سئو و تبلیغات در گوگل

تبلیغات در گوگل یا سئو ؟

نظرات متفاوتی در رابطه با مزایا و معایب سئو و تبلیغات در گوگل و همچنین استفاده از یکی از روش های سئو و تبلیغات در گوگل وجود دارد و اما به طور خلاصه و با بررسی سایت های موفق در نتایج جستجوی می توان گفت که استفاده از این دو راه حل و به صورت ترکیبی و کاملاً کارشناسی شده می تواند بهترین گزینه برای کسب و کارهای آنلاین (بخصوص کسب و کارهای نوپا) باشد.

سئو یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو چیست؟

سئو چیست؟ بهینه سازی وب سایت چه تاثیری بر عملکرد، رونق و افزایش بازدیدکنندگان وب سایت شما خواهد داشت؟ مزیت ها و تفاوت های سئوی سایت با سایر روش های مرسوم برای بهینه سازی و افزایش بازدیدکنندگان و حجم ترافیک در چیست؟

بدون شک هنگامی که از مزیت های سئو و بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو صحبت می کنیم وسعت بسیار زیادی از خدمات ارائه شده در حوزه ی افزایش رونق کسب و کارهای اینترنتی را مدنظر خواهیم داشت.

به عنوان فرد یا تیمی که در حال ساخت یا تهیه ی یک وب سایت برای اهدافتان هستید بدون شک به مخاطبین بسیار زیادی نیاز دارید تا بتوانند در بازه ی زمانی مشخص شده ای وب سایت شما را به رتبه های بالا و صفحات اول گوگل هدایت کنند. بنابراین داشتن یک وب سایت بهینه، سئوی سایت و افزایش شناخت و کسب اعتبار برای برندتان از اهمیت بسزایی برخوردار خواهد بود.

امروزه بسیاری از کاربران و صاحبان مشاغل اینترنتی با سئوی سایت و کارکرد آنها آشنایی زیادی دارند ولی شاید توجه خاصی به مزیت های آن در برابر سایر رقبا و کسب جایگاه های بهتر نداشته باشند.

تبلیغات در گوگل چیست؟

تبلیغات در گوگل به چه نوع خدماتی گفته می شود؟ مزایا و معایب تبلیغات در گوگل با سئوی سایت چیست؟ تبلیغ در گوگل چه مزایایی را نصیب شما می کند؟ ساز و کار تبلیغات در گوگل به چه عناصری وابسته است؟

تبلیغات در گوگل یا گوگل ادز به عنوان یکی از خدمات مورد علاقه ی برندها و کسب و کارهایی است که به شیوه های مختلف اقدام به تبلیغ نام و برند خود در بازار می کنند. تبلیغ در گوگل همانند سایر شیوه های تبلیغی و روش های سنتی شرایطی را برای مشاغل و برندهای کوچک و بزرگ فراهم می کند تا بیشتر و بهینه تر از قبل در معرض دید قرار بگیرند.

تبلیغات در گوگل را می توان به طور ساده سئوی پولی به شیوه ی گوگل معرفی کرد. تبلیغات در گوگل امکانی است که به جای صرف زمان بعضاً زیاد برای کسب اعتبار و افزایش حجم ترافیک روزانه یا جذب مخاطبین جدید در وبسایت، تنها با پرداخت هزینه ای به گوگل با سرعت بسیار خوب و در کمترین زمان در رده ی رتبه های بالاتر و صفحات اول گوگل قرار می گیرید.

شرکت ها و کسب و کارهای مختلف در سراسر دنیا برای توسعه ی فرآیند شناخت و تبلیغ بیشتر از شیوه های متنوعی استفاده می کنند که تبلیغات در گوگل یکی از پرطرفدارترین موارد آن به حساب می آید.

بررسی ساختار سئو و تبلیغات در گوگل :

قبل از هر چیز باید بدانید که تبلیغات در گوگل برای کاربران و بازدیدکنندگان وب سایت به راحتی قابل تشخیص است. این عناصر به طور معمول از کلمه ی کوتاه تبلیغاتی Ad استفاده می کنند تا به کاربر یا مخاطب بفهمانند که صفحه یا لینک مورد نظر در نتیجه ی جستجو یک مورد از تبلیغ در گوگل برای برند یا محصول مورد نظر است.

