Apache druid پایگاه داده ای برای انبارش داده، تحلیل سری زمانی و OLAP

این مبحث شما را با Apache Druid و برخی از ویژگی های اساسی آن آشنا می کند. پس از این مراحل، Druid را نصب می‌کنید و داده‌های نمونه را با استفاده از ویژگی جذب دسته‌ای بومی آن بارگیری می‌کنید.

آپاچی دروید (druid)

نیازمندی های عملیاتی
نیازمندی های تحلیلی

قابلیت های آپاچی دروید
قابلیت های آپاچی دروید

قابلیت های آپاچی دروید

Apache Druid یک ذخیره ساز داده منبع باز و توزیع شده است. طراحی هسته Druid ایده‌هایی را از انبارهای داده، پایگاه‌های داده سری زمانی و سیستم‌های جستجو ترکیب می‌کند تا یک پایگاه داده تحلیلی با کارایی بالا برای طیف وسیعی از موارد استفاده ایجاد کند. Druid ویژگی های کلیدی هر یک از 3 سیستم را در لایه ingestion ، فرمت ذخیره سازی، لایه پرس و جو و معماری هسته ادغام می کند. ویژگیهای مهم دروید در زیر آمده است.

جایگاه دروید
جایگاه دروید

قبل از نصب نمونه Druid تولیدی، مطمئن شوید که حساب کاربری در سیستم عاملی که Druid تحت آن اجرا می شود را در نظر بگیرید. این مهم است زیرا هر کاربر کنسول Druid به طور موثر مجوزهای مشابه آن کاربر را خواهد داشت. بنابراین، برای مثال، رابط کاربری مرورگر فایل فایل‌هایی را که کاربر اصلی می‌تواند به آنها دسترسی داشته باشد، به کاربران کنسول نشان می‌دهد. به طور کلی، از اجرای Druid به عنوان کاربر ریشه خودداری کنید. ایجاد یک حساب کاربری اختصاصی برای اجرای Druid را در نظر بگیرید.

ساختار داده ای دروید

ساختار دیتاسورس ها در دروید : هر رکورد از سه بخش مهر زمانی، ابعاد یا ویژگی ها و متریک ها یا سنجه های آماری تشکیل شده است.

ساختار داده ای دروید
ساختار داده ای دروید

معماری و مولفه های دروید

d8a2d9bed8a7da86db8c d8afd8b1d988db8cd8af druid d9bed8a7db8cdaafd8a7d987 d8afd8a7d8afd987 d8a7db8c d8a8d8b1d8a7db8c d8a7d986d8a8d8a7d8b1 3

دروید

منبع:

https://druid.apache.org/docs/latest/tutorials/index.html

مدیریت سرور، پشتیبانی و کانفیگ سرور – آفاق هاستینگ

نوشته های مشابه