نحوه ارسال پاسخ خودکار به ایمیل ها در هاست سی پنل

ایجاد auto-responder در هاست cPanel

قابلیت ارسال پاسخ خودکار به ایمیل ها در هاست سی پنل (Auto Responder) این امکان را به شما می دهد که به صورت خودکار به ایمیل های دریافتی خود پاسخ دهید. این ویژگی مخصوصا برای روزهای تعطیل و زمان هایی که در دسترس نیستید بسیار مفید است و با استفاده از آن می توانید پاسخی که از قبل آماده کرده اید را در جواب ایمیل های دریافتی ارسال نمایید.

نحوه ایجاد auto-responder در هاست cPanel

1 – برای ایجاد یک auto-responder به این قسمت در سی پنل هاست خود مراجعه کنید : cPanel > بخش Email > منوی Autoresponders

ارسال پاسخ خودکار به ایمیل ها در هاست سی پنل

2 – بر روی گزینه Add Autoresponder کلیک کنید و مراحل بعدی را مطابق توضیحات زیر تکمیل کنید :

cpanel_autoresponder

cpanel autoresponder

cpanel_autoresponder

3 – فیلدهای موجود در تصاویر بالا را مطابق این توضیحات تکمیل کنید :

character set : گزینه UTF-8 مقدار پیشفرضی است که به صورت معمول توسط کاربران اینترنت مورد استفاده قرار می گیرد. پیشنهاد می شود این مقدار را تغییر ندهید.

Interval : بازه زمانی ارسال پاسخ خودکار به ایمیل ها در هاست سی پنل را از طریق این گزینه می توانید تعیین نمایید. به عنوان مثال در صورتیکه مقدار این گزینه را بر روی 12 ساعت قرار دهید ، پس از دریافت اولین ایمیل از یک آدرس و ارسال پاسخ خودکار به آن ، تا 12 ساعت بعد از آن در صورتیکه ایمیلی از همان آدرس دریافت کنید ، پاسخ خودکار برای آن ارسال نخواهد شد. در صورتیکه مقدار این فیلد را بر روی عدد صفر قرار دهید ، ارسال پاسخ خودکار بلافاصله پس از دریافت هر ایمیل انجام خواهد شد.

Email : اکانت ایمیلی که قصد دارید از طریق آن ، ایمیل های خودکار به کاربران شما ارسال شود را در این فیلد قرار دهید.

From : نامی که قصد دارید در ایمیل ارسالی شما نمایش داده شود را در اینجا قید کنید. این نام می تواند نام شما و یا کسب و کار شما باشد.

Subject : موضوع ایمیل ارسال شده به صورت خودکار را در این فیلد قراردهید.

HTML : در صورتیکه ایمیل ارسالی شما حاوی تگ های HTML است ، این گزینه را تیک بزنید.

Body : متن ایمیل را در این فیلد تایپ کنید.

Start time : می توانید زمان آغاز پاسخدهی خودکار به ایمیل ها را در این فیلد تعیین کنید. در صورتیکه آن را بر روی گزینه Immediately قرار دهید ، پس از کلیک بر روی گزینه Create/Modify در پایین صفحه ، پاسخدهی خودکار به ایمیل های دریافتی آغاز خواهد شد. اما در صورتیکه قصد داشته باشید این کار از تاریخ دیگری آغاز شود ، از طریق گزینه Custom می توانید تاریخ و ساعت مدنظر خود را انتخاب کنید.

Stop time : این مورد دقیقاً مانند گزینه Start time است ، با این تفاوت که برای تعیین تاریخ و زمان توقف ارسال ایمیل خودکار می باشد. اگر این مورد را بر روی گزینه Never قرار دهید ، ارسال پاسخ خودکار تا زمانیکه هاست شما فعال باشد انجام خواهد شد. از طریق گزینه Custom نیز می توانید تاریخ و ساعت مدنظر خود برای توقف ارسال پاسخ خودکار به ایمیل ها در هاست سی پنل را انتخاب کنید.

autoresponder در سی پنل

ایجاد autoresponder در cpanel

4 – در نهایت بر روی گزینه Create/Modify کلیک کنید تا Auto Responder ایجاد شده ذخیره و فعال شود.

نوشته های مشابه