MikroTik RouterOS 6.42.3 for VMware

mikrotik routeros 6 42 3 for vmware

با توجه به درخواست های دوستان، من امروز آخرین نسخه MikroTik RouterOS در Current Channel رو باهاتون به اشتراک میذارم.

مطابق معمول همیشه ما این نسخه رو برای مجازی سازهای شرکت VMware با لایسنس سطح 6 که بیشترین قابلیت ها رو داره در اختیارتون قرار میدیم.

بر خلاف همیشه فایل به صورت OVF در اختیارتون قرار میگیره که بر حسب این که از کدوم یکی از محصولات VMware استفاده می کنید باید فایل رو به مجازی ساز خودتون بدید. برای بالا بردن Compatibility سخت افزار این ماشین مجازی روی نسخه 7 قرار داده شده تا روی گستره وسیعی از محصولات شرکت VMware قابل استفاده باشه. اگه مایلید از نسخه های جدیدتر سخت افزار استفاده کنید، می تونید بعد از وارد کردن ماشین مجازی به داخل مجازی ساز خودتون، به مجازی سازتون بگید تا نسخه سخت افزار ماشین رو براتون بالا بیاره.

دلیل این که من از OVF به جای OVA استفاده کردم اینه که من از نسخه آخر VMware Workstation استفاده می کنم که برای Manifest File از Hash جدیدتر SHA256 استفاده می کنه اما نسخه های قدیمی محصولات VMware این نوع Hash رو پشتیبانی نمی کنن. بنابراین اگر در وارد کردن ماشین به مجازی ساز خودتون مشکل داشتید، می تونید Manifest File (همون فایلی که پسوند mf داره) رو پاک کنید تا مجازی سازتون از چک کردن Hashها صرف نظر کنه.

برعکس VirtualBox که تا زمانی که بهش نگید MAC Address ماشین مجازی رو براتون عوض نمیکنه، محصولات VMware وقتی یه ماشین مجاری رو به صورت OVF بهشون میدید در هنگام وارد کردن ماشین مجازی به داخل مجازی ساز آدرس MAC کارت شبکه رو هم عوض میکنن. بنابراین برای اینکه به MikroTik RouterOS خبر بدید که MAC آدرس تغییر کرده حتماً یه سر به پست قدیمی من راجع به تغییر MAC Address بزنید.

چون این سؤال به کرات پرسیده میشه، اشاره میکنم که در RouterOS شرکت MikroTik در حالت پیش فرض نام کاربری admin هست و برای این نام کاربری رمزی قرار داده نشده.

من هم به تبعیت از یوسف، آخرین نسخه Winbox یعنی 3.14 رو براتون همراه این VM قرار دادم تا نیازی نباشه که برید و جداگونه دانلودش کنید.

امیدوارم برای دوستان مفید واقع بشه.

Mirror 1 (IR): mikrotik-routeros-6.42.3-vmware.rar

Mirror 2: mikrotik-routeros-6.42.3-vmware.rar

Filesize: 51 MB

SHA1: fb4f671b1b7db301fab9eddd62025967d4d7f90d

MD5: 2f4cc0e7b9e7df076407b7719d947d5d

CRC32: c074c474

Password: www.digiboy.ir

مدیریت سرور ها در حوزه سازمانی، امنیت سرور ویندوز لینوکس

نوشته های مشابه