چطور بک لینک بسازیم؟

ساخت بک لینک برای سایتبک لینک یکی از عناصر اصلی و تاثیر گذار بر سئو است. این موضوع لینک ها را برای وب مستر ها بسیار مهم کرده است. وب مستر ها متوجه شده اند که ساخت بک لینک یکی از مهمترین اهداف برای موفقیت یک وب سایت است. در این مقاله قصد داریم راه هایی که اکثر وب مستر های موفق برای ساخت بک لینک به سایت خود استفاده کرده اند را بررسی کنیم. ابتدا کمی بیشتر در مورد بک لینک صحبت کنیم.

بک لینک چیست و چه اهمیتی دارد ؟

بک لینک در واقع به لینکی گفته می شود که توسط سایت دیگری استفاده شده و افراد را به مطلب یا بخشی از سایت شما ارجاع می دهد. بک لینک نشان دهنده آن است که سایت شما از نظر دیگران قابل اعتماد و با ارزش است. به همین دلیل گوگل اهمیت زیادی به بک لینک ها می دهد. الگوریتم های گوگل تعداد و کیفیت بک لینک هایی که به سایت شما اشاره دارند را تشخیص می دهند و با استفاده از این اطلاعات، گوگل از نظر کیفی سایت شما را بررسی می کند. هرچقدر تعداد بک لینک ها به سایت شما بیشتر باشد نشان دهنده کیفیت بالاتر و مطالب با ارزش تر است و در نتیجه سبب خواهد شد در رده بندی گوگل وضعیت بهتری کسب کنید. پس اگر قصد دارید وضعیت بهتری در صفحه نتایج جستجو در گوگل به دست آورید یک راه کم هزینه و پر بازده ساخت بک لینک های با کیفیت است. در ادامه به بررسی چند راه پر کاربرد ساخت بک لینک های با کیفیت خواهیم پرداخت.

تولید محتوای با کیفیت

ساده ترین راه و شاید بهترین راه برای ساخت بک لینک ، تولید محتوای با کیفیت است. یک مقاله خوب و خاص می تواند به عنوان یک مرجع قابل اعتماد تعداد زیادی بک لینک با کیفیت را برای شما به ارمغان آورد. البته این راه کمی زمان بر است. زیرا ابتدا لازم است مطالب با کیفیت شما توسط دیگران دیده شود تا مورد استناد قرار گیرد. اما زمانی که تعداد مطالب مرجع شما افزایش یافت، تعداد بک لینک ها و در نتیجه تعداد بازدید های شما نیز رشد قابل توجهی خواهد داشت. گوگل نیز با بهبود وضعیت رنکینگ در نتایج جستجو ها از شما قدر دانی خواهد کرد.

افزایش فعالیت در شبکه های اجتماعی

پروفایل های پر بازدید در شبکه های اجتماعی، تعداد زیادی بک لینک پر بازدید را برای شما ایجاد می کند. امروزه تعداد بازدید های یک صفحه در توییتر یا فیسبوک در یک روز، ممکن است چندین برابر بازدید ماهانه یک وب سایت باشد. استفاده از صفحات اجتماعی، یک راه عالی و کمتر شناخته شده برای دریافت و ساخت بک لینک های با کیفیت است. بر روی صفحات اجتماعی خود سرمایه گذاری بیشتری داشته باشید، زیرا هر چقدر دنبال کننده بیشتری داشته باشید می توانید بازدید کننده بیشتری از طریق بک لینک های خود کسب کنید.

بازاریابی مقاله ای و پست مهمان

دو راه پر استفاده و پر طرفدار برای ساخت بک لینک های با کیفیت ، استفاده از روش های بازاریابی مقاله ای و پست مهمان است. در هر دو روش شما در سایت های دیگر بک لینک های خود را قرار خواهید داد. اما تفاوت این دو روش در چیست؟ بازاریابی مقاله ای از خیلی قبل تر، حتی  پیش از به وجود آمدن بستر اینترنت، در مطبوعات کار برد داشت. در حال حاضر شما می توانید با صرف هزینه ای در سایت های مرتبط با زمینه کاری خود، مقالات کوتاهی را سفارش دهید که حاوی بک لینک های وبسایت شما باشد. این روش کمی هزینه بر است ولی اگر مواردی مانند پیدا کردن سایت کاملا مرتبط و قرار دادن مطالب با ارزش به عنوان مقصد بک لینک ها رعایت شود، می تواند روش خوبی برای به دست آوردن تعداد زیادی بک لینک باشد.

