سئو در سال 2019

مهمترین فاکتورهای سئو در سال 2019

سال 2018 رو به پایان است و برای بسیاری از وبمسترها این سوال پیش می آید که مهمترین فاکتورهای سئو در سال 2019 چه مواردی هستند. اطلاع یافتن از این فاکتورها می تواند پیش زمینه ذهنی و آمادگی اولیه برای رعایت آنها را ایجاد کند.

در حدود سال 2009 ؛ گوگل تنها از چند فاکتور برای رتبه بندی وبسایت های مختلف استفاده می کرد که طی آن صفحه ای را در نتایج جستجوی خود نشان می داد. در ده سال اخیر تغییرات بسیاری رخ داده و گوگل برای رتبه بندی سایت ها بیش از 200 فاکتور را مورد بررسی قرار میدهد ، اما در طول این مدت یک موضوع تغییر نکرده است و آن تأثیر میزان برقراری ارتباط کاربر با سایت است. به هیچ عنوان پیشنهاد نمیکنیم که تمامی فاکتور های رتبه بندی را در حد عالی انجام دهید چرا که برخی از آن ها در رتبه بندی گوگل ارزش بیشتری دارند و صرف زمان و هزینه برای بهینه سازی سایت بر اساس تمامی این فاکتورها ممکن است خارج از صبر و بودجه کسب و کار شما باشد. اگر شما بتوانید که تنها فاکتورهای اصلی و مهم را در نظر بگیرید می توانید در سال 2019 به رتبه های بالا جهش پیدا کنید. در ادمه به بررسی مهمترین استراتژی ها و فاکتورهای سئو در سال 2019 برای موتور جستجوی گوگل پرداخته ایم.

1 – بازاریابی محتوایی

طبق پیش بینی های مراجع معتبر ، در سال 2020 روزانه 44 زتابایت (zettabytes) اطلاعات تولید خواهد شد. (هر 1024 ترابایت برابر با یک پتابایت و یک اگزابایت برابر با ۱۰۲۴ پتابایت است. بنابراین یک زتابایت مساوی ۱۰۲۴ اگزابایت است.)

برای درک این حجم ، 8.48 تریلیون آهنگ یا 1440 سال فیلم با کیفیت HD را در نظر بگیرید!!! در سال 2020 روزانه این مقدار داده و اطلاعات بر روی بستر اینترنت منتشر خواهد شد.

درک درست و طبقه بندی دقیق این محتوا برای موتورهای جستجو می تواند چالش عجیبی باشد. از طرفی با توجه به این حجم از داده ، رقبای متعددی در هر زمینه کاری و هر صفحه وب ایجاد خواهد شد. بنابراین تولید محتوا می تواند یک راه حل میانبر برای جذب مخاطب باشد. برای موفقیت در مبحث سئو فقط کافیست که رضایت کاربر را کسب کنید ، در این حالت گوگل نیز به شما اعتبار و رتبه مناسب خواهد داد. کسب رضایت مخاطب نیز یک راه حل اصلی دارد ؛ تولید محتوای مفید و کاربردی.

2 – سئوی تکنیکال

بعضی از ایده های موجود در زمینه ایجاد سئوی فنی و تکنیکال سایت شامل موارد زیر می شوند:

  • برخی از سئوکارها و وبمسترها معتقدند که استفاده از سئوی فنی به صورت بسیار کامل و حساس می تواند تهدید کننده باشد.
  • با استفاده از ابزارهای سئو ، بررسی و تحلیل سئوی سایت به سادگی قابل انجام است.

برای رعایت سئوی تکنیکال که مطمئناً یکی از مهمترین فاکتورهای سئو در سال 2019 است، موارد زیر را مدنظر داشته باشید:

  • مطمئن شوید که وبسایت شما با دیوایس های موبایل سازگاری کاملی دارد.(mobile-friendly)
  • کدهایی که باعث ارور در بارگذاری نسخه موبایل می شوند را پیدا و آن ها را تصحیح کنید.
  • خطاهای فایل robot.txt را مورد بررسی قرار داده و در صورت نیاز آن را بهینه سازی کنید.
  • ایندکس شدن سایت خود را از طریق ابزار سرچ کنسول گوگل (Google search console) بررسی کنید و پیش از شروع ایندکس شدن ، مطمئن شوید که تمامی اشکالات موجود رفع شده اند.
  • عناوین ، تگ ها و توضیحات متای تکراری را رفع کنید.
  • آمار ترافیک ورودی را در گوگل آنالیتیکس بررسی کنید. در نظر داشته باشید که حتما محتواهای ناکارآمد را بهبود بخشیده و در صورت لزوم آن ها را حذف کنید.
  • لینک های شکسته را تعمیر کنید. این موارد در واقع دافع مخاطب خواهند بود و نه تنها باعث بهینه سازی رتبه بندی نمی شوند بلکه آن را به طور کل تخریب خواهند کرد.

