پیدا کردن آدرس یا موقعیت مکانی افراد با روش osint

مقدمه ای بر پیدا کردن آدرس

در پست های قبل با اوسینت آشنا شدیم. پیدا کردن آدرس اشخاص همیشه یکی از مهمترین خواستگاه های متخصصین اوسینت بوده است. به جرات میتوان گفت از پرکاربردترین روش های کشف آدرس و موقعیت مکانی، یافتن طول و عرض جغرافیایی فرد مورد نظر است. برخی ازا راه های رسیدن به طول و عرض جغرافیایی می تواند موارد زیر باشد.

  • بررسی پست های فرد در شبکه های اجتماعی مثل توئیتر و اینستا گرام. ممکن لوکیشن بعضی از پست ها در پیدا کردن آدرس به ما کمک کند.
  • پیدا کردن تلفن اشخاص؛ چرا که معمولا پیش شماره ها منطقه جعرفیایی مورد جستجوی ما را محدود تر می کنند. چرا که ما در دنیای اوسینت به دنبال کوچکتر کردن مسئله هستیم. تا به راه حل نزدیک شویم.
  • استفاده از دورک های مناسب در موتور های جستجو اوسینتی جهت پیدا کردن آدرس در وب آشکار
  • استفاده از سایت های جستجوی معکوس ثبت دامنه
  • استفاده از روش های مهندسی اجتماعی برای روش های فریب
  • ایجاد ارتباط End-To-End در شبکه با فرد مذکور و مسیریابی کردن ترافیک برای بدست آوردن IP فرد مورد نظر و در نهایت مکان یابی IP بدست آمده.

در ادامه مطلب  یعنی به مورد آخر یعنی ایجاد ارتباط End-To-End در شبکه می پردازیم. البته قبل از آن باید با یک سری مفاهیم پایه ای آشنا شویم. که شامی موارد زیر هستند:

  1. آشنایی طول و عرض جغرافیایی جهت پیدا کردن آدرس
  2. آشنایی با ارتباط های End To End
  3. آشنایی با دستور  NETSTAT جهت مسیریابی ترافیک
  4. فرایند ها و فلوچارت پیدا کردن آدرس اشخاص یا موقعیت مکانی

آشنایی طول و عرض جغرافیایی جهت پیدا کردن آدرس

پیدا کردن آدرس با فرایند های اوسینتی بدون داشتن اطلاعات اولیه در طول و عرض جغرافیایی امکان پذیر نیست. جهت شناسایی و مشخص نمودن هر نقطه بر روی کره زمین , قرار دادهایی تعیین گردیده  است که باعث میشود کره زمین با دو عدد ( طول و عرض جغرافیایی ) تقسیم وشناسایی می شود. این اعداد بصورت خلاصه طول و عرض جغرافیایی گفته میشود که بر اساس درجه و یا رادیان قابل نمایش میباشد. ( در تقسیم بندیهای مشابه به درجه – دقیقه ) نیز مشخص میگردند. خط استوا کره زمین را به دو قسمت شمالی وجنوبی تقسیم میکند و همینطور یک خط فرضی که از نصف النهار گرینویچ عبور میکند و به سمت شمال و جنوب کشیده میشود کره زمین را به دو قسمت شرقی و غربی تقسیم میکند.

طول و عرض جغرافیایی
طول و عرض جغرافیایی

وقتی همزمان این دو خط در کره زمین فرض گردد زمین به چهار قسمت تقسیم میشود. همانطور که در تصویر زیر کاملا مشخص می باشد زمین در طول جغرافیایی از 180 درجه تا -180 درجه (شرقی و غربی ) و در عرض جغرافیایی از 90 درجه شمالی تا 90 درجه جنوبی تقسیم شده است. ایران در عرض جغرافیایی شمالی و طول جغرافیایی شرقی قرار گرفته است.