در روش پست مهمان به دست آوردن این بک لینک ها کاملا متفاوت است. در این روش شما باید به دنبال سایت های مرتبط به زمینه کاری خود باشید. بهتر است انتخاب های شما از بین سایت های باشد که رقیب جدی محسوب نمی شوند. اینگونه سایت ها معمولا توانایی تولید محتوای بالایی ندارند و هزینه های تولید محتوا کار را برای آن ها سخت کرده است. شما با ارائه یک پیشنهاد مناسب می توانید بخشی از تولید محتوای این سایت ها را به عهده بگیرید و درقبال آن هزینه کمتری دریافت کنید. در زمان تولید محتوا برای این سایت ها می توانید بک لینک های خود را در این سایت ها قرار دهید. با این روش هم بک لینک با کیفیت تولید کرده اید هم بخشی از هزینه این کار را از صاحبین سایت های دیگر دریافت کرده اید.

آیا می شود از درون سایت خود بک لینک مناسب دریافت کرد؟

پاسخ مثبت است. بک لینک های داخلی یک راه کاملا مناسب و بی هزینه برای ساخت تعداد زیادی بک لینک با کیفیت است. شما می توانید در مطالب خود لینک مطالب مرتبط و یا پیش نیاز را که قبلا در سایت خود ایجاد کرده اید قرار دهید. همچنین می توانید لینک محصولات خود را در مقالات موجود در وبلاگ خود به کار ببرید. دقت کنید الگوریتم گوگل بسیار پیشرفته است. پس لینک های داخلی را درست و به جا استفاده کنید تا بازدید کنندگان از آن ها استفاده کنند. در غیر این صورت لینک با کیفیتی نخواهید داشت و گوگل این مسئله را به راحتی خواهد فهمید.

استفاده از لینک های شکسته

این روش به شما کمک می کند که به راحتی بک لینک های مستقیمی از صفحات با کیفیت بالا کسب کنید. تکنیک ساختن لینک شکسته در واقع یافتن لینک شکسته در یک وب سایت (مربوط به زمینه کاری شما) و ایمیل به مالک سایت و اطلاع رسانی به آنها در مورد لینک های خراب است. همراه با این ایمیل، یک لینک مشابه از وب سایت خود (که محتوای مشابهی برای ایجاد آن کرده اید) به آنها بدهید و از آنها بخواهید پست خود را به روزرسانی کنند. این کار یک روش کاملا ساده و رایگان و بسیار کاربردی، برای به دست آوردن تعداد زیادی بک لینک در کمترین زمان است. تعداد زیادی نرم افزار پر قدرت برای شناسایی لینک های شکسته در سایت های مختلف وجود دارد . شما با استفاده از این نرم افزار ها می توانید با تشخیص لینک های خراب مطالبی که در آن لینک ها قرار داشت یا مطالب مشابه آن ها را از سایت خود جایگزین کنید. علاوه بر این شما می توانید تعدادی از این مطالب را که در سایت خود  ندارید، بازنویسی کنید. در این صورت یک مجموعه پر کاربرد از مطالب پر بازدید نیز خواهید ساخت.

دقت کنید ارزش همه بک لینک ها با هم برابر نیست. بک لینک های با کیفیت می تواند منجر به جستجوی بهتر شود، که به نوبه خود به معنای ترافیک بیشتر است. اگر شما تمام راهنمایی های فوق را پیاده سازی کنید، می توانید وضعیت سئو سایت خود را بهبود دهید و تا حد زیادی در رتبه بندی گوگل پیشرفت کنید.

نوشته های مشابه