قطعی و ثابت نیست بلکه باید با آزمایش کردن یک ترکیب مناسب برای محتوانویسی پیدا کنید. تولید محتوایی تعامل پذیر و مطابق با قوانین سئو برای انتشار در شبکه های اجتماعی ایده آل است.

مدیریت سرور پشتیبانی و مشاوره و سئو

نوشته های مشابه