چه نقاط ضعفی سبب هک کردن سایت وردپرسی توسط هکرها می شود؟

هک کردن سایت وردپرسی

به طور خلاصه می توان گفت هدف از هک کردن سایت وردپرسی ، ورود و نفوذ به سایت است. درصورتیکه این تصور را دارید که سایت شما خیلی کوچک و یا جدید است و توجه هکرها را برای هک کردن جلب نمی کند، پیشنهاد می کنم در این باره تجدید نظر نمایید. 90978 حمله امنیتی در هر دقیقه اتفاق می افتد و هکرها هیچ گونه تعصبی در مورد اندازه سایت یا کسب و کاری که به آن حمله می کنند ندارند .

متاسفانه ضعف فراوانی در وردپرس وجود دارد و اغلب هکرها از آن ها به خوبی آگاه هستند. اگر می خواهید از وب سایت خود در مقابل هکرها محافظت کنید پس باید همانند یک هکر فکر کنید. شناسایی ضعیف ترین نقاط سایت شما و راه های مختلفی برای بهبود آن به شما کمک می کند تا این حملات را تا حدودی دفع کنید.

نقاط ضعف سایت وردپرسی چیست؟

شاید مشکل اصلی این باشد که هک کردن سایت وردپرسی توسط هکرها با جستجو به صورت آنلاین انجام نمی شود بلکه از یک ربات استفاد می کنند تا نقطه ضعف وب سایت شما را پیدا کرده و با استفاده از آن وارد سایت شوند. بنابراین، هر سایت وردپرس می تواند مورد هدف قرار گیرد و تبدیل به یک قربانی شود.

برای کاهش خطر و ریسک ، مهم است که با رایج ترین نقاط ضعف در وردپرس آشنا شوید.

رمزهای عبور

صفحه ورود به پیشخوان وردپرس ، اصلی ترین و مهم ترین مکان برای آغاز پروسه هک کردن سایت وردپرسی می باشد.

حساب های بانکداری الکترونیک یا درگاه های پرداخت :

هکرها می دانند که کاربران همیشه مایل به ایجاد یک رمز عبور منحصر به فرد و قوی برای هر حساب آنلاین نیستند (رمزی که بر اساس اصول امنیتی باشد). به همین دلیل این یکی از اولین اهداف آن ها برای هک کردن سایت وردپرسی شماست.

نظرات

نظرات می تواند به دلیل اسپم  بودن ، مشکل ساز باشد، به همین دلیل است که برخی از کاربران به طور کامل بخش نظرات وردپرس را غیرفعال می کنند.

فرم تماس

فرم تماس با ما، فرم اشتراک، فرم پرداخت – هر بخش از سایت شما که از کاربران می خواهد تا  اطلاعات خود را وارد کنند، یک نقطه واضح برای هدف هکرها است. مطمئنا اطلاعات حساسی که در این فرم ها وارد می شوند از دید هکرها دارای اهمیت بالایی هستند. همچنین یک راه دیگر نیز وجود دارد که هکرها می توانند داده ها را با نظارت بر کیبوردهای کاربران کنترل کنند – (از طریق هک کردن صفحه کلید بی سیم و یا با استفاده از نرم افزارهای مخرب)

پایگاه داده وردپرس

سادگی وردپرس برای نامگذاری فایل ها و ساختارهای پایگاه داده یک مزیت و در عین حال یک ایراد بزرگ است چرا که اغلب هکرها می دانند که پیشوند wp- برای تقریبا همه چیز برچسب گذاری شده است. اگر آن را تغییر نداده باشید ،این  موضوع ، پایگاه داده وردپرس شما را به طور کامل در معرض حمله قرار می دهد و آسیب پذیر می کند.

هسته وردپرس

آیا می دانستید که بیش از 73٪ از نصب های قبلی وردپرس آسیب پذیر شناخته  شده اند؟

اگر چه مدیریت هسته وردپرس به عهده شما نیست، اما مطمئنأ بروزرسانی وردپرس پس از انتشار هر نسخه جدید آن ، مسلمأ وظیفه شما می باشد. همانطور که تیم امنیتی وردپرس به طور کاملأ جدی و مداوم ، هسته ی وردپرس را به روز رسانی می کنند ، مهم است که کاربران وردپرس نیز از آپدیت به نسخه های جدید غافل نشوند.

پلاگین های وردپرس

در واقع پلاگین های وردپرس بیش از 50 درصد علت حملات امنیتی بر روی وب سایت های وردپرس می باشند.

البته، این نباید دلیلی بر عدم استفاده از پلاگین وردپرس باشد؛ آنها بخش مهمی از کار ساخت وب سایت های تعاملی و جذاب برای مخاطبان هستند. این موضوع تنها به این معنی است که شما باید توجه بیشتری به پلاگین ها داشته باشید و هنگام بررسی پلاگین های جدید برای سایت خود بیشتردقت کنید. به طور کلی دو راه وجود دارد که در آن پلاگین های وردپرس می توانند دردسر ساز باشند :

  • هنگامی که پلاگین ها توسط توسعه دهنده به روز می شوند، اماشما این بروزرسانی را در سایت خود انجام نمی دهید (یا به موقع انجام نمی دهید).
  • هنگامی که شما بدون اگاهی پلاگین های جعلی را به به سایت وردپرسی خود اضافه می کنید.

قالب وردپرس

تمامی موارد گفته شده درباره پلاگین های وردپرس، در مورد قالب های وردپرس نیز صادق است. علی الخصوص که قالب های جعلی و همچنین نال شده به وفور در سایت های متفرقه فروش قالب ارائه می شود.

سرور میزبانی وب

مسلمأ همه شرکتهای میزبانی وب در یک سطح کیفی نیستند و این اغلب می تواند بر سطح و کیفیت امنیت سرور شما تأثیر بگذارد. البته، هنگام انتخاب یک میزبانی وب، باید به موارد زیر توجه داشته باشید:

  • فایروال سرور و نوع رمزگذاری آن
  • وب سرورهای NGINX یا Apache
  • نرم افزار آنتی ویروس و ضد مخرب
  • سیستم های امنیتی سایت
  • امکان استفاده از گواهینامه SSL و CDN

نوشته های مشابه