راهنمای کامل تجزیه و تحلیل اینستاگرام

تجزیه و تحلیل اینستاگرام

شبکه اجتماعی اینستاگرام یکی از محبوب ترین برنامه های مجازی بوده که میلیون ها کاربر در سراسر دنیا آن را نصب نموده اند. برای خیلی از کاربران اینستاگرام به عنوان یک ابزار سرگرمی و ارتباطی محسوب می شود اما برای عده ای دیگر یک ابزار تجاری و تبلیغاتی به حساب می آید. باید گفت تراکنش های مالی بسیار زیادی توسط تبلیغ و فروش محصولات و خدمات  توسط اینستاگرام انجام می شود.

اگر قصد دارید کسب و کار خود را توسعه دهید ، می توانید از این شبکه اجتماعی محبوب کسب درآمد کنید و اگر هم اکنون در این برنامه اهداف تجاری دارید با مطالعه این نوشتار به طور تخصصی خواهید توانست درآمد خود را بهبود ببخشید.

تا به حال به اعداد و ارقام اکانت اینستاگرام خود دقت کرده اید؟ شاید شما بیشتر بر روی افزایش تعداد فالوورهای اکانت اینستاگرام خود به صورت ماهانه تمرکز داشته باشید و معیار شما افزایش صرفا فالوورها باشد.اما تا به حال اعداد و ارقام موجود در اکانت خود را به صورت دقیق توسط ابزارهای مختلف تجزیه و تحلیل آماری کرده اید؟ اگر جواب منفی است وقت آن رسیده که با این دید نیز به اکانت اینستاگرام خود نگاهی دقیق تر داشته باشید

تجزیه و تحلیل اینستاگرام با کمک ابزارهای آمارگیر مختلف این قابلیت را برای شما فراهم می آورد که بتوانید نگاهی جامع تر نسبت به کسب و کار خود داشته باشید و استراتژی های فروش و یا بازاریابی خود را بازنگری نمایید.به همین ترتیب این اقدام هوشمندانه باعث خواهد شد بتوانید تجارت خود را بهبود داده و نقاط ضعف خود در تجارت را به کمک برنامه بسیار کاربردی اینستاگرام پوشش دهید. بنابراین اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که از اینستاگرام درآمدزایی داشته و یا محصولات خود را در این شبکه اجتماعی قدرتمند به فروش رسانده و یا تبلیغ محصولات مختلف را انجام می دهید توصیه می کنیم این نوشتار را تا انتها با دقت بخوانید.

اهمیت تجزیه و تحلیل اینستاگرام

در این نوشتار به شما می گوییم چرا تجزیه و تحلیل اینستاگرام اهمیت بالایی دارد و به شما تمام ابزارها و گزینه های تجزیه و تحلیل را آموزش خواهیم داد.شما یاد می گیرید به کدام داده ها جهت بهبود کسب و کار خوب اهمیت بیشتری بدهید و توسط آن ها تجارت و کسب و کار خود را رونق ببخشید.در انتها نیز یک لیست از ابزارهای مفید جهت تجزیه و تحلیل اینستاگرام در اختیار شما گذاشته خواهد شد.

چرا باید در خصوص تجزیه و تحلیل اینستاگرام اطلاعات کسب کنم؟

شاید با خود بگویید چرا باید به ابزارهای تجزیه و تحلیل اینستاگرام اهمیت بدهم. پاسخ روشن است چون:

  • بیش از 25 میلیون پروفایل تجاری در آن فعال می باشد
  • بیش از 200 میلیون بازدید در کمتر از یک روز در این شبکه اجتماعی محبوب انجام می شود

به وضوح مشخص است که تجارت و کسب و کار در این شبکه اجتماعی بسیار محبوب ارزش بالایی کسب کرده است. به همین جهت باید گفت اگر شما آمار دقیقی از تعداد پست های خود،مجموع لایک ها،استوری های خود و فرایند بازدید از اکانت خود را نمی دانید به نظر می رسد اهداف تجاری و تبلیغاتی شما در اینستاگرام دچار مشکل می باشد.

اگر شما نتوانید یک ارزیابی درستی از حساب اینستاگرام خود داشته باشید مشکلات زیر را خواهید داشت:

  • مخاطبانتان را به صورت نادرست و اشتباه انتخاب می کنید
  • تعداد پست های ارسالی در اینستاگرام بیشتر و یا کمتر از میزان نیاز است
  • هدایت کاربران نامربوط به وب سایت و در نتیجه کاربران به صورت غیر هدفمند به سایت شما رفته و ترافیک بدون فایده خواهید داشت
  • استفاده از ابزارهای تبلیغاتی به صورت غیر اصولی و دریافت تماس به مقدار کم
  • نادیده گرفتن مشتریان و مخاطبان احتمالی در آینده که باعث کاهش پیشرفت کسب و کار خواهند شد
  • ارسال های نامناسب در ساعات روز و یا روزهای هفته به این معنا که ارسال پست های اینستاگرامی در مواقع غیر لازم و نامناسب باعث کاهش بازدید شما خواهد شد
  • امکان تبادل نظر با مخاطبان و آشنا شدن با برند های مختلف را در استوری ها و یا بخش نظرات پست ها از دست خواهید داد

موارد بالا صرفا بخشی از اتفاقات ناخوشایندی است که در صورت عدم توجه به آمار و تجزیه و تحلیل اینستاگرام تجاری خود برای شما رقم خواهد خورد.

تحلیل آماری مخاطبین اینستاگرام

  • اطلاعات کامل آماری

در بخش My Profile شما می توانید به طور مستقیم یکسری اطلاعات و آمار و ارقام در خصوص اکانت خود به دست بیاورید.در این قسمت از اکانت می توانید رویداد های یک هفته اخیر خود را مورد ارزیابی قرار دهید.مواردی که در این قسمت قابل مشاهده هستند عبارت اند از:

  • Impressions: میزان دفعاتی که پست های شما در طول یک هفته اخیر دیده شده اند
  • Interactions: تعداد فعالیت ها و اقداماتی که بر روی اکانت خود اعمال کرده اید
  • Reach: تعداد اکانت های یکتایی که حداقل یکی از پست های شما را بازدید کرده اند
  • Profile Visits: تعداد دفعاتی که پروفایل کاربری شما در طول یک هفته گذشته بازدید شده اند
  • Website Clicks: تعداد دفعاتی که کاربران بر روی وب سایتی که در پروفایل کاربری خود قرار داده اید کلیک کرده اند
  • Call/email clicks: تعداد دفعاتی که کاربران بر روی قسمت ایمیل و یا شماره تماس قرار داده شده در اکانت اینستاگرام شما کلیک کرده اند
  • Mentions: تعداد دفعاتی که صفحه اینستاگرام شما توسط دیگران تگ و یا توصیه شده است.

نوشته های مشابه