پلاگین جهت تهیه نسخه پشتیبان در وردپرس

در صورتیکه از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده می کنید ، استفاده از پلاگین برای تهیه نسخه پشتیبان در وردپرس می تواند یکی از بهترین کارهایی باشد که برای سایت خود انجام می دهید و مطمئن باشید که از این کار پشیمان نخواهید شد. هک شدن سایت های وردپرسی یکی از مهمترین دلایل برای تهیه نسخه پشتیبان در وردپرس است. این مورد بدین معنی نیست که امنیت وردپرس ضعیف است بلکه با توجه به اینکه برخی از افرادی که از وردپرس استفاده می کنند مبتدی هستند و دارای تجربه کافی در زمینه طراحی سایت و امنیت وب نیستند ، بسیاری از موارد امنیتی را نادیده گرفته و سایت های وردپرسی دچار هک می شوند.

دلیل استفاده از پلاگین برای تهیه نسخه پشتیبان در وردپرس

اغلب شرکت های هاستینگ در کنار ارائه پلن های مختلف هاست ، قابلیتی با عنوان “بکاپ گیری منظم” را به مشتریان خود ارائه می دهند. اما برای داشتن اطمینان بیشتر ، پیشنهاد می کنیم در کنار این مورد ، از این پلاگین ها نیز برای تهیه نسخه پشتیبان در وردپرس استفاده کنید.

معرفی بهترین پلاگین های بکاپ گیری در وردپرس

پلاگین های متعددی برای بکاپ گیری در وردپرس منتشر شده است اما با توجه به تجربیات و بازخورد کاربران ، در این مقاله به معرفی 7 مورد از بهترین پلاگین ها برای تهینه نسخه پشتیبان در وردپرس پرداخته ایم.

VaultPress

پلاگین VaultPress

پلاگین VaultPress توسط Matt Mullenweg موسس وردپرس طراحی و منتشر شده است و به صورت خودکار اقدام به تهیه نسخه پشتیبان در وردپرس می کند. بکاپ گیری این پلاگین از تمامی داده های سایت ، تصاویر ، ویدئوها ، پست ها ، نظرات  و همچنین تنظیمات پیشخوان وردپرس انجام می شود. بازگردانی نسخه بکاپ با این پلاگین به سادگی و تنها با یک کلیک است.


BackupBuddy

پلاگین BackupBuddy

پلاگین BackupBuddy یکی از قدیمیترین و محبوبترین پلاگین ها برای تهیه نسخه پشتیبان در وردپرس است. در این پلاگین این قابلیت وچود دارد که بازه های زمانی تهینه نسخه پشتیبان در وردپرس را به صورت روزانه ، هقتگی یا ماهانه تنظیم کنید. علاوه بر این می توانید فایل های بکاپ را به صورت خودکار به ایمیل ، Dropbox و… ارسال کنید.

این پلاگین به صورت رایگان نیست و تنها در صورتیکه پلن سالانه آن را خریداری کنید ، به بروزرسانی ها ، فروم های پشتیبانی و 1 گیگابایت فضای بکاپ گیری دسترسی خواهید داشت.


BackWPup

پلاگین BackWPup

پلاگین BackWPup دارای محبوبیت بالایی در میان کاربران وردپرس است که رایگان بودن و سهولت استفاده از آن دلیلی برای این موضوع است. با استفاده از این پلاگین ، می توانید بکاپ کاملی از سایت خود تهیه کرده و آن را فضای خاصی ارسال و یا دانلود کنید. بازگردانی فایل بکاپ از طریق این پلاگین نیز بسیار ساده و سریع است.

این پلاگین همچنین دارای نسخه حرفه ای است که با خرید آن می توانید از قابلیت هایی مانند اسکن ، بهینه سازی و تعمیر دیتابیس استفاده کنید.


Duplicator

پلاگین Duplicator

پلاگین Duplicator به طور کلی برای انتقال سایت های وردپرسی مورد استفاده قرار میگیرد اما می توان از آن برای تهیه نسخه پشتیبان در وردپرس نیز استفاده کنید. این پلاگین رایگان به شما این امکان را می دهد که به صورت دستی از سایت خود بکاپ بگیرید. نسخه رایگان این پلاگین امکان بکاپ گیری اتوماتیک را ندارد اما برای سایت هایی که تغییرات زیادی ندارند می تواند راه حل مناسبی جهت تهیه نسخه پشتیبان باشد. نسخه پرمیوم این پلاگین قابلیت زمانبندی برای تهیه پشتیبان به صورت خودکار و ارسال آن به دراپ باکس و ایمیل را دارا می باشد.


UpdraftPlus

پلاگین UpdraftPlus

پلاگین UpdraftPlus یکی دیگر از پلاگین های محبوب و رایگان برای تهیه نسخه پشتیبان در وردپرس است. با این پلاگین می توانید بکاپ کاملی از سایت خود تهیه کنید. این امکان را نیز دارد که فایل بکاپ را به فضاهایی مانند گوگل درایو ، دراپ باکس و… ارسال و یا بر روی رایانه خود دانلود کنید.

نسخه پرمیوم این پلاگین امکان انتقال سایت های وردپرسی ، پشتیبانی کامل برای چند سایت و… را دارد.


BackUpWordpress

پلاگین BackUpWordpress

پلاگین BackUpWordpress به صورت رایگان در دسترس است و دارای محبوبیت بالایی در میان کاربران وردپرس است. این پلاگین دارای قابلیت تهیه بکاپ در وردپرس یه صورت زمانبندی شده است و بکاپ کاملی از سایت و دیتابیس آن را در اختیار شما قرار می دهد.

برای ارسال فایل بکاپ به فضاهای ذخیره سازی مانند گوگل درایو می بایست نسخه پرمیوم آن را خریداری کنید.


Backup & Restore Dropbox

پلاگین Backup & Restore Dropbox

پلاگین Backup & Restore Dropbox همانگونه که از نام آن مشخص است از سایت شما نسخه پشتیبان تهیه کرده و آن را به دراپ باکس ارسال می کند.در صورتیکه از دراپ باکس برای فضای ذخیره سازی استفاده می کنید این پلاگین می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

بکاپ گیری در این پلاگین به صورت خودکار انجام می شود و تنها کافیست که آن را به دراپ باکس خود متصل نمایید.

نوشته های مشابه