3 – نسخه Mobile First Index

در ماه مارس 2018 ، گوگل رسماً نسخه Mobile First Index را منتشر کرد. وبمسترهای حرفه ای و هوشمند ، مدت ها قبل از اینکه این تغییر انجام گیرد نسخه های تلفن های همراه را برای سایت خود ارائه کرده بودند و آنها را مورد استفاده قرار می دادند.

در اینجا به بررسی برخی از راه هایی که با رعایت آن سایت شما برای نسخه Mobile First Index مناسب است ، اشاره می کنیم:

  • سازگاری سایت خود با دستگاه های مختلف را مورد بررسی قرار دهید و تنها به نمایش مناسب در یک دیوایس اکتفا نکنید.
  • همیشه هنگامی که طراحی ها را انجام میدهید تصاویر را به گونه ای قرار دهید که سایز آن ها انعطاف پذیر باشد، در این صورت حتی مخاطبانی که با تلفن همراه وارد سایت شما می شوند می توانند از آن استفاده کنند.
  • از عناوین کوتاه استفاده کنید. این عنوان در دستگاه های تلفن همراه آسان تر خوانده می شوند.
  • از پاپ اپ های مختلف که محتوای شما را در بر میگیرند جلوگیری کنید چرا که باعث می شوند حواس مخاطب از محتوای شما پرت شود که در نتیجه استراتژی های سئوی وبسایت شما را به طور کل منحل می کند.
  • در گوشی های هوشمند با توجه به سایز صفحه آن ها بهتر است از قراردادن محتوای طولانی خودداری کنید. به هر میزان که کاربر سریعتر به پاسخ سوال خود برسد ، سایت شما از دید گوگل و کاربر دارای اعتبار بالاتری است.
  • از قراردادن محتوای مختلف و متفاوت برای نسخه های موبایل و دسکتاپ خودداری کنید. همچنین به هیچ عنوان از تکنیک cloaking (نمایش محتوای متفاوت برای کاربرها و ربات های موتورهای جستجو) استفاده نکنید.

4 – سرعت وبسایت

سرعت مناسب و زیاد هم باعث بهینه سازی وبسایت می شود و هم اینکه بر ترافیک آن اثر مستقیم دارد.

به گفته گوگل”متوسط زمان لازم برای بارگذاری یک صفحه روی تلفن همراه 22 ثانیه است، با این حال اکثر مخاطبان وب سایت هایی را که بیشتر از 3 ثانیه برای بارگذاری زمان می برند ترک می کنند.”

سرعت پایین بارگذاری پیج در واقع باعث ایجاد یک پیش زمینه منفی برای مخاطب می شود، به همین دلیل است که گوگل در رتبه بندی وبسایت ها این عامل را دخیل می داند.

بهترین روش ها برای بهینه سازی سرعت وب سایت عبارت اند از:

  • تعداد درخواستهای Http را برای قسمت های مختلف وبسایت خود مانند صفحات، تصاویر، اسکریپتها و Css ها کاهش دهید.
  • حجم فایل ها را با فشرده سازی آن ها کمتر کنید، همچنین می توانید فایل های پرطرفدار را به یک فایل تبدیل کنید که باعث میشود تعداد درخواستهای ارسالی به سمت سرور برای این فایل ها کاهش پیدا کند.
  • بارگذاری Css و جاوا اسکریپت را به طور همزمان انجام دهید.
  • بارگذاری جاوا اسکریپت را بعد از بارگذاری فایل های مهم انجام دهید.
  • زمان DNS lookup را کاهش دهید.
  • زمان پاسخ دهی سرور خود را بهبود دهید.
  • حجم تصویر را تا حد امکان کم کنید.
  • از یک شبکه توزیع محتوا (CDN) استفاده کنید.
  • تعداد پلاگین های سایت را تا حد امکان کاهش دهید و پلاگین های غیرضروری را حذف کنید.
  • تعداد ریدایرکت شدن ها را تا حد امکان کاهش دهید.