آشنایی با ارتباط های End To End

یک سیستم ارتباطی است که تنها افراد دو طرف ارتباط، قادر به خواندن پیام‌ها هستند. در این شیوه ارتباطی، شنود کلیدهایی که برای رمزگذاری مکالمه استفاده می‌شود برای هیچ فردی از جمله رساننده خدمات اینترنتی و ارائه دهندگان خدمات مخابراتی امکان‌پذیر نخواهد بود. در رمزگذاری سرتاسر از آنجا که هیچ شخص دیگری امکان کشف داده‌های در حال مبادله یا ذخیره را ندارد، امکان مراقبت و دستکاری غیرممکن است. به همین دلیل شرکت‌هایی که از شیوه رمزگذاری سرتاسر استفاده می‌کنند، نمی‌توانند پیام‌های مشتریان خود را به مقامات امنیتی ارائه دهند.

d9bedb8cd8afd8a7 daa9d8b1d8afd986 d8a2d8afd8b1d8b3 db8cd8a7 d985d988d982d8b9db8cd8aa d985daa9d8a7d986db8c d8a7d981d8b1d8a7d8af d8a8d8a7 1

نکته: از مهمترین راه پیدا کردن آدرس یک فرد به دست آوردن ip سیستم او و یا دسترسی به اطلاعات GPS  وی می باشد.

دستور Netstat
دستور Netstat
سوئیچ های دستور netstat
پارامترهای دستور netstat

فرایند ها و فلوچارت پیدا کردن آدرس اشخاص یا موقعیت مکانی

تصویر زیر یک فرایند بسیار عالی جهت کشف آدرس و موقعیت های مکانی است. با توجه به واضح بودن فرایند از توضیحات اضافه پرهیز می کنیم.

پیدا کردن آدرس
پیدا کردن آدرس

مثال: روشی برای مکان یابی افراد در برنامه تلگرام یا واتس آپ

در این بخش ما دو روش برای ردیابی تلگرام فرد مورد نظر ارائه می دهیم که هر دو از طریق آی پی شخص اقدام به مکان یابی تلگرام فرد مورد نظر می نمایند. البته باید به یاد داشته باشید که ردیابی تلگرام با استفاده از آی پی چندان دقیق نیست و فقط موقعیت تقریبی فرد را بدست می دهد. اما همین مورد هم می تواند در زمینه یافتن افرادی که درباره موقعیت خود دروغ می گویند بسیار موثر باشد. این روش ها هرچند دقیق نیستند اما بازهم می توانند بسیاری از حقایق را درباره موقعیت کنونی افرادی که به شما پیام می دهند را فاش نماید.

مکان یابی تلگرام یا واتس آپ با استفاده از محیط CMD

در این روش ردیابی تلگرام ، کافیست محیط تلگرام را در سیستم رایانه خود اجرا نمایید. هیچ صفحه دیگری را باز نکرده و با فرد مورد نظری که قصد یافتن موقعیت وی را دارید شروع به چت کردن کنید. پس از ارسال و دریافت چند پیام، بدون اینکه کار اضافه ای را انجام دهید، محیط CMD را باز کنید. طریقه باز کردن محیط Command prompt در تصویر زیر نشان داده شده است.

پس از باز کردن محیط CMD عبارت netstat –n را تایپ کرده و کلید اینتر را بفشارید. (دقت داشته باشید که در عبارت فوق بین –n و netstat یک فاصله وجود دارد).

پس از انجام مراحل فوق لیستی از چند آدرس آی پی برای شما به نمایش درخواهد آمد که به جز آدرس ۱۲۷.۰.۰.۱ که مربوط به سیستم خودتان است، بقیه آی پی ها مربوط به وبسایت ها و یا کسانی است که شما با آن ها ارتباط برقرار کرده اید. حال یکی یکی این آدرس آی پی ها را در سایت iplocation.net وارد نمایید. دقت داشته باشید فقط آی پی آدرس هایی را در سایت مذکور وارد کنید که در قسمت Foreign Address آمده اند.

پس از انجام این مرحله لیستی از آی پی آدرس هایی که با آدرس مربوطه هم اکنون به اینترنت متصل شده اند برایتان به نمایش در خواهد آمد که می توانید با استفاده از آن موقعیت تقریبی ISP مورد نظر را بدست آورید و اقدام به ردیابی تلگرام فرد مورد نظر نمایید.

اما برای اینکه بتوانید موفق به ردیابی تلگرام فرد مورد نظر شوید، باید در قسمت اطلاعاتی که برایتان ارائه شده است، مشخصات Latitude و Longitude را یادداشت کرده و در سایت ردیابی ناسا که از طریق همین لینک قابل دسترسی است وارد نمایید.

