تأثیر گواهینامه SSL بر روی نتایج گوگل ادوردز

تاثیر ssl در گوگل ادوردز

در صورتیکه از کاربران گوگل ادوردز هستید، شاید این موضوع برای شما به عنوان سوال مطرح شده باشد که آیا گواهینامه SSL بر روی سایت تأثیری خواهد داشت یا خیر؟

در تاریخ 17 آگوست 2017 ، گوگل برای کاربران خود این اطلاع رسانی را داشت که سایت هایی که از گواهینامه SSL استفاده نمی کنند ، از ماه اکتبر 2017 در مروگر گوگل کروم در کنار سایت آن ها عبارت “نا امن” (Not secure) نمایش داده خواهد شد.

مرورگر اینترنتی Chrome ، هر وبسایتی که از پروتکل HTTP استفاده می کند ، در صورتی که وب سایت حاوی فیلدهای ورود، فرم ها و غیره باشد را به صورت Not secure علامت گذاری می کند. اتصال غیر امن

در مقابل سایت هایی که از پروتکل HTTPS استفاده می کنند (به این معنی که تمام ارتباطات بین وب سایت و رایانه شما برای امنیت رمزگذاری شده است) که در آن یک قفل سبز و کلمه “امن” وجود دارد به شکل زیر هستند :

اتصال امن با گواهینامه ssl

برای کاربران اینترنت که با پدیده ای با نام هک و Phishing آشنا هستند اعتماد برای واردکردن اطلاعات خود در وب سایت ها اندکی سخت می باشد ، لذا این نوع شاخص اعتماد ممکن است برای بسیاری از وب سایت ها حائز اهمیت باشد. بنابراین اگر شما یک تبلیغ کننده گوگل ادوردز هستید و تغییراتی را در پروتکل HTTPS ایجاد می کنید، نیاز است که بر روی تبلیغ خود تغییراتی را ایجاد کنید. به روز رسانی از پروتکل HTTP به HTTPS توسط گوگل ادوردز به عنوان یک URL کاملا جدید محسوب می شود ، بنابراین قبل از ارتقا باید چندین تغییر بر روی تبلیغ خود ایجاد کنید.

بسیاری از این تغییرات را می توان در ابزار ویرایشگر گوگل ادوردز با ابزار جستجو/جایگزین (find/replace) «http» به «https» به راحتی انجام داد. این موضوع شامل تمام موارد از جمله اعمال تغییرات در متون تبلیغاتی ، سایت لینک ها  و URL ها می باشد.

به طور خلاصه می توان گفت این ارتقاء باعث بهبود وب سایت شما خواهد شد و عمده ترین تأثیر آن را می توان افزایش اطمینان کاربران به سایت و خدمات و محصولات ارائه شده در سایت نامید. همچنین سایتهایی که از این گواهینامه استفاده می کنند از دید گوگل کیفیت مناسبی را کسب خواهند کرد.

نوشته های مشابه