5 – تمرکز بر هدف نهایی مخاطب

با گسترش هوش مصنوعی و علم یادگیری ماشین (machine learning) ، گوگل از این تکنولوژی ها برای بهبود الگوریتم های خود استفاده می کند. هدف نهایی گوگل از این کار ، درک دقیق محتوای هر صفحه ، هدف از سرچ هر عبارت و نمایش بهترین نتیجه برای مخاطب است.

در واقع برای گوگل این مورد اهمیت دارد که کاربر به هدف خود از جستجو  برسد و رضایت کاربر از جستجو در گوگل حاصل شود. به عبارت دیگر گوگل بدنبال این موضوع است که هدف دقیق کاربر از عبارتی که سرچ کرده است را متوجه شود و بر اساس آن سایت ها را در نتایج خود نمایش دهد.

برای موفق بودن در این زمینه ، یافتن کلمه کلیدی مناسب و تولید محتوای مناسب با آن کلمه می تواند بهترین کاری باشد که انجام می دهید.

اگرچه ممکن است سایت شما مشابه سایت هایی باشد که برای یک کلمه رتبه مناسبی داشته باشند ، اما این احتمال وجود دارد که سایت شما رتبه خوبی برای آن کلمه یا عبارت کسب نکند ، زیرا گوگل بر روی موضوع هوش مصنوعی تمرکز کرده است و در این مبحث ، درک هدف مخاطب از سرچ آن عبارت برای گوگل اهمیت بالایی دارد.

6 – نشانه گذاری اسکیما

نشانه گذاری اسکیما به قواعدی گفته می شود که با افزدن آن ها به هر صفحه از سایت ، توضیحات و اطلاعات بیشتری در مورد محتوای موجود در آن صفحه از سایت شما در میان نتایج جستجوی گوگل به صورت “rich snippet” نمایش داده خواهد شد. این اطلاعات اضافی می تواند شامل مواردی مانند ویدئو ، رخداد و ایونت ، اشخاص ، محصولات ، سازمان ها و شرکت ها باشد. افزودن این نشانه ها به هر صفحه و نمایش آن ها در میان نتایج جستجوی گوگل بر روی افزایش نرخ کلیک و جذب مخاطب تاثیرگذار است.

برای افزودن این نشانه ها به هر صفحه راه های متعددی وجود دارد. در صورتیکه از وردپرس استفاده می کنید نیز پلاگین های مناسبی برای این موضوع منتشر شده است.

7 – تجربه کاربری (UX)

موضوع تجربه کاربری بر روی بینش کاربر ، نیازها ، ارزش ها ، توانایی ها و محدودیت او تمرکز کرده است. همچنین در زمینه تجربه کاربری باید به اهداف کسب و کار نیز دقت کرد.

فاکتورهای مهمی که در زمینه بهبود تجربه کاربری هر سایت مفید هستند:

  • مفید بودن محتوا : محتوای هر سایت باید کاربردی ، مفید و مورد رضایت کاربر باشد.
  • قابل استفاده بودن: هدایت کاربر در میان صفحات مختلف سایت شما باید به سادگی انجام شود.
  • جذب کردن کاربر: سایت و برند هر کسب و کاری باید به قدری محبوب باشد که بصورت ناخودآگاه ذهن مخاطب را به سمت خود جذب کند.
  • جستجوی ساده: امکان پیداکردن موضوعات مختلف به صورت ساده در هر سایت
  • در دسترس بودن: طراحی هر سایت باید به نحوی باشد که بخش های مختلف آن بسادگی در دسترس کاربر قرار گیرد.

8 – لینک سازی

بک لینک ها از جمله فاکتورهای مهم سئو و بهینه سازی سایت به شمار می آیند. اینطور به نظر می آید که در سال 2019 گوگل در تشخیص و پاک کردن لینک های اسپم و غیرطبیعی نیز تمرکز زیادی خواهد داشت. در این صورت تنها بک لینک هایی باقی خواهند ماند که از کیفیت بالایی برخوردارند و بصورت طبیعی ایجاد شده اند.

مدیریت پشتیبانی کانفیگ و پیاده سازی سرور های لینوکسی و ویندوزی

نوشته های مشابه