یافتن صفحات پربازدید سایت

ترافیک ورودی سایت و یافتن صفحات پربازدید سایت

یافتن صفحات پربازدید سایت یکی از مهمترین اقدامات برای آگاهی از عکس العمل و بازخورد کاربران نسبت به سایت است. میزان اهمیت این فاکتور برای سایتهای کوچک و سایت های سنگین ، تفاوتی ندارد و در هر حالتی باید از صفحات محبوب و پربازدید سایت خود اطلاع داشته باشید.

یکی از اطلاعاتی که هر ادمین سایتی نسبت به آن باید توجه داشته باشد ، اطلاع از صفحاتی است که بیشترین مقدار ترافیک ورودی را دارند. یافتن صفحات پربازدید سایت کار پیچیده ای نیست ، با استفاده از ابزار گوگل آنالیتیکس می توانید به سادگی به این پارامتر دست یابید.


پیداکردن صفحات محبوب و صفحات پربازدید سایت با استفاده از گوگل آنالیتیکس :

در ابتدا می بایست به اکانت گوگل آنالیتیکس خود وارد شوید. در صورتیکه اکانت گوگل آنالیتیکس خود را راه اندازی نکرده اید ، به مقاله آموزش گوگل آنالیتیکس مراجعه کنید.

پس از ورود به اکانت ، در منوی سمت چپ بر روی گزینه Behavior کلیک کرده و سپس گزینه های Site Content و All Pages را انتخاب کنید.

بررسی رفتار کاربران در گوگل آنالیتیکس

پس از انتخاب موارد فوق ، لیستی را مشاهده خواهید کرد که شامل ترافیک ورودی صفحات مختلف سایت شما است. گوگل آنالیتیکس به طور پیشفرض گزارش یک هفته اخیر را به شما نمایش خواهد داد. برای تحلیل دقیق تر این گزارش ، بازه زمانی را مطابق تصویر زیر گسترده تر نمایید.

بازه زمانی گزارش در گوگل آنالیتیکس


نحوه استفاده از اطلاعات گوگل آنالیتیکس برای بررسی صفحات پربازدید سایت :

اکنون که با استفاده از گوگل آنالیتیکس به صفحات پربازدید سایت خود دست یافتید ، استفاده از این اطلاعات می تواند سبب افزایش ترافیک ورودی سایت شما و همچنین دریافت بازخورد بهتر از سایت شود.

در ادامه به معرفی چند قدم برای هدایت بهتر و بیشتر کاربران از صفحات پربازدید سایت به دیگر صفحات پرداخته ایم.

1- افزودن کلیدهای Call to action به صفحات پربازدید سایت

زمانیکه کاربرها وارد صفحات پربازدید سایت می شوند، چه اتفاقی رخ می دهد؟ آیا کاربر بلافاصله از سایت خارج می شود؟ مطلب آن صفحه را مشاهده کرده و سپس از سایت خارج می شود؟ استفاده از کلیدهای CTA یا (Call to action) که سبب فراخوانی کاربر برای انجام یک عمل مشخص مانند تکمیل فرم ثبت نام ، واردکردن آدرس ایمیل ، برقراری تماس با شما و… می شود ، می تواند سبب بهبود فرایند جذب مشتری برای سایت شود.


2- استفاده از لینک های داخلی مرتبط در محتوای صفحات پربازدید سایت

لینک های داخلی سبب تشویق کاربران به گشت و گذار بیشتر در میان صفحات سایت شما می شود و علاوه بر این بر روی افزایش زمان ماندگاری کاربر در سایت خواهد شد که این مورد یکی از فاکتورهای مدنظر گوگل برای سئوی سایت است. در لینک دهی داخلی به این نکته توجه داشته باشید که لینک ها بهتر است در میان محتوای داخلی سایت قرار داده شود و تعداد آن ها نیز بیش از حد معمول نباشد ، همچنین anchor text های مرتبطی برای لینک ها قرار دهید.


3- آنالیز ترافیک ورودی برای صفحات پربازدید سایت

دلایل متعددی برای پربازدید شدن یک صفحه از سایت نسبت به دیگر صفحات وجود دارد. برای اطلاع از نحوه دست یافتن کاربران به هر صفحه و آگاهی از منابع ترافیک ورودی هر صفحه به قسمت Acquisition در گوگل آنالیتیکس مراجعه کنید. در این قسمت می توانید ترافیک ورودی از طریق سرچ ارگانیک ، شبکه های اجتماعی و لینک های ارجاعی از دیگر سایت ها را به صورت تفیکی شده مشاهده کنید. تحلیل منابع ورودی در گوگل آنالیتیکس می تواند به شما در بهینه سازی دیگر صفحات نیز کمک کند.


4- تحلیل و بهبینه سازی صفحات کم بازدید برای افزایش عملکرد سایت

با استفاده از داده های بدست آمده در مرحله قبلی ، می توانید صفحاتی که عملکرد مناسبی نداشته و ترافیک ورودی کمی دارا هستند را شناسایی کرده و با برنامه ریزی بر روی این صفحات و داشتن استراتژی مشخص به افزایش ورودی سایت کمک کنید. علاوه بر این مورد ، می توانید از این استراتژی برای صفحاتی که در آینده ایجاد می کنید نیز استفاده کنید و صفحات جدید سایت را با عملکرد مناسب منتشر کنید. به عنوان مثال در صورتیکه صفحات قبلی سایت با موضوعات آموزشی دارای بازخورد بهتری بوده است ، بنابراین استراتژی تولید محتوای خود را بر روی مسائل آموزشی قرار دهید.


5- استفاده از فاکتورهای تاثیرگذار بر روی صفحات پربازدید سایت

همانگونه که مطرح شد ، دلایل متعددی برای پربازدیدشدن یک صفحه وجود دارد که از این دلایل می توانید برای افزایش اثربخشی دیگر صفحات استفاده کنید. این دلایل می تواند کلیدهای CTA ، عناوین صفحه ، طول محتوا و.. باشد. به عنوان مثال در صورتیکه یک صفحه ترافیک ورودی خوبی دارد و بنظر شما دلیل آن عنوان مناسب صفحه است ، می توانید از این استراتژی برای دیگر صفحات استفاده کنید.

گوگل آنالیتیکس گزارش ها و اطلاعات بسیار مفیدی به شما ارائه می دهد که با استفاده از آن ها می توانید عملکرد سایت خود را از طریق مختلف بهبود بخشید.

نوشته های مشابه