Google Mobile برای شما

به روز رسانی Google Mobile

در تاریخ 21 آوریل 2015، گوگل یک الگوریتم رتبه بندی جدید برای رتبه بندی نسخه موبایل منتشر کرد که طراحی شده است تا به صفحات متناسب با نسخه موبایل در نتایج جستجوی تلفن همراه کمک کند. این الگوریتم Mobilegeddon نام دارد.

چرا یک الگوریتم برای mobile-friendly ؟ گوگل بدنبال نمایش مرتبط ترین و با ارزش ترین کسب و کارها در جستجوی کاربران است و همانطور که مردم بیشتر و بیشتر از دستگاه های تلفن همراه برای جستجوی اطلاعات (به ویژه اطلاعات کسب و کار محلی) استفاده می کنند، گوگل سایت های را در بالاترین نتایج جستجوی خود قرار میدهد که خود سایت و محتوای آن برای نسخه موبایل بهینه شده اند.

Google Mobile Update چیست؟

در این آپدیت، سایت های که متناسب با نسخه موبایل هستند در سرچ گوگل نتیجه بهتری می گیرند ، این آپدیت گوگل بیشتر بر روی سایت هایی که از گوگل پاندا و پنگوئن استفاده می کنند تاثیر می گذارد. علاوه بر این، گوگل اطلاعاتی را از برنامه های تلفن همراه (اپلیکیشن ها)  ذخیره می کند که این اطلاعات در جستجوی افرادی که برنامه را بر روی دستگاه خود نصب کرده اند و افرادی به برنامه وارد شده اند بدست آمده است. این به این معنی است که محتوای برنامه ها نیز می تواند در نتایج جستجو تاثیر داشته باشد.

به روز رسانی Google Mobile برای کسب و کار شما به چه معناست؟

اگر شما سایتی را ارائه کنید که mobile-friendly نباشد، نمایش آن در سرچ موبایل دچار مشکل خواهد شد. زیرا گوگل سایت شما را از نظر نسخه موبایلی برای کاربر مناسب نمی بیند و باعث خواهد شد ترافیک سایت شما به سایت های که mobile-friendly هستند برود. این مورد باعث خواهد شد که ترافیک سایت شما از دست برود و فروش سایت شما کاهش یابد.

چگونه می توان سایت خود را برای موبایل به روز کرد؟ با به روز رسانی جدید Google Mobile Search

داشتن یک وب سایت بهینه شده برای تلفن همراه، برای کسب و کار شما، تنها گزینه است. اما چند راه برای این کار وجود دارد:داشتن نسخه موبایل متفاوت با دسکتاپ پیشنهاد نمی شود. دلیل آن این است که به دلایل فنی شما نمی توانید تمام امکانات نسخه دسکتاپ را برای موبایل ایجاد کنید. زمانی سایت شما برای نسخه موبایل بهینه خواهد شد که در نسخه موبایل بسیاری از معیارها رعایت شده باشد.مثلا مطالب به راحتی خوانده شود.تمام قسمت های سایت به راحتی قابل دسترس باشند و کاربر در نگاه اول بتواند به راحتی راه ارتباط با شما بیابد مثل شماره تماس و یا ایمیل.

اطمینان از بهینه بودن سایت در نسخه موبایل

بعد از انجام تمامی موارد جهت بهینه سازی نسخه موبایل سایت خود را در Google’s mobile site test اجرا کنید تا اطمینان حاصل کنید که نسخه موبایل شما مورد تایید گوگل است.این تست به شما این اطمینان را میدهد که سایت شما در دستگاهها (موبایل، تبلت و دستکتاپ) و مرورگرهای مختلف به درستی نمایش دارد، سرعت لود سایت مناسب است و به شما یک استراتژی در مورد SEO و Content Marketing می دهد تا نسخه موبایل شما در سرچ های ارگانیک نمایش بهتری داشته باشد.

نوشته های مشابه