بررسی تأثیر ریمارکتینگ در کاهش هزینه های تبلیغ در گوگل

ریمارکتینگ

افرادی که در زمینه بازاریابی دیجیتال فعالیت می کنند حتماً با ریمارکتینگ آشنا هستند. زمانی که یک شخص از سایت شما بازدید می کند و از  چیزی که در سایت شما مشاهده می کند راضی باشد، حتماً دوباره به سایت شما سر خواهد زد. اما اگر به خوبی بازدید کنندگان خود را جذب نکرده باشید احتمالا آن ها در جستجوی سایت های دیگر خواهند بود. این نکته بسیار مهم است که بتوانید سایت خود را دوباره به این افراد نشان دهید تا آن ها را نیز جذب کنید.

ریمارکتینگ به شما اجازه می دهد تا بازدید کننده ای را که یک بار به سایت شما سر زده است را دوباره جذب کنید. این روش بازاریابی موثر به شما کمک می کند تا نام تجاری خود را به دیگران معرفی کنید و به آن ها یاد آوری کنید چه کسی هستید و چه خدماتی ارائه می کنید. شما از این استراتژی باید در کنار یک کمپین تبلیغاتی گوگل استفاده کنید، در واقع ریمارکتینگ تکمیل کننده تبلیغات شما در گوگل است و هزینه های شما را کاهش خواهد داد.

ریمارکتینگ چیست؟

تبلیغ کنندگان با استفاده از کمپین های تبلیغاتی ریمارکتینگ یا بازاریابی مجدد به صورت نامحسوس فعالیت کاربران در اینترنت را دنبال می کنند و تبلیغات خود را بر اساس فعالیت آنلاین کاربران به آن ها نشان می دهند. برای مثال اگر کاربران از یک سایت فروشگاهی دیدن کنند و بدون تبدیل شدن به مشتری سایت از آن خارج شوند، آن فروشگاه می تواند یک کمپین تبلیغات ریمارکتینگ تنظیم کند و تبلیغات خود را به این کاربران زمانی که در اینترنت در حال جستجو هستند نشان دهد.

بر اساس گفته های گوگل “ریمارکتینگ یا بازاریابی مجدد به افرادی از سایت شما بازدید کرده اند یا از برنامه موبایلی شما استفاده کرده اند تبلیغات شما را نشان می دهد. زمانی که افراد سایت شما را بدون خرید چیزی یا انجام فعالیتی که مد نظر شما هست ترک می کنند، ریمارکتینگ به شما کمک می کند تبلیغات مرتبط را در سایتهای مختلف به آن ها نشان دهید.” به این ترتیب این استراتژی اساساً راهی است برای برقراری ارتباط مجدد با کاربرانی که به نوعی یک بار به برند و محصولات یا خدمات شما توجه و علاقه نشان داده بودند اما به هر دلیلی از شما خرید نکرده اند و از سایت یا برنامه موبایلی شما خارج شده اند.

چگونه ریمارکتینگ هزینه های تبلیغات شما در گوگل را کاهش می دهد؟

زمانی که شما از کمپین تبلیغاتی ریمارکتینگ در کنار یک کمپین تبلیغات کلیکی یا بنری خود استفاده می کنید در واقع شانس خود را برای افزایش تعداد خریدها یا بازدید های موثر افزایش می دهید. شما یک بار هزینه تبلیغ را به گوگل پرداخت کرده اید و کاربری که به دنبال محصولات یا خدمات شما بوده وارد سایت شما شده است ولی خریدی انجام نداده است. به این ترتیب شما هزینه ای پرداخت کرده اید ولی نتیجه مورد نظر خود را کسب نکرده اید. اما با استفاده از یک کمپین ریمارکتینگ شما این کاربر را رها نمی کنید و باز هم تبلیغات مشابه را به او نشان می دهید تا او را بیشتر با خود آشنا کنید و سبب بازگشت او به سایت و تکمیل روند خرید شوید. این اتفاق سبب می شود شما در مجموع برگشت سود بیشتری داشته باشید و هزینه های خود را پوشش دهید.

ریمارکتینگ گوگل ادز

در اینجا به معرفی تعدادی از مزایای استفاده از ریمارکتینگ می پردازیم :

– راه اندازی آسان و مقرون به صرفه

برای راه اندازی کمپین ریمارکتینگ کافی است یک اکانت گوگل ادز داشته باشید. سپس باید مشخص کنید که از کدام نوع تبلیغات ( ویدیویی، بنری، کلیکی و ….) می خواهید استفاده کنید و در آخر کابرانی که این تبلیغات باید برای آن ها نمایش داده شود را مشخص کنید.

همانطور که گفته شد این استراتژی یکی از مقرون به صرفه ترین روش های بازاریابی است چون در آن هزینه پیش فرض وجود ندارد و فقط باید در ازای هر کلیک یا نمایش و به دست آوردن کاربر بر اساس سرویسی که انتخاب کرده اید هزینه ای پرداخت کنید.

– بهبود وضعیت شناخت از نام تجاری و مراجعه به سایت

این استراتژی راه فوق العاده ای برای یادآوری خدمات و محصولات خود به کاربرانی است که دنبال محتوای مشابه در جای دیگری در اینترنت هستند. حتی اگر کاربرانی که تبلیغات شما را می بینند بر روی آن کلیک نکنند باز هم آن ها نام تجاری و لوگو شما را مشاهده می کنند. این کار سبب می شود افراد بیشتری با نام تجاری و محصولات شما آشنا شوند و اطلاعات بیشتری از خدمات شما به دست آورند. به این ترتیب زمانی که به خدمات یا محصولات مشابه احتیاج داشته باشند ابتدا به شما مراجعه می کنند و بالاخره تصمیم می گیرند از شما خرید کنند.

– ایجاد تعداد زیادی هدف به صورت خودکار

یکی دیگر از مزایای ریمارکتینگ خودکار بودن آن ها است و می توانند تعداد زیادی کار مختلف را هم زمان برای شما انجام دهند. زمانی که شما در حال تنظیم کمپین تبلیغاتی خود هستید، می توانید گزینه های مختلفی را به کمپین خود اضافه کنید. این تنظیمات خاص می توانند به صورت خود کار هدف های تبلیغاتی بیشتری برای شما ایجاد کنند. بر خلاف تبلیغات بنری معمولی که برای همه افراد در اینترنت نشان داده می شود، شما در اینجا می توانید اهداف خاصی را مشخص کنید و تبلیغات خود را فقط به افرادی که از صفحه محصولات شما دیدن کرده اند نشان دهید تا کارایی تبلیغات خود را افزایش دهید.

افزایش نرخ تبدیل و نرخ بازگشت سرمایه

به این دلیل که شما تبلیغات خود را فقط به اهداف مشخص و مشتریان بالقوه نشان می دهید به احتمال زیاد نرخ بازگشت سرمایه بالایی خواهید داشت. تعداد زیادی از افرادی که بر روی تبلیغات شما کلیک می کنند قبلا  از سایت شما بازدید کرده اند و برای خرید از شما آماده هستند. به این ترتیب شما فقط برای کلیک هایی هزینه پرداخت می کنید که واقعاً از شما خرید می کنند.

نرخ تبدیل  به معنای تبدیل کاربرانی که بر روی تبلیغ شما کلیک می کنند به خریداران واقعی است و به این ترتیب نرخ تبدیل این تبلیغات نیز آمار بالایی نشان خواهد داد.

نوشته های مشابه