چطور یک هاستینگ وب مناسب انتخاب کنیم؟

انتخاب هاستینگ

چگونه تصمیم بگیریم که آیا یک میزبانی وب خوب است یا خیر؟ آیا پهنای باند و ویژگی های ذخیره سازی دیسک همچنان حائز اهمیت هستند؟ کدام یک از سرویس های میزبانی انتخابی درست هستند؟ در ادامه به پنج مورد از ویژگی هایی که هاستینگ مناسب باید دارای آنها باشد را اشاره می کنیم.

1- نیازهای میزبانی خود را بشناسید!

هیچگاه بدون دانستن نیازهای خود نمی توانید هاستینگ مناسبی را انتخاب کنید. پس قبل از اینکه قدم بعدی را طی کنید ، همه چیز را کنار بگذارید و به نیازهای اصلی خود فکر کنید.

  • قصد را اندازی چگونه وب سایتی را دارید؟
  • آیا وب سایتی متداول می خواهید (مثلا وردپرس)؟
  • نیازی به برنامه های ویندوزی دارید؟
  • آیا احتیاجی برای پشتیبانی از زبان برنامه نویسی خاصی دارید (مثلا PHP)؟
  • آیا وب سایت شما به برنامه نرم افزاری خاصی نیازمند است؟
  • به چه مقدار ترافیک سایت شما افزایش خواهد داشت؟

این سوال هایی است که شما باید خود به آن ها پاسخ دهید

اگر تازه وارد هستید قدمی هوشمندانه بردارید و با یک هاستینگ خوب و بنام شروع کنید. یک هاست اشتراکی خوب و ارزان ، در نگهداری ساده و برای بیشتر وب سایت ها کافیست.

2- بررسی میزان Uptime بودن سرور

هیچ چیز مهم تر از یک وب سایت میزبانی که 24 ساعته فعالیت دارد نیست، در آخر بازدیدکنندگان سایت شما ممکن است در زمان و مکان های مختلف دنیا وارد سایت شما شوند به همین دلیل شما احتیاج به یک هاست میزبانی پایدار دارید. 99.95% امروزه به صورت معمول محسوب می شود. این عدد حتی برای هاست های اشتراکی به همین میزان است.

روش های مختلفی برای بدست آوردن اطلاعات Uptime میزبانی هاست وجود دارد. ساده ترین روش مطالعه مشخصات فنی هاست است. از سوی دیگر، به سادگی می توان با ابزارهای مانیتورینگ وب سایت را ردیابی کرد. بسیاری از این ابزارها رایگان یا با قیمت بسیار پایین عرضه می شود. استفاده از این ابزار راحت و کارآمد است.

3- گزینه های ارتقا سرور

امروزه هاست های اشتراکی بسیار قدرتمند هستند.

با حدس زدن، یک هاست اشتراکی باید برای پشتیبانی مناسب یک وبلاگ وردپرسی با حدود 30.000 تا 40.000 بازدید ماهیانه کافی باشد. اتصالات پایگاه داده معمولا باعث سخت تر کار کردن سرور شما می شود و هرچه تعداد کاربرانی که به وب سایت شما متصل می شوند بیشتر باشد، سرورتان در شرایط سخت تر و فشار بیشتر قرار می گیرد.

در حساب هاست اشتراکی ، تا آن موقعی که اتصالات همزمان خود را به کمتر از 20 محدود کنید همه چیز باید خوب باشد.

اگر انتظار دارید وب سایت شما در دو یا سه سال اول رشد بزرگی داشته باشد؛ پس سمت به هاستینگ مناسبی که امکان ارائه و ارتقا سرویس شما را دارد بروید. منظور از ارتقا کوچ کردن از هاست اشتراکی به سرورهای مجازی (VPS) یا سرورهای اختصاصی (VDS) برای سخت افزاری قدرتمندتر است. منظور از سخت افزار بیشتر شدن مقدار فضای هارد دیسک، مقدار رم بالاتر و اختصاصی و همچنین ویژگی های دیگر امنیت است.

4- دامنه های افزودنی چندگانه (Multiple Addon Domains)

دامنه ها بسیار ارزان هستند؛ آنقدر ارزان که اغلب در مقابل در اختیار داشتن بیشتر از یکی از آنها نمی توان مقاومت کرد. بر اساس پرسشنامه های شرکت های هاستینگ 80% از رای دهندگان پرسشنامه بیش از 5 دامنه ثبت کردند و بیش از 20% آنها بیشتر از 50 دامنه در اختیار دارند!

برای در اختیار داشتن این تعداد دامنه ما نیاز به فضای هاست بیشتری نیز داریم. به همین دلیل داشتن یک حساب میزبانی وب که اجازه اضافه کردن دامنه های چندگانه را صادر کند بسیار حائز اهمیت است.

5- شرایط ثبت نام و تمدید هاست

قیمت های سرویس های میزبانی وب ، مخصوصا برای هاست های اشتراکی، معمولا در پایین ترین پلن های قیمتی قرار دارند و در مواقع ثبت نام در آنها پیشنهاد ویژه ای به کاربران می دهند. اما مراقب باشید این پیشنهادات فوق العاده معمولا با قیمت های تمدیدی بشتری مواجه می شوند. برای دور ماندن از این امر قبل از خرید و ثبت نام قیمت های تمدید آنها را حتما چک کنید.

 

912x340xbertina ads 2.jpg.pagespeed.ic.6NUh7TipKZ

نوشته های مشابه