معرفی الگوریتم کبوتر گوگل

الگوریتم کبوتر گوگلانتشار الگوریتم کبوتر منجر به یکی از بزرگترین به روز رسانی های نتایج جستجوی گوگل شد. الگوریتم کبوتر طراحی شده است تا الگوریتم جستجوی محلی گوگل را به الگوریتم وب خود نزدیک کند و موجب بهبود پارامترهای رتبه بندی بر اساس فاصله و مکان شود .

تاریخ انتشار الگوریتم کبوتر : تاریخ 20 اوت 2013

نشانه های الگوریتم کبوتر

بیایید نگاهی به برخی از تغییرات عمده ای که به عنوان بخشی از به روز رسانی الگوریتم کبوتر رخ داد ، بیندازیم:

  1. یکی از اهداف اعلام شده گوگل برای بروز رسانی الگوریتم کبوتر ، اتصال کامل تر الگوریتم محلی به الگوریتم وب سنتی بود است تا از آن طریق از صدها سیگنال رتبه بندی که به الگوریتم وب می آیند بهره مند شوند. این روابط جدید با الگوریتم وب بیشتر بر نیاز کسب و کارهای محلی تاکید دارد تا وب سایت آن ها حضور قوی به صورت ارگانیک برای رقابت در رتبه بندی های محلی داشته باشد.
  2. در همان زمان، الگوریتم کبوتر به عنوان بهبودی در توانایی گوگل برای محاسبه فاصله و محل کسب و کار  بود. در بسیاری از موارد، به نظر می رسید که شعاع جستجو محدود شده بود، به این ترتیب که کسب و کارهایی که نزدیک به مکان فیزیکی جستجوگر بودند، برای نمایش در جستجو آن ها در اولویت بودند. به عنوان مثال، در هنگام جستجو عبارتی همچون “پیتزا سان فرانسیسکو”، یک کاربر در منطقه ساحل شمالی سان فرانسیسکو نتایج محلی و نزدیکتری  به آن محله را به جای نتایج کل منطقه دریافت خواهد کرد
  3. یکی از قابل توجه ترین اثرات الگوریتم کبوتر از دست دادن نتایج محلی بسته ی 7 بود (بسته ی 7 : در نتایج محلی گوگل، نام، آدرس، شماره تلفن و نقشه کسب و کار نشان داده می شود) در طول زمان، گوگل به طور پیوسته تعداد لیست های کسب و کار محلی را که در بسته های نتایج محلی آنها نمایش داده می شد را تغییر داد ، در ابتدا با 10 لیست شروع کرده و در سال 2015، تقریبا در همه موارد، فقط 3 لیست در هر بسته به نمایش در می آمد . الگوریتم کبوتر دقیقا یک سال بعد از ثبت تغییر در تعداد نمایش  این لیست انتشار یافت ، ممکن است کاهش این لیست دلیل انتشار این الگوریتم بوده باشد زیرا باتوجه به کاهش تعداد نمایش های محلی افراد زیادی که تلاش می کردند تا برند و محل کسب و کار خود را در جستجوی محلی به نمایش در بیاورند از رقابت خارج شدند.

الگوریتم جستجوی محلی

الگوریتم کبوتر چالشی برای صاحبان کسب و کار محلی است.

انتشار الگوریتم کبوتر سبب ایجاد بروزرسانی در تعاریف و فاکتورهای گوگل در مورد کسب و کارهای محلی گردید و سایت های بسیاری با توجه به فعالیت اسپم خود در این زمینه ، دچار پنالتی گوگل شدند.

فاکتورهایی که سبب بهبود سایت از دید الگوریتم کبوتر می شود :

  • تاکید بر سیگنال های سنتی و ارگانیک – ساختن لینک هوشمند ، انتشار محتوای منحصربفرد و اتوریتی دامنه ، همه و همه رتبه بندی محلی را پشتیبانی می کنند.
  • تاکید بر محتوای کاملا محلی – ایجاد متن، ویدئو و محتوای تصویری که کسب و کار شما را با یک محله یا منطقه خاص مرتبط می کند، این امر سبب می شد تا وب سایت شما به عنوان یک منبع برای جستجو در آن منطقه در اولویت باشد  .
  • تمرکز بر اصول اولیه SEO محلی – اقداماتی که باید برای کسب رتبه انجام شود عبارتند از: بهبود دقت و گستردگی نقل قول ها و استنادات خود، حذف لیست ها و محتوای تکراری، کسب بازبینی مطلوب و … می باشد . برندهای تجاری بزرگ باید توجه ویژه ای به این اهداف پایه ای داشته باشند، با توجه به اجرای مناسب این موارد می توان آنها را در رتبه بندی های محلی نگه داشت.
  • گزارش سایت های اسپم – ابتدا اطمینان حاصل کنید که شما دستورالعمل گوگل را دقیق مطالعه کرده اید و سپس اقدام به تنظیم محیط برای همه کسب و کارهای محلی ، با گزارش هر گونه نقضی که با آن روبرو هستید، کنید. گوگل ممکن است همیشه بر روی گزارش های شما اقدامی نکند، اما بهتر است تلاش کنید ، به خصوص اگر اقدام به اطلاع رسانی اسپم کنید  ممکن است با حذف آن سایت اسپم، جایگاهی برای نمایش کسب و کار خود باز  کنید . البته، هرگز یک کسب و کار را فقط به این دلیل که متعلق به رقیب شماست، گزارش نکنید و فقط کسب و کار هایی را که ناقض دستورالعمل های گوگل هستند را گزارش کنید.

نوشته های مشابه