تبلیغ در گوگل پیش از هر چیزی نیازمند تعیین هزینه برای درج آن­هاست. بدین معنی که گوگل ادوردز تا چه مرتبه ای کلمات کلیدی مورد نظرتان را برای کاربران مختلف نمایش می دهد.

پس از تعیین میزان هزینه ای که در نظر دارید، تعیین می شود که به ازای هر کلیک انجام شده روی تبلیغات شما چه مبلغی به گوگل پرداخت کنید. البته چنانچه تعیین این میزان برای طراح یا دارنده ی سایت سخت بود گوگل به صورت خودکار تدبیری اندیشیده تا با توجه به میزان بودجه ی شما بیشترین مقدار کلیک را برای شما برگزیند.

در مقابل ساختار بهینه سازی یا سئوی سایت، فرآیندهایی است که بعضاً در طولانی مدت به دنبال دستیابی به شرایطی هستند تا در صفحات اول یا رتبه های برتر گوگل قرار بگیرند.

سئوی سایت به مجموعه ی ابزارها یا کارهایی گفته می شود که می تواند به طور مستقیم یا غیرمستقیم به کاربران انگیزه های لازم برای بازدید از وب سایت شما را بدهد. بنابراین شیوه های دادن انگیزه می تواند از جهتی به تولید محتوای برتر، جدید و مفیدی باشند که توسط کاربران به طور عمده از سوی کلمات کلیدی مورد جستجو قرار می گیرند و از جهتی به عناصر و چارچوب های طراحی سایت، تصاویر بکار گرفته شده و محتواهای بصری موجود وابسته باشند.

شیوه اجرای تبلیغات در گوگل در مقابل سئو و بهینه سازی سایت برای جذب مشتری ، متفاوت است و موقعیتی ایده آل و جذاب برای کسب و کارهای نوپا یا بعضاً بزرگ در سراسر دنیا محسوب می شود. بسیاری از برندها به جهت افزایش شدت رقابت همواره به دنبال راه هایی برای جذب مشتری جدید هستند بنابراین از تبلیغات در گوگل به عنوان یکی از راهکارهای نوین در بازاریابی استفاده می کنند.

تبلیغات در گوگل یا سئو ؟

تبلیغات در گوگل را می توان مسیر میانبر سئو به روش پولی عنوان کرد. البته این بدین معنی نیست که بهینه سازی وب سایت بدون هزینه و به صورت رایگان انجام می گیرد. به منظور داشتن سئو و بهره مندی از خدمات آن می بایستی یک تیم تخصصی و خبره از متخصصان بهینه سازی وب سایت در اختیار داشته باشید. با این تفاسیر تبلیغ در گوگل بهتر است یا سئوی سایت؟ امروزه کسب و کارهای مختلف به دنبال ارتقای فضای رقابتی خود در بازار همواره این موضوع را مطرح می کنند.

سئوی سایت یک فرایند بلند مدت است بدین صورت که برای داشتن وب سایتی بهینه باید روش های مختلف سئو را مورد استفاده قرار دهید و بتوانید در این بازه ی زمانی اطلاعات به روز و جدیدی در اختیار مخاطبین خود قرار دهید.

در مقابل فرایند بلند مدت سئوی سایت، گوگل ادز یا تبلیغات در گوگل روشی کوتاه مدت و کارآمد برای جذب مشتریان و کاربران جدید به حساب می آید. تبلیغات در گوگل به شما این امکان را خواهد داد که در بازه ی زمانی کوتاهی کلمات کلیدی مرتبط و پربازدید را انتخاب کنید و تبلیغات مورد نظرتان را با توجه به آنها با شیوه های مختلف انجام دهید. اما در سئوی سایت نیازمند طی کردن زمان زیادی هستید تا به کلمات کلیدی و مرتبط دسترسی دقیقی داشته باشید.

تبلیغ در گوگل و سئو در میان کسب و کارهای مختلف به عنوان شیوه های مکمل مورد استفاده قرار می گیرند و سعی می شود تا در کنار دستیابی به رتبه ی بالا در صفحات اول گوگل، تبلیغات مورد نیاز در مورد آنها و دستیابی به مشتریان جدید نیز توسط تبلیغات گوگل صورت گیرد.

نوشته های مشابه