پس از وارد کردن اطلاعات خواسته شده شما قادر به مکان یابی دقیق ISP فردی که به شما پیام می دهد خواهید بود. و از آنجا که اگر فرد مورد نظر از VPN و پروکسی استفاده نکرده نباشد، موقعیت تقریبی وی به نمایش در خواهد آمد.

ردیابی تلگرام یا واتس آپ با استفاده از وب سایت

اما روشی ساده تر و دقیق تر نیز وجود دارد که بسیار ساده تر می تواند شما را به هدفتان برساند. در این روش نیازی به محیط CMD نیست و تنها از طریق یک وب سایت و اندکی کمک خود فرد می توانید موقعیت حدودی وی را شناسایی کرده و موفق به ردیابی تلگرام وی گردید. برای این منظور کافی است مراحل زیر را دنبال کنید. ابتدا وارد سایت blasze.tk شده و در آنجا در قسمت مربوطه نام یک سایت دلخواه را وارد کنید و سپس روی کلید Submit کلیک نمایید.

در قسمت بعدی برای شما یک لینک ایجاد خواهد شد که قسمتی که در تصویر مشخص شده است را باید کپی کرده و برای فردی که قصد ردیابی او را دارید ارسال کنید. معمولا بهتر است این کار را از طریق تلگرام انجام دهید. حال باید کاری کنید که فرد مورد نظر روی لینک ارسال شده از طریق شما کلیک نماید.

پس از کلیک کردن فرد مورد نظر روی لینک ارسال شده، حال به صفحه ای که لینک را ساخته بودید برگشته و صفحه را با کلید F5 رفرش نمایید. طبق تصویر زیر مشاهده خواهید کرد که تعدادی آی پی آدرس برای شما به نمایش در می آید. حال این آی پی آدرس ها را در وبسایت Iplocation.net وارد کرده و سپس از طریق همان وبسایت ناسا که در بخش پیشین معرفی شده بود، اقدام به موقعیت یابی فرد مورد نظر نمایید.

معرفی چند وب سایت برای تبدیل IP به آدرس

سرویس geodatatool 

برای یافتن کشورهای مربوط به هاست یا آی پی ها
برای یافتن کشورهای مربوط به هاست یا آی پی ها

سرویس domainbigdata

یک منبع ایده آل برای جستجوی معکوس و استخراج سابقه whois ها

جستجوی معکوس و استخراج سابقه whois ها
جستجوی معکوس و استخراج سابقه whois ها

برنامه موقعیت یابی دقیق افراد

دقت داشته باشید که به علت استفاده از خاصیت NAT ممکن است همزمان چند آی پی آدرس یکسان که از محل های متفاوتی به اینترنت دسترسی دارند، به نمایش در آید. از آنجا که روش ردیابی تلگرام افراد با استفاده از آی پی چندان مورد اطمینان نیست و فقط موقعیت ISP خدمات دهنده را به نمایش می گذارد. و معمولا نمی توان اطلاعاتی دقیقتر از شهری که فرد در آن حضور دارد را بدست آورد.
برای بدست آوردن موقعیت دقیق افراد بهتر است از نرم افزارهایی که به طور خاص برای این منظور طراحی شده اند استفاده نمود. این نرم افزارها نظیر برنامه SFP با استفاده از فناوری هایی که در آن به کار رفته است و با استفاده از ماهواره جی پی اس و دکل های مخابراتی می تواند موقعیت دقیق افراد را به نمایش بگذارد. با استفاده از نرم افزار SFP قادر خواهید بود بدون اینکه کار خاصی را انجام دهید و تنها با یک بار نصب برنامه روی تلفن همراه فرد مورد نظر، از آن پس موقعیت لحظه به لحظه را به دست آورد.

منبع:

https://hamyab24.ir/blog/find-my-family/.

https://sindad.com/blog/learning/netstat-command/.

https://radshid.com/%D8%B7%D9%88%D9%84-%D9%88-%D8%B9%D8%B1%D8%B6-%D8%AC%D8%BA%D8%B1%D8%A7%D9%81%DB%8C%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D8%9F/.

آدرس کانال تلگرام سایت بیگ دیتا:

مدیریت سرور پشتیبانی و مشاوره – ثبت دامنه

نوشته های مشابه