تأثیر لینکدین بر روی توسعه کسب و کار

تأثیر لینکدین بر روی توسعه کسب و کار

آیا دوست دارید از لینکدین برای کسب و کارتان بهره ببرید؟ این مقاله به شما در این راه کمک می کند

همه ی ما لینکدین را یک شبکه اجتماعی حرفه ای، پیچیده و کارآمدتر از اینستاگرام ، فیس بوک یاحتی توییتر میدانیم.

اگر نگاهی به فیس بوک داشته باشید متوجه می شوید که فیسبوک بیشتر به یک فروشگاه الکترونیکی تبدیل شده است و بدون شک به عنوان یک کانال فروش بسیار محبوب است. از سوی دیگر لینکدین به طور مرتب به روز رسانی می شود و هر به روز رسانی آن ، قدمی است به سوی پیشرفت.

* ترفندهای پروفایل لینکدین :

معمولاً آغاز به کار یک پروفایل شخصی لینکدین به معنای پر کردن پروفایل با تمامی اطلاعات ممکن از جمله : تجربه کاری، دوره ها، مدارک و غیره است و پس از آن برقراری ارتباط  با دوستان ، همکلاسی ها یا همکارانتان می باشد . کمی بعد، شما شروع به دنبال کردن شرکت های بزرگ جهانی با دفاتری در کشور خود و یا هر جا که شما مایل به کار در آن هستید می کنید. این در واقع  یک ایده عاقلانه است برای افرادی که به تازگی فارغ التحصیلی شده اند و به دنبال کار هستند.

با این حال، اگر شما تجربه ی کاری دارید و مشغول به کار هستید ، علاوه بر اینکه در لینکدین میتوانید پروفایل خود را با اطلاعات جالبی پر کنید ، همچنین میتوانید با افراد حرفه ای نیز ارتباط برقرار کنید .

برقراری ارتباط با افراد در لینکدین از طریق روش های مختلفی امکان پذیر است ، برخی از این روش ها به شرح زیر است :

– نام افراد خاص را جستجو کرده و به طور مستقیم اقدام به برقراری ارتباط نمایید

– اگر تمایل دارید افراد را جذب کرده و یا با آن ها ارتباط برقرار کنید ، باید به گروه های مورد علاقه ی خود بپیوندید و در آن گروه در ارتباط با پست ها دیدگاه خود را ثبت کنید و یا پست ها را لایک کنید تا با بقیه ی افراد گروه نیز بتوانید ارتباط برقرار کنید .

– دنبال کردن اینفلوئنسر ها راه خوبی برای پیوستن به گروه است .

– به اینفلوئنسر تبدیل شوید. چرا که نه ، شما توانایی هایی دارید و میتوانید با اشتراک گذاشتن آن ها کاربران لینکدین را به خود جذب کنید. اقدام به نوشتن مقاله در ارتباط با توانایی های خود نمایید ، توجه داشته باشید که امروزه کمیت مقالات زیاد است اما این کیفیت آن هاست که بسیار پایین می باشد .

تأثیر لینکدین بر توسعه کسب و کار

* ترفندهای company page لینکدین :

گفته می شود غالباً لینکدین مناسب تجارت های B2B می باشد اما دنبال کننده های شما انسان هستند و این افراد لینکدین را جهت دستیابی به اخبار روز ، برقراری ارتباط حرفه ای با همکاران و  شرکتهای دیگر و همچینین گاهی برای سرگرمی استفاده می کند پس قطعاً این شبکه ی اجتماعی می تواند بستری برای معرفی شرکت شما نیز باشد .

company page در لینکدین :

در ابتدا برای تجارت خود یک company page ایجاد کنید و لوگوی خود را آپلود کرده و در ارتباط با شرکت خود توضیحات لازم از جمله شماره ی تماس ، آدرس و تعداد کارمندان را ثبت کنید

فالوور و کانکشن :

پس از ایجاد company page باید شروع به جذب فالوور کنید.

در اولین قدم بهتر است از کارمندان شرکت خود بخواهید تا صفحه ی شرکت را فالو کرده و پست ها را لایک کرده و در صورت تمایل آن ها را انتشار دهند .این یک مثال عالی از برندسازی داخلی می باشد.

هرچند جذب فالوور و افزایش سریع تعداد فالوور ها جذاب به نظر می رسد اما این مورد دلیلی برای جذب و افزودن فالوور های بی ربط به حیطه ی کاری شما نمی باشد. بهترین حالت جذب فالوور های مرتبط با فعالیت شما می باشد.

 

نوشته های